X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Automatyczne odtwarzanie dźwięków w wideo na Facebooku

Facebook wprowadza automatyczne odtwarzanie dźwięków w wideo na szerszą skalę. Dzięki temu użytkownicy portalu nie będą musieli ręcznie uruchamiać głosu, aby cieszyć się w pełni oglądanymi filmikami.

Automatyczne odtwarzanie dźwięków w wideo na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Facebook w ostatnim czasie podejmuje wiele działań, które wskazują, że portal mocno stawia na format wideo i chce stać się dużym graczem także w tym zakresie. Wprowadzono m.in dodatki do wideo czatu na Messengerze, możliwość dodania wideo zamiast zdjęcia w tle, a także poinformowano o pracach nad nowym zbiorowym komunikatorem wideo. Tym razem także pojawiło się ważna zmiana.

W lutym portal poinformował o wprowadzeniu kilku nowości dotyczących filmików w serwisie. Jedną z istotniejszych jest automatyczne odtwarzanie dźwięku dla wideo w Aktualnościach. Dotąd w Polsce mieliśmy do czynienia z autoodtwarzaniem samego wideo, lecz bez dźwięku. Jednak jak twierdzą twórcy serwisu, użytkownicy oczekują dźwięku dla oglądanych treści. Testy takiego rozwiązania miały pozytywny wydźwięk, dlatego postanowiono powoli wprowadzać taką możliwość dla wszystkich posiadaczy kont. W ostatnich dniach pojawiły się doniesienia, że faktycznie u niektórych użytkowników dźwięk wideo pojawia się od razu, bez konieczności ręczne włączania. Na Reddit został opublikował screen z informacją, że od teraz dzielenie się wideo jeszcze łatwiejsze, a filmy będą odtwarzane automatycznie z dźwiękiem.

Użytkownicy wyrażają jednak pewną obawę, czy autoodtwarzanie będzie dotyczyło także reklam. Reklamy w mediach społecznościowym nie są zbyt dobrze odbierane przez użytkowników, gdyż muszą szybko zareagować, by je wyłączyć. Nie wiadomo czy faktycznie nowa opcja dotyczy także tego typu treści, ale pewnym jest, że w Ustawieniach możliwe jest jej wyłącznie. Także, gdy telefon użytkownika będzie wyciszony, dźwięk nie pojawi się “z automatu”.

fot. businessinsider.com

fot. businessinsider.com

Według AdAge, Facebook interesuje się dostarczaniem dźwięku ponieważ jest to jeden z obszarów, w których jego konkurent, czyli Snapchat, ma znaczną przewagę. Dla aplikacji z duszkiem zupełnie naturalnym jest, że oglądamy i słuchamy materiały znajdujące się w niej. Twórcy Snapa deklarują, że jego reklamy działają przez 70 procentach czasu trwania filmu, dlatego są oni krytycznie nastawienie do wyciszonej formy na Facebooku.

Użytkownicy są dość sceptycznie nastawieni do nowości o czym świadczą wpisy i screeny udostępniane m.in na Twitterze.

Wygląda na to, że chwilowo funkcja ta nie działa jeszcze w pełni w Polsce, ale doniesienia z zagranicy na szeroką skalę mogą sugerować, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się takich zmian.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail