reklama
Znalezienie nowej pracy kojarzyło nam się dotąd ze specjalnymi serwisami wyszukującymi propozycje lub największym serwisem społecznościowym, opartym o kontakty zawodowe i biznesowe, czyli LinkedIn. Teraz do grona stron, które dają taką możliwość dołącza Facebook. W listopadzie ubiegłego roku pisaliśmy o testach funkcji umożliwiającej dodawanie zakładek z ofertami pracy na profilach konkretnych firm. Jak informuje Business Insider, tym razem na portalu pojawiła się zakładka, dzięki której odnajdziemy wiele ofert pracy na wybrane stanowiska. W pasku po lewej stronie, obok takich sekcji jak Wydarzenia, Grupy, Gry czy Pogoda, pojawiła się ikona aktówki symbolizującej Pracę. Po jej wybraniu będziemy mogli zmienić lokalizację, wybrać branżę oraz typ pracy, którą chcielibyśmy podjąć. Po ustaleniu odpowiednich danych, możemy subskrybować zakładkę, aby w razie pojawienia się nowej oferty zostać natychmiastowo powiadomionym.
Rekrutacja odbywa się bezpośrednio przez Facebooka. Po wyszukaniu interesującej nas oferty i wybraniu przycisku “Aplikuj teraz”, zobaczymy formularz, który automatycznie zostanie uzupełniony informacjami z naszego profilu, dzięki czemu nie musimy każdorazowo ich wpisywać. Dodatkowo zostaniemy poproszeni o uargumentowanie w 500 znakach, dlaczego jesteśmy dobrym kandydatem na to stanowisko. Po wysłaniu zgłoszenia w Messengerze automatycznie zostanie utworzony wątek pomiędzy nami, a pracodawcą.
Co ważne, w procesie tym niezbędne jest ustalenie, czy nas profil jest widoczny publicznie oraz uzupełnienie go o informacje na temat naszej sfery zawodowej oraz zdobytego wykształcenia. Z tego powodu opcja ta może nie spodobać się części użytkowników, którzy dotąd traktowali konto na portalu jako zupełnie prywatne. Wprowadzenie możliwości rekrutacji to także obawa o swobodę publikowanych treści – dotąd facebookowicze nie byli w żaden sposób ograniczani, gdyż serwis służył pozyskiwaniu informacji, komunikacji oraz rozrywce. Teraz może być to bardziej problematyczne i wymagać np. każdorazowego ukrywania niektórych fotografii dla osób z poza znajomych, które mogłyby być rekruterami. Patrząc jednak z perspektywy 65 milionów firm funkcjonujących na Facebooku, funkcja ta może pomóc im w efektywniejszym dotarciu do interesujących kandydatów na pracowników.
Wygląda na to, że zakładka nie jest jeszcze dostępna w Polsce, nie pojawiła się także oficjalna informacja o jej wprowadzeniu, ale być może możemy spodziewać się, że w najbliższym czasie pojawi się u polskich użytkowników.