reklama
Facebook wciąż poszukuje sposób na to, by ulepszyć działanie swojego serwisu społecznościowego i dostarczenie użytkownikom jak najlepszych doświadczeń. Jednym z eksperymentów, jaki w tym celu prowadzono była sekcja nazwana “Explore Feed”, która pojawiła się w ubiegłym roku. Dzięki niej użytkownicy zyskali dostęp do drugiego news feeda, w którym znalazły się proponowane treści wydawców i Stron, dobrane na podstawie ich wcześniejszych zachowań w serwisie. Jak się jednak okazuje, pomysł stworzenia alternatywnego kanału informacyjnego nie został jednak przyjęty z dużym entuzjazmem.
Zadecydowały opinie użytkowników
Światowy gigant poinformował wczoraj o zakończeniu testów Explore Feed. Okazało się bowiem, że odbiorcy nie chcą dwóch oddzielnych kanałów, o czym dowiedziano się z ankiet. Wypełniające je deklarowali, że taka forma nie ułatwia im kontaktu z większą ilością znajomych czy rodziną, a poziom satysfakcji w stosunku do wyświetlanych postów jest niższy. Użytkownicy podkreślali także, że test uniemożliwił w niektórych krajach dotarcie do ważnych informacji i nie został jasno zakomunikowany.
Koniec Explore Feed
Otrzymane opinie okazały się bardzo cenne, bowiem w oparciu o nie uznano, że testowana sekcja nie jest skutecznym sposobem na odkrywanie treści w serwisie. Dlatego też w najbliższych dniach Explore Feed zniknie z serwisu i aplikacji Facebooka. Twórcy portalu myślą jednak, iż ostatnie zmiany w wyświetlaniu Aktualności, które nadają priorytet treściom od znajomych odpowiadają opiniom i potrzebom, jakie wyraziły osoby chcące otrzymywać więcej treści od bliskich i znajomych.