X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kreatywne, Å›wiÄ…teczne życzenia od agencji – przeglÄ…d

W jaki sposób świąteczne życzenia zaserwowały w mediach społecznościowych agencje z Polski i świata? Jaki pomysł miały kreatywne firmy w tym roku? Prezentujemy ich przegląd.

Kreatywne, Å›wiÄ…teczne życzenia od agencji – przeglÄ…dfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Święta Bożego Narodzenia już na horyzoncie, a od kilku dni w mediach społecznościowych możemy znaleźć grafiki i dedykowane posty związane z tym magicznym czasem. Dobre słowo do swoich odbiorców w social media postanowiły skierować także agencje. W jaki sposób postanowiły złożyć życzenia? Jakie akcje przygotowały? Oto przegląd ciekawych kreacji z Polski i świata. Zaznaczamy, że pod uwagę braliśmy nie tylko sposób wykonania, ale ideę kreatywną, poczucie humoru oraz kontekstowy wydźwięk życzeń.

Deloitte Digital

Agencja Deloitte Digital z okazji ÅšwiÄ…t Bożego Narodzenia przygotowaÅ‚a niespodziankÄ™. W kartce Å›wiÄ…tecznej zamieszczono kod, który możemy zeskanować za pomocÄ… Messengera oraz nazwÄ™ użytkownika @thelocoaplaca, którÄ… powinniÅ›my odnaleźć w komunikatorze. Po wpisaniu jej zobaczymy wiadomość, której głównym bohaterem jest… Loco Alapaca!

fot. facebook.com/DeloitteDigitalPL

fot. facebook.com/DeloitteDigitalPL

Po rozpoczęciu konwersacji każdego dnia będziemy otrzymywali zwierzę w świątecznej odsłonie. Agencja wykorzystała najprawdopodobniej niezwykle popularne w tym roku boty, aby w zabawny i kreatywny sposób wprowadzić swoich odbiorców w social media w świąteczny klimat. Poniżej jeden z przykładów odsłony Alpaki, którą możemy otrzymać w wiadomości. Więcej znajdziecie w Messengerze.

fot. messenger.com/t/thelocoalpaca

fot. messenger.com/t/thelocoalpaca

Netizens

Netizens postanowiło przy okazji Świąt rozpocząć poszukiwania grzecznego klienta i przygotowało quiz. W newsletterze zarysowano koncepcję tego przedsięwzięcia i zamieszczono przycisk kierujący do strony z quizem składającym się z siedmiu pytań dotyczących m.in. relacji z Accountem, wykorzystania branżowego terminu oraz predykcji naszych zachowań w określonych sytuacjach.

fot. grzecznyklient.netizens.pl

fot. grzecznyklient.netizens.pl

Po odpowiedzeniu na wszystkie pytania możliwe jest pobranie “Certyfikatu Grzecznego Klienta”. Firma postawiÅ‚a na zaangażowanie odbiorcy, refleksjÄ™ na temat współpracy i komunikacjÄ™ w humorystyczny sposób.

Insignia

Agencja Insignia przygotowała dedykowaną stronę, na której możemy wysłuchać życzeń składanych przez kolorowego, gadającego Renifera Rudolfa. Możemy wylosować ich treść lub dostosować ją wybierając jeden z pośród możliwych wariantów. Możemy dostosować imię oraz sam przekaz płynący z życzeń, a potem podzielić się z nimi ze znajomymi w mediach społecznościowych.

fot. rudolf.live

fot. rudolf.live

fot. rudolf.live

fot. rudolf.live

Dziadek do orzechów

Kolejna agencja, która zasÅ‚użyÅ‚a na miejsce w przeglÄ…dzie to Dziadek do orzechów. Poza samym wyglÄ…dem zabawnej wizualizacji ważne jest uargumentowanie jej wykorzystania. Post udostÄ™pniony wczoraj na Facebooku zostaÅ‚a bowiem uzasadniona chÄ™cią “zrobienia ÅšwiÄ…t” komuÅ›, kto udostÄ™pniÅ‚ grafikÄ™ na Shutterstocku. Kreacja spotkaÅ‚a siÄ™ z dobrym odbiorem wÅ›ród użytkowników, którzy chÄ™tnie jÄ… komentowali.

fot. facebook.com/dziadekdorzech

fot. facebook.com/dziadekdorzech

Sotrender

KreatywnoÅ›ciÄ… i grÄ… słów w przygotowaniu kartki wykazaÅ‚ siÄ™ także Sotrender. Jako, że Prezesem firmy jest Jan ZajÄ…c, na kartce Å›wiÄ…tecznej narysowanej przez RysujÄ™ Facebooki napisano, że “nieważne które ÅšwiÄ™ta, u nas zawsze jest ZajÄ…c”. Trudno jest wiÄ™c siÄ™ z tym niezgodzić.

Feno

Agencja Feno postawiła na grafikę 360 stopni. Obracając ją możemy przeczytać życzenia m.in. braku poprawek, dłuższych deadlinów czy co miesięcznych premii.

Zjednoczenie

Zjednoczenie przekazaÅ‚o życzenia od palców i piÄ™t zespoÅ‚u agencji – dosÅ‚ownie. W krótkim wideo podsumowano rok 2017 i przekazano najcieplejsze życzenia od pracowników firmy.

K2

Jako, że w wielu miastach za oknem wciąż nie widać Å›niegu, K2 postanowiÅ‚o wprowadzić nas w bożonarodzeniowy klimat. Na Facebooku agencji udostÄ™pniono kilkuminutowe wideo prezentujÄ…ce padajÄ…cy Å›nieg, które,jak sugerujÄ… pracownicy agencji, możemy uruchomić na komputerze i telewizorze, aby “poczuć magiÄ™ biaÅ‚ych ÅšwiÄ…t”.

Sarota PR

SarotaPR postanowił w ramach świątecznych zaserwować przepis na technologiczne pierniki oraz sposób na ich ozdobienie. Instrukcja ich przygotowania może jeszcze przydać się niejednemu internaucie.

Social Tigers

Wśród wartych wyróżnienia działań znalazły się również akcje, które wymagają od nas powagi i refleksji. Agencja Social Tigers oraz ZUPA.studio zaprezentowały wideo promujące ich wspólną akcję #podzielsięświętami, której celem jest zwrócenie uwagi na problem samotności. Jej pomysłodawcy mają nadzieję, że rozprzestrzenienie się w mediach społecznościowych spowoduje, że apel o niepozostawienie nikogo samotnie w Święta dotrze do szerokiego grona odbiorców. 

Opcom

Opcom, w myÅ›l gry sÅ‚ownej, wedle której litery z nazwy agencji można zamienić na sÅ‚owo Pomoc, zdecydowaÅ‚ siÄ™ na przeprowadzenie akcji wspierajÄ…cych podopiecznych Przytuliska Harbutowice. UdostÄ™pniono wideo, w którym zwierzaki “przejęły” na jeden dzieÅ„ biuro agencji. W ten sposób zachÄ™cono do wsparcia potrzebujÄ…cych czworonogów.

Grey London

Grey London postanowiło podążać za tematami praw kobiet, o których wiele mówiło się w tym roku i opublikowało zmodyfikowaną wersję kolędy, zachęcając tym samym do pomocy kobietom, które doświadczyły przemocy lub innych nadużyć.

Anomaly London

Inna, londyÅ„ska agencja  zaprezentowaÅ‚a wideo “Dear Satan”, w którym sÅ‚yszymy gÅ‚os Patricka Stewarta. Literówka, którÄ… popeÅ‚nia bohaterka animacji sprawia, że jej list trafia nie do Å›w. MikoÅ‚aja, a do piekÅ‚a. Film ukazuje historiÄ™, z której wynika, że każdy z nas może siÄ™ zmienić.

DEAR SATAN from Anomaly London on Vimeo.

22squared

Z kolei agencja z Atlanty “rozÅ›piewaÅ‚a” swoje Instagram Stories. Pracownicy wykonali fragmenty popularnych kolÄ™d, a użytkownik, aby je usÅ‚yszeć musiaÅ‚ kliknąć w ekran w odpowiednim momencie. Wszystko w myÅ›l “Tappy Holidays”.

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail