![Kreatywne, Å›wiÄ…teczne życzenia od agencji – przeglÄ…d Kreatywne, Å›wiÄ…teczne życzenia od agencji – przeglÄ…d](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F12%2Fchristmas-renifer-e1513944510686.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Święta Bożego Narodzenia już na horyzoncie, a od kilku dni w mediach społecznościowych możemy znaleźć grafiki i dedykowane posty związane z tym magicznym czasem. Dobre słowo do swoich odbiorców w social media postanowiły skierować także agencje. W jaki sposób postanowiły złożyć życzenia? Jakie akcje przygotowały? Oto przegląd ciekawych kreacji z Polski i świata. Zaznaczamy, że pod uwagę braliśmy nie tylko sposób wykonania, ale ideę kreatywną, poczucie humoru oraz kontekstowy wydźwięk życzeń.
Deloitte Digital
Agencja Deloitte Digital z okazji ÅšwiÄ…t Bożego Narodzenia przygotowaÅ‚a niespodziankÄ™. W kartce Å›wiÄ…tecznej zamieszczono kod, który możemy zeskanować za pomocÄ… Messengera oraz nazwÄ™ użytkownika @thelocoaplaca, którÄ… powinniÅ›my odnaleźć w komunikatorze. Po wpisaniu jej zobaczymy wiadomość, której głównym bohaterem jest… Loco Alapaca!
Po rozpoczęciu konwersacji każdego dnia będziemy otrzymywali zwierzę w świątecznej odsłonie. Agencja wykorzystała najprawdopodobniej niezwykle popularne w tym roku boty, aby w zabawny i kreatywny sposób wprowadzić swoich odbiorców w social media w świąteczny klimat. Poniżej jeden z przykładów odsłony Alpaki, którą możemy otrzymać w wiadomości. Więcej znajdziecie w Messengerze.
Netizens
Netizens postanowiło przy okazji Świąt rozpocząć poszukiwania grzecznego klienta i przygotowało quiz. W newsletterze zarysowano koncepcję tego przedsięwzięcia i zamieszczono przycisk kierujący do strony z quizem składającym się z siedmiu pytań dotyczących m.in. relacji z Accountem, wykorzystania branżowego terminu oraz predykcji naszych zachowań w określonych sytuacjach.
Po odpowiedzeniu na wszystkie pytania możliwe jest pobranie “Certyfikatu Grzecznego Klienta”. Firma postawiÅ‚a na zaangażowanie odbiorcy, refleksjÄ™ na temat współpracy i komunikacjÄ™ w humorystyczny sposób.
Insignia
Agencja Insignia przygotowała dedykowaną stronę, na której możemy wysłuchać życzeń składanych przez kolorowego, gadającego Renifera Rudolfa. Możemy wylosować ich treść lub dostosować ją wybierając jeden z pośród możliwych wariantów. Możemy dostosować imię oraz sam przekaz płynący z życzeń, a potem podzielić się z nimi ze znajomymi w mediach społecznościowych.
Dziadek do orzechów
Kolejna agencja, która zasÅ‚użyÅ‚a na miejsce w przeglÄ…dzie to Dziadek do orzechów. Poza samym wyglÄ…dem zabawnej wizualizacji ważne jest uargumentowanie jej wykorzystania. Post udostÄ™pniony wczoraj na Facebooku zostaÅ‚a bowiem uzasadniona chÄ™ciÄ…Â “zrobienia ÅšwiÄ…t” komuÅ›, kto udostÄ™pniÅ‚ grafikÄ™ na Shutterstocku. Kreacja spotkaÅ‚a siÄ™ z dobrym odbiorem wÅ›ród użytkowników, którzy chÄ™tnie jÄ… komentowali.
Sotrender
KreatywnoÅ›ciÄ… i grÄ… słów w przygotowaniu kartki wykazaÅ‚ siÄ™ także Sotrender. Jako, że Prezesem firmy jest Jan ZajÄ…c, na kartce Å›wiÄ…tecznej narysowanej przez RysujÄ™ Facebooki napisano, że “nieważne które ÅšwiÄ™ta, u nas zawsze jest ZajÄ…c”. Trudno jest wiÄ™c siÄ™ z tym niezgodzić.
Feno
Agencja Feno postawiła na grafikę 360 stopni. Obracając ją możemy przeczytać życzenia m.in. braku poprawek, dłuższych deadlinów czy co miesięcznych premii.
Zjednoczenie
Zjednoczenie przekazaÅ‚o życzenia od palców i piÄ™t zespoÅ‚u agencji – dosÅ‚ownie. W krótkim wideo podsumowano rok 2017 i przekazano najcieplejsze życzenia od pracowników firmy.
K2
Jako, że w wielu miastach za oknem wciąż nie widać Å›niegu, K2 postanowiÅ‚o wprowadzić nas w bożonarodzeniowy klimat. Na Facebooku agencji udostÄ™pniono kilkuminutowe wideo prezentujÄ…ce padajÄ…cy Å›nieg, które,jak sugerujÄ… pracownicy agencji, możemy uruchomić na komputerze i telewizorze, aby “poczuć magiÄ™ biaÅ‚ych ÅšwiÄ…t”.
Sarota PR
SarotaPR postanowił w ramach świątecznych zaserwować przepis na technologiczne pierniki oraz sposób na ich ozdobienie. Instrukcja ich przygotowania może jeszcze przydać się niejednemu internaucie.
Social Tigers
WÅ›ród wartych wyróżnienia dziaÅ‚aÅ„ znalazÅ‚y siÄ™ również akcje, które wymagajÄ… od nas powagi i refleksji. Agencja Social Tigers oraz ZUPA.studio zaprezentowaÅ‚y wideo promujÄ…ce ich wspólnÄ… akcję #podzielsięświÄ™tami, której celem jest zwrócenie uwagi na problem samotnoÅ›ci. Jej pomysÅ‚odawcy majÄ… nadziejÄ™, że rozprzestrzenienie siÄ™ w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych spowoduje, że apel o niepozostawienie nikogo samotnie w ÅšwiÄ™ta dotrze do szerokiego grona odbiorców.Â
Opcom
Opcom, w myÅ›l gry sÅ‚ownej, wedle której litery z nazwy agencji można zamienić na sÅ‚owo Pomoc, zdecydowaÅ‚ siÄ™ na przeprowadzenie akcji wspierajÄ…cych podopiecznych Przytuliska Harbutowice. UdostÄ™pniono wideo, w którym zwierzaki “przejęły” na jeden dzieÅ„ biuro agencji. W ten sposób zachÄ™cono do wsparcia potrzebujÄ…cych czworonogów.
Grey London
Grey London postanowiło podążać za tematami praw kobiet, o których wiele mówiło się w tym roku i opublikowało zmodyfikowaną wersję kolędy, zachęcając tym samym do pomocy kobietom, które doświadczyły przemocy lub innych nadużyć.
Anomaly London
Inna, londyÅ„ska agencja zaprezentowaÅ‚a wideo “Dear Satan”, w którym sÅ‚yszymy gÅ‚os Patricka Stewarta. Literówka, którÄ… popeÅ‚nia bohaterka animacji sprawia, że jej list trafia nie do Å›w. MikoÅ‚aja, a do piekÅ‚a. Film ukazuje historiÄ™, z której wynika, że każdy z nas może siÄ™ zmienić.
DEAR SATAN from Anomaly London on Vimeo.
22squared
Z kolei agencja z Atlanty “rozÅ›piewaÅ‚a” swoje Instagram Stories. Pracownicy wykonali fragmenty popularnych kolÄ™d, a użytkownik, aby je usÅ‚yszeć musiaÅ‚ kliknąć w ekran w odpowiednim momencie. Wszystko w myÅ›l “Tappy Holidays”.