reklama
Artykuł biznesowy
Prowadzisz firmę zajmującą się ubezpieczeniami na życie? A może przedmiotem Twojej działalności są lokaty bankowe? Przed Tobą zestaw porad, które dadzą Twojemu zupełnie inne możliwości, a Tobie pozwolą na dotarcie do zupełnie nowych klientów. Jakie cechy powinien mieć partner biznesowy, aby przy jego pomocy udało się nam spełnić założone cele?
1. Dopasowany do naszej branży
To kryterium jest spełnione, kiedy właściciel firmy zwraca się z propozycją do influencera/blogera działającego w podobnej lub zbliżonej branży. Przykład: znany bloger piwny, sędzia sensoryczny Tomasz Kopyra, jako podmiot do współpracy wybrał agencję marketingową, która zaprojektowała identyfikację wizualną pewnej marki piwnej. Na tym przykładzie widać, że poszukując partnera biznesowego, dobrze jest zwracać uwagę na spójność branży z tą, którą zajmujemy się my sami.
Ilustracją tego, jak duży autorytet można przełożyć na wyniki finansowe, jest współpraca wspomnianego Tomasza Kopyry z firmą dystrybuująca urządzenia do domowego warzenia piwa. Widzowie znanego blogera, w czasie oglądania jego filmów na kanale YouTube, otrzymywali zniżkę do wykorzystania w sklepie partnerskim.
2. Efektywny
W tym punkcie warto przyjrzeć się ciekawej metodzie zarabiania, na jaką pozwala marketing efektywnościowy. Rozpatrując oferty sieci afiliacyjnych, atrakcyjnymi warunkami współpracy biznesowej może poszczycić się np. platforma LeadsMansion, będąca częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, której właścicielem jest DFEX INVESTMENTS.
Co wyróżnia LeadsMansion?
● płatność wyłącznie za efekty – reklamodawca inwestuje tylko w kontakty do klientów, którzy wyrazili zainteresowanie naszym produktem lub usługą
● świetne wyniki – aż 78% kampanii przekracza wstępne założenia reklamodawców
● tylko efektywne kampanie – czyli takie, które dają pożądane rezultaty
● szeroki wybór narzędzi promocyjnych – m.in. landing page, kreacje e-mailingowe, strony prywatne
● rzesza zadowolonych klientów – aż 91% określiło efekty współpracy z LeadsMansion jako doskonałe
3. Rzetelny i wiarygodny
Warunek ten jest spełniony w następującej sytuacji: bloger może stać się częścią redakcji i otrzymać do opieki jeden z działów, w którym się specjalizuje. Wówczas odpowiada za tworzenie contentu, na którym zna się najlepiej. Może wykazać się wiedzą i doświadczeniem poprzez kreację wartościowych i poprawnych merytorycznie treści.
Przykład: ulubieniec graczy, bloger Krzysztof Gonciarz, niegdyś tworzył materiały wideo dla największego w Polsce serwisu poświęconego grom wideo (www.gry-online.pl). Tego typu współpracę podjął również inny popularny w społeczności graczy vloger, znany pod pseudonimem NrGeek.
4. Mocno rozpoznawalny wśród konkretnej grupy odbiorców
Najlepiej, aby partner biznesowy wspierający naszą firmę był autorytetem w swojej dziedzinie, osobą rozpoznawalną i cenioną przez odbiorców. Wówczas jest duże prawdopodobieństwo, że część swojego „splendoru” przeniesie na naszą działalność.
Dobrym przykładem potwierdzającym tę regułę jest współpraca największej polskiej sieci porównywarek cen z autorem kanału ARHN.EU. Wielomiesięczna kooperacja pozwoliła dotrzeć do użytkowników zainteresowanych sprzętem elektronicznym i nowinkami technologicznymi.
5. Obdarzony sympatią
W tej kategorii, co widać szczególnie na przykładzie reklamy bankowej, dużym powodzeniem cieszą się aktorzy filmowi. Marek Kondrat, podobnie jak Piotr Adamczyk użyczyli swoich twarzy dużym instytucjom finansowym. Pozytywne uczucia, jakimi darzą ich widzowie, wpłynęły dobrze na odbiór kampanii promocyjnych dwóch podmiotów bankowych i świadczonych przez nie usług.
Wybór firmy, której powierzymy reklamę naszych usług w internecie, blogera, z którym przeprowadzimy kampanię promującą nasze produkty bądź sieci afiliacyjnej, dzięki której osiągniemy lepsze wyniki finansowe, to decyzje, których podjęcie może okazać się kluczowe dla powodzenia naszego biznesu. Zróbmy to zatem mądrze.
Artykuł biznesowy