reklama
Grupy na Facebooku stały się bardzo ważnym elementem portalu. Korzysta z nich już ponad miliard użytkowników. Nic więc dziwnego, że Zuckerberg i jego pracownicy starają się wprowadzać nowe rozwiązania, które ułatwią pracę administratorom Grup oraz dadzą więcej możliwości ich członkom. Jakiś czas temu poinformowano o nowych narzędziach, które pozwolą na otrzymywanie w czasie rzeczywistym informacji o rozwoju Grup, ich aktywnościach oraz liczbach postów. Kolejnym ważnym krokiem portalu, o którym poinformowali na swoich profilach na portalu CEO Mark Zuckerberg oraz Chief Product Officer Mark Zuckerber, jest opcja tworzenia Grup przez Strony.
Marki, artyści, wydawcy z całego świata mogą zbierać i angażować swoich fanów w jednym miejscu. Rozwiązanie testowane jest od kilku miesięcy dla wybranych rynków. Dzięki niemu posiadacze Stron, których jest w serwisie już 70 milionów, nie będą musieli wykorzystywać prywatnych profili do tworzenia Grup, gdyż będzie to możliwe już z poziomu administratora. Pozwoli im to na zachowanie prywatności i odseparowanie zadań z pracy od życia osobistego. Jest to także szansa dla marek na wprowadzanie w pełni oficjalnych Grup i zniwelowanie sytuacji tworzenia kilku takich samych. Możliwe będzie więc także powiązanie ze Stronami tych już istniejących.
Marki mogą wykorzystywać Grupy w różny sposób. Cox za przykład podaje reporterów The Washington Post, którzy utworzyli Grupę PostThis, w ramach której czytelnicy mogą rozmawiać bezpośrednio z autorami tekstów i innymi fanami postów oraz dyskutować na temat wpisów. Można uznać to za współczesną formę listów do redakcji, przy czym ogromną zaletą jest reagowanie w czasie rzeczywistym.
Wprowadzenie Grup to kolejny etap realizacji misji, przybliżania ludziom świata oraz zwiększanie liczby Grup z 100 milionów do miliarda w przyszłości. Portal dokłada wszelkich starań, aby zachęcić użytkowników do zaangażowania i aktywnego uczestnictwa w różnych dyskusjach oraz działaniach, co znacznie ułatwiają mniej lub bardzie zamknięte Grupy. Użytkownicy mogą wzajemnie się wspierać np. w przypadku problemów, uzależnień i nawiązywać relacje. Daje to także poczucie bycia częścią większej społeczności zainteresowanej wokół istotnego dla niej tematu, czyli czegoś na czym bardzo mocno obecnie skupia się Facebook.