X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

#FalconHeavy – najciekawsze przykłady Real Time Marketingu

Od kilku dni cały świat mówi o rakiecie Falcon Heavy, którą wystrzelono w kosmos z Teslą w wersji cabrio na pokładzie. Jak na to wydarzenie zareagowały marki? Jakie RTM'y pojawiły się na ich profilach? Oto 10 najciekawszych wpisów w social media.

#FalconHeavy – najciekawsze przykłady Real Time Marketingufot. twitter.com/_Ekstraklasa_

Wystrzał rakiety Falcon Heavy z modelem Tesli na pokładzie i tym samym sukces Elona Muska nie pozostały bez echa nie tylko wśród specjalistów i relacjonujących to mediów, ale i wśród marek, które zdecydowały się odnieść do tej wiekopomnej chwili. W gronie firm, które to zrobiły znalazły się Koszulkowo, Dr Tusz, AutoMapa, Wavelo, Lotto Ekstraklasa, EmailLabs, SOLGAZ, Acer Polska, a także Andrzej Rysuje i rysownik Przekroju. W jaki sposób nawiązali oni w swojej komunikacji social media do tego wydarzenia? Wybraliśmy kilka wpisów, które naszym zdaniem zasługują na uwagę.

Koszulkowo

Koszulowo znane jest z doskonałych RTM’ów – już nie raz na prezentowanych przez nich t-shirtach mogliśmy znaleźć najświeższe odwołania do sytuacji, którymi żył cały internetem. Tym razem nie mogło być inaczej. Firma zaprezentowała koszulkę z napisem, który znalazł się wewnątrz wysłanej w kosmos Tesli, czyli „Don’t Panic„. Tekst widoczny jest z kamery pokładowej, a więc fani Muska, podjętego przez niego przedsięwzięcia czy zainteresowani podróżami kosmicznymi mają możliwość nabycia dedykowanej koszulki.

Dr Tusz

Dr Tusz, czyli producent tuszów i tonerów do druku, podobnie jak wspomniana wyżej firma już nie pierwszy raz znajduje się w naszym zestawieniu ciekawych RTM’ów. W nawiązaniu do wstrzelenia Falcona Heavy w kosmos udostępniono na Facebooku i Twitterze grafikę, na której brand hero znajduje się w kosmosie. Dodano do tego adnotację „Jaki budżet taki samochód… 🙄”, gdyż z Rudym, czyli bohaterem marki, w przestrzeni pozaziemskiej znalazł się polski akcent – Fiat 126p, czyli kultowy Maluch. 

Co ciekawe, profil poza udostępnieniem grafiki był także aktywny w komentarzach, gdzie zamieszczono kolejne widoki z kosmicznej podróży.

AutoMapa

Najpopularnieszy polski program do nawigacji GPS, czyli AutoMapa, w twitterowej grafice zaprezentował krótki komiks z kosmosu, na którym system nawiguje podróżującego rakietą. Zasugerowano, że nawet w tak odległych miejscach ten system nawigacji sprawdziłby się dobrze i wskazałby, że „podobno za Marsem suszą”.

 

Wavelo

Wavelo, czyli system wypożyczania rowerów funkcjonujący w Krakowie w swoim wpisie na Twitterze zasugerował, że w kolejnej wyprawie w kosmos warto byłoby zamiast samochodu uwzględnić… rower. We wpisie użyto kilku hashtagów, m.in. #WaweloNaMarsa.

Lotto Ekstraklasa

Lotto Ekstraklasa odwołało się z kolei do oczekiwania na rundę wiosenną. Napisano, że w ramach odliczania do startu rozgrywek można oglądać relację z podróży w kosmos. Wydaje się, że wpis można odbierać dwojako – na poważnie, bo o tym mówi teraz cały świat, jak i pół żartem pół serio, jakoby z braku laku nawet to było dobre.

EmailLabs

EmailLabs zwiększający dostarczalność wiadomości e-mail również zdecydował się nawiązanie do kosmicznej podróży Tesli. Zadeklarowano, że podczas gdy Tesla dryfuje w kosmosie, najważniejsze e-maile zostaną dostarczone nawet na Księżyc.

SOLGAZ

Wezwany do tablicy na Twitterze przez Dagmarę Pakulską SolGaz także ustosunkował się do sukcesu Muska. I choć nie pojawiła się tutaj dedykowana grafika, sama odpowiedź na social mediową zaczepkę jest zabawna i pokazuje dystans, jaki posiada marka.

Acer Polska

Acer Polska w środowy poranek chciał zachęcić swoich twitterowych obserwatorów do interakcji pytając, czy udało im się dotrzeć do pracy w taki sposób jak Falconowi, życząc przy tym przyjemnego dnia podczas pracy przy laptopie, monitorze czy komputerze.

Andrzej Rysuje

Wśród RTM’ów nie mogło zabraknąc reakcji popularnego w social media profilu Andrzej Rysuje, który do widoku z rakiety dodał zabwną adnotację.

Przekrój

Polski rysownik, Marek Raczkowski, przygotował dla Przekroju grafikę przedstawiającą podróżującą w kosmosie czerwoną Teslę, która zaburza spokój… zdziwionego tym co widzi Pana Boga.

A czy Wy natknęliście się na jakieś ciekawe odwołania do wystrzału Falcon Heavy?


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail