reklama
Facebook w ostatnim czasie podejmuje wiele działań, które wskazują, że portal mocno stawia na format wideo i chce stać się dużym graczem także w tym zakresie. Wprowadzono m.in dodatki do wideo czatu na Messengerze, możliwość dodania wideo zamiast zdjęcia w tle, a także poinformowano o pracach nad nowym zbiorowym komunikatorem wideo. Tym razem także pojawiło się ważna zmiana.
W lutym portal poinformował o wprowadzeniu kilku nowości dotyczących filmików w serwisie. Jedną z istotniejszych jest automatyczne odtwarzanie dźwięku dla wideo w Aktualnościach. Dotąd w Polsce mieliśmy do czynienia z autoodtwarzaniem samego wideo, lecz bez dźwięku. Jednak jak twierdzą twórcy serwisu, użytkownicy oczekują dźwięku dla oglądanych treści. Testy takiego rozwiązania miały pozytywny wydźwięk, dlatego postanowiono powoli wprowadzać taką możliwość dla wszystkich posiadaczy kont. W ostatnich dniach pojawiły się doniesienia, że faktycznie u niektórych użytkowników dźwięk wideo pojawia się od razu, bez konieczności ręczne włączania. Na Reddit został opublikował screen z informacją, że od teraz dzielenie się wideo jeszcze łatwiejsze, a filmy będą odtwarzane automatycznie z dźwiękiem.
Użytkownicy wyrażają jednak pewną obawę, czy autoodtwarzanie będzie dotyczyło także reklam. Reklamy w mediach społecznościowym nie są zbyt dobrze odbierane przez użytkowników, gdyż muszą szybko zareagować, by je wyłączyć. Nie wiadomo czy faktycznie nowa opcja dotyczy także tego typu treści, ale pewnym jest, że w Ustawieniach możliwe jest jej wyłącznie. Także, gdy telefon użytkownika będzie wyciszony, dźwięk nie pojawi się “z automatu”.
Według AdAge, Facebook interesuje się dostarczaniem dźwięku ponieważ jest to jeden z obszarów, w których jego konkurent, czyli Snapchat, ma znaczną przewagę. Dla aplikacji z duszkiem zupełnie naturalnym jest, że oglądamy i słuchamy materiały znajdujące się w niej. Twórcy Snapa deklarują, że jego reklamy działają przez 70 procentach czasu trwania filmu, dlatego są oni krytycznie nastawienie do wyciszonej formy na Facebooku.
Użytkownicy są dość sceptycznie nastawieni do nowości o czym świadczą wpisy i screeny udostępniane m.in na Twitterze.
Literally nobody asked for this pic.twitter.com/9dM1aJelUe
— Owen Williams ⚡️ (@ow) 16 lipca 2017
Facebook getting way more aggressive with autoplay audio now on Android. Immediately turned this setting off. Very annoying. pic.twitter.com/FDW5bViewr
— Peter Berg (@peter) 7 czerwca 2017
Wygląda na to, że chwilowo funkcja ta nie działa jeszcze w pełni w Polsce, ale doniesienia z zagranicy na szeroką skalę mogą sugerować, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się takich zmian.