X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Snapchat pozwoli reklamodawcom na monitorowanie zachowań odbiorców ich treści

Snapchat idzie w ślady Facebooka i Google'a - pozwoli na użycie piksela, aby jeszcze lepiej wykorzystywać reklamy w aplikacji. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli zbierać dane, które umożliwią im efektywniejsze docieranie do odbiorców.

Snapchat pozwoli reklamodawcom na monitorowanie zachowań odbiorców ich treścifot. bank zdjęć shutterstock.com

Wygląda na to, że reklamy na Snapchacie będą jeszcze lepiej dopasowane, ponieważ aplikacja finalnie zdecydowała się na umożliwienie reklamodawcom korzystania z piksela i śledzenia wyników reklam. Umieszczający reklamy w aplikacji z duszkiem będą mogli wykorzystać piksel, czyli unikalny fragment kodu, który umożliwi pomiar i obserwację efektów działań na podstawie aktywności użytkowników. Zgromadzone dane pomogą w docieraniu do właściwych osób, optymalizacji kampanii lub retargetingu.

Dotąd CEO Snapchata, Evan Spiegel, opisywał to narzędzie marketingowe jako „creepy” i podchodził do niego sceptycznie. Jeśli jednak firma chce rozwijać model reklamowy, który mógłby konkurować z Facebookiem czy Google, konieczne jest przyjęcie nowej taktyki, która pozwoli marketerom na zbieranie sygnałów i reagowanie na nie. Reklamodawcy będą mogli stworzyć piksel w narzędziu reklamowym na Snapchacie, a po skonfigurowaniu go możliwe będzie śledzenie i analizowanie statystyk ruchu oraz ekspozycji reklamy w czasie rzeczywistym, do 28 dni od chwili jej wyświetlenia lub zaangażowania się w nią. Pozwoli to na poznanie konkretnych odbiorców i grup osób, które odwiedzały witryny. Pod koniec roku możliwości targetowania zostaną rozszerzone także o niestandardowe grupy odbiorców marek oraz osoby, które odwiedziły już stronę firmy.

Jak czytamy na Adweek, dotychczasowe wyniki śledzenia dzięki pikselowi są obiecujące. Firma TechStyle, która jako jedna z pierwszych miała możliwość przetestowania nowego rozwiązania, obniżyła ona koszt reklam o 40-60 procent, a koszt pozyskania rejestracji o 30-50 procent.

Piksel jest stosowany przez większość stron, w tym wspomnianych gigantów takich jak Facebook, Google czy Twitter. Nic więc dziwnego, że Snapchat także postawił krok w tą stronę, szczególnie, że korzystający z jego możliwości reklamowych długo wyczekiwali takiej opcji.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail