reklama
Ponad rok temu, 2 sierpnia 2016, roku Instagram oficjalnie wprowadził do swojej aplikacji sekcję Stories. Z tej okazji twórcy poinformowali na blogu o nowych, urodzinowych naklejkach w aplikacji oraz zaprezentowali kilka danych na temat rozwoju sekcji. Opcja udostępniania zdjęć i filmów, które znikają po upływie doby stosunkowo szybko podbiła serca użytkowników. Przedstawiamy kilka informacji na temat relacji na Instagramie, które warto znać.
250 milionów użytkowników
Jak pisaliśmy dwa dni temu, w ciągu roku istnienia sekcji odnotowano znaczne wzrosty użytkowników tej Stories na Instagramie – w dwa miesiące zgromadziło 100 milionów użytkowników, na początku tego roku było ich już 150 milionów, a w kwietniu Instagram przekroczył pułap 200 milionów korzystających z funkcji. Obecnie relacje z różnych wydarzeń i momentów w swoim życiu udostępnia ponad 250 milionów użytkowników każdego dnia. Snapchat, który najpewniej zainspirował pracowników Instagrama do stworzenia sekcji posiada 166 milionów korzystających, czyli blisko 90 milionów mniej niż aplikacja będąca własnością Facebooka.
Dłuższy czas w aplikacji
Stories pomogły zwiększyć ilość czasu spędzaną w aplikacji. Użytkownicy poniżej 25 lat spędzają w niej powyżej 32 minut dziennie, a osoby powyżej 25 roku życia poświęcają na aplikację więcej niż 24 minuty każdego dnia. Dla porównania, wedle danych udostępnionych w maju przez Snapchata, użytkownicy korzystają z aplikacji z duszkiem pomiędzy 25, a 30 minut dziennie.
Ponad 20 funkcji
Do sekcji dodano ponad 20 różnych funkcji, począwszy od nalepek oraz Boomerangu, dzięki czemu tworzenie kreatywnych treści jest bardzo proste. Możemy prowadzić relację na żywo, opublikować zdjęcie lub film bez efektów specjalnych, wideo w formie animacji lub przewinięte do tyłu, a także uwiecznić chwilę bez użycia rąk. Do zatrzymanych w kadrze treści dodamy naklejki, oznaczenia lokalizacji, hashtagi, lub informacje o temperaturze i godzinie. Mamy także możliwość zamalowania lub zakreślenia wybranych elementów przy pomocy narzędzi do rysowania oraz dodania napisów.
Najpopularniejsze lokalizacje
Jak wynika z informacji udostępnionych na blogu Instagrama, najpopularniejsze lokalizacje Stories to:
- Jakarta, Indonezja
- São Paulo, Brazylia
- Nowy Jork, NY
- Londyn, Wielka Brytania
- Madryt, Hiszpania
Najpopularniejsze hashtagi
Hashtagi, które pojawiają się najczęściej to:
- #GOODMORNING
- #WORK
- #GOODNIGHT
- #MOOD
- #HAPPYBIRTHDAY
- #TBT
- #LOVE
- #HOME
- #BOMDIA (oznaczające cześć lub dobrego dnia w Portugalii)
- #RELAX
Najpopularniejsze naklejki
Użytkownicy chętnie dodają do swoich treści naklejki. Najczęściej wybierane to:
- Naklejka wskazująca na lokalizację
- Naklejka wskazująca godzinę
- Naklejka z lajkiem
- Naklejka z hashtagiem
- Naklejka z informacją o pogodzie
Najpopularniejsze maski
Jakiś czas temu do w instagramowym Stories pojawiła się możliwość dodania masek i filtrów na twarz. Największą popularnością cieszą się:
- Uszy psa
- Maska śpiocha
- Uszy królika
- Maska z rzutkami w kształcie serca
- Uszy koali
Marki w sekcji Stories
Ze Stories chętnie korzystają także biznesy i marki. W ubiegłym miesiącu ponad 50 procent firm korzystających z Instagrama opublikowało swoje relacje, a jedna na pięć z nich poskutkowała wiadomością prywatną, dzięki czemu mogą one udzielić dodatkowych informacji potencjalnemu konsumentowi. Co ciekawe, przy okazji rozwoju relacji wzrosła także liczba korzystających z Instagram Direct, czyli wiadomości prywatnych i wynosi obecnie 375 milionów użytkowników miesięcznie.
Czytaj więcej: W jaki sposób marki korzystają z Instagram Stories?
Jak widać Stories cieszy się dużą popularnością, a korzystający z relacji chętnie urozmaicają je dodatkowymi elementami oraz treściami. Nietrudno jest zauważyć, że użytkownicy Snapchata przenoszą się na Instagrama, na którym pojawiły się już nawet charakterystyczne maski m.in. ze psimi uszami. Jeszcze rok temu wydawało się, że nagły przypływ popularności Snapchata daje mu pozycję lidera mediów społecznościowych, który wyznacza trendy. Obecnie przenoszenie się użytkowników do Instagrama sygnalizuje, że sytuacja ta uległa zmianie i podium należy do produktów Facebooka.
- Joanna