![“Stories są wszędzie”, czyli kampania reklamowa Instagrama na ulicach miast “Stories są wszędzie”, czyli kampania reklamowa Instagrama na ulicach miast](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2FInstagram_OOH_8.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Instagram stanowi platformę reklamową dla wielu marek. Mogą one promować swoje treści zarówno pomiędzy postami, jak i we wprowadzonej w ubiegłym roku sekcji Stories, która cieszy się obecnie bardzo dużą popularnością. Rozwój aplikacji to nowe możliwości do zaprezentowania się, które chętnie wykorzystują firmy. A w większości przypadków tak popularne media społecznościowe stanowią reklamę dla samych siebie i ich twórcy nie skupiają się na dodatkowych działaniach. Tym raz jednak Instagram postawił na działania reklamowe wokół aplikacji. Jak inofrmuje WERSM, w ramach kampanii “Stories Are Everywhere” na ulicach w Niemczech, Włoszech oraz w Stanach Zjednoczonych pojawiły się instagramowe reklamy.
Działania rozpoczęto już w kwietniu, a ich celem jest promowanie Stories oraz zachęcenie do skorzystania z nich. Za akcję odpowiedzialna jest agencja Wieden + Kennedy. W ramach reklam outdoorowych pokazano świat z perspektywy Instagrama oraz to, że “historie” mogą powstać z niemalże każdego zdjęcia, dowolnej perspektywy, a przede wszystkim z tego, co dzieje się wokół nas. Każda chwila zatrzymana w obiektywie może przekształcić się w coś wyjątkowego i wyrazić nasze własne “ja”. Grafiki z wykorzystaniem narzędzi do edycji zagościły na tramwajach, stacjach, przystankach oraz budynkach w wybranych miastach, a 27o billboardów pojawiło się w przestrzeni miejskiej.
![wersm-instagram-stories-are-everywhere-3-600x432](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2017/07/wersm-instagram-stories-are-everywhere-3-600x432.png)
fot. wersm.com
Na działania reklamowe w ostatnim czasie zdecydował się także mniej popularny w Polsce Pinterest. Na początku czerwca ruszyła kampania billboardowa skierowana przede wszystkim do kobiet, które stanowią większość użytkowników portalu. W Nowym Jorku zamieszczono reklamy zachęcające przechodniów do spróbowania czegoś nowego. Oznacza to więc, że media społecznościowe dostrzegają coraz większą potrzebę wyróżnienia się wśród duplikatów funkcji oraz wielości aplikacji i próbują trafić do szerokich grup odbiorców.