reklama
Czyżby światowy gigant, który wciąż rozszerza swoje działania o nowe technologie i rozwiązania, miał wkroczyć na rynek telewizji? Według doniesień BusinessInsider, Facebook ma zamiar zaprezentować w połowie następnego miesiąca program i rozpocząć działania w tym kierunku. Na początek miałyby być to dwudzieścia kilkominutowych programów różnego typu, gdyż według firmy użytkownicy mediów społecznościowych poszukują zarówno dłuższych, wysokobudżetowych form, jak i krótszych, trwających od 5-10 minut show, które będą odświeżać się co dobę. I to właśnie takie treści zobaczymy pradowpodobnie wkrótce na Facebooku.
Wkroczenie w nowa sferę sprawi, że portal przejmie jeszcze większą kontrolę nad publikowanym treściami, co może odbić się to na YouTube, Amazonie czy Snapie. Serwis postrzega wysoką jakoś treści jako jeden z najważnieszych czynników wpływających na utrzymanie uwagi użytkowników, zwłaszcza młodszych pokoleń, które traktują tradycyjną telewizję jako medium w tle i docelowo poszukują treści wideo w sieci. Mówi się, że mimo różnorodności treści to głównie do tej grupy miałyby być kierowne formaty.
W ubiegłym roku portal zatrudnił na stanowisku Global Creative Strategy Chief’a Ricky’ego Van Vee, współzałożyciela CollegeHumor, którego zadaniem jest rozwój biznesu wideo, a w marcu wprowadzono aplikację na telewizory. Mogą być to zwiastuny tego, co niebawem zaprezentuje portal. Bezsprzecznie ogromną zaletą Facebooka jest jego duży zasięg, ale czy będzie on w stanie konkurować z firmami zajmującymi się docelowo treściami wideo i filmami, jak na przykład Netflix i czy marki dostrzegą potencjał takiego rozwiązania dla lokowania produktów i innych form promocji? Przedstawiony w ubiegłym roku plan Zuckerberga względem przeksztalcenia firmy medialną może wskazywać na to, że twórcy noszą się z takim zamiarem.
- Tomek