X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najpopularniejsze zwiastuny filmowe – ranking YouTube’a

Przed zbliżającą się ceremonią rozdania Oscarów serwis YouTube prezentuje zestawienie "Movie Trailers Leaderboard 2018". Które zwiastuny filmowe były najpopularniejsze? Czyje podziękowania za otrzymaną statuetkę najbardziej przyciągnęły uwagę użytkowników?

Najpopularniejsze zwiastuny filmowe – ranking YouTube’afot. bank zdjęć unsplash.com

Przyznanie prestiżowych nagród filmowych odbija się szerokiem echem nie tylko wśród fanów kina, ale i w social media. W najbliższą niedzielę odbędzie się 90. ceremonia wręczenia Oscarów, a już dzisiaj YouTube prezentuje ranking najpopularniejszych zwiastunów filmów nominowanych w kategorii Najlepszy Film.

Zapowiedzi, które zdobyły podium, czyli Dunkirk – Trailer 1 [HD], Get Out – In Theaters This February – Official Trailer oraz THE SHAPE OF WATER | Official Trailer | FOX Searchlight łącznie zostały obejrzane ponad 90 milionów razy!

Kinomaniacy mogą także porównać, czy ich typy laureatów pokrywają się z tymi najczęściej wyszukiwanymi w Google lub zobaczyć, jak na YouTube rosło zainteresowanie Oscarami od momentu ogłoszenia nominacji. Dowiemy się także, które podziękowania za otrzymaną statuetkę spośród wszystkich dostępnych w serwisie przyciągnęły uwagę użytkowników na tyle, że wracają do nich, by obejrzeć je po raz kolejny.

Zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca w rankingu, czyli zwiastuny filmów Dunkierka i Uciekaj! według ostatnich szacunków okazują się także najlepiej zarabiającymi obrazami spośród nominowanych w kategorii Najlepszy Film.

YouTube pomocny w wyborze filmów

Jak wskazuje badanie Ipsos, oglądanie zapowiedzi na YouTube pomaga w podjęciu decyzji o tym, czy wybrać się do kina lub obejrzeć film dany film w telewizji aż 78% użytkowników. Jednak co najbardziej przyciąga uwagę widzów? Zespół YouTube przeanalizował wszystkie anglojęzyczne recenzje filmów nominowanych w kategorii Najlepszy Film, jakie zostały zamieszczone na platformie przez YouTube’owych twórców. Kluczem do sukcesu okazują się emocje, zarówno te pozytywne, jak i mniej przyjemne, które potrafi wywołać dany obraz.

Określenie zabawny pojawiło się aż w połowie wideorecenzji Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri. Youtuberzy jednocześnie określali go poważnym i mrocznym, co wskazuje, że film został odebrany jako obraz z pogranicza komedii i dramatu. Najwięcej łez wywołał Tamte Dni Tamte Noce, który w 60% opinii był określany również jako piękny. W ponad połowie recenzji pięknym został określony także Kształt Wody. Obrazem najbliższym realnemu życiu i powodującym prawie tak duże wzruszenie, jak Tamte Dni Tamte Noce, okazał się Lady Bird. Z kolei film, który wywołał najwięcej pozytywnych reakcji, to Nić Widmo – słowo love pojawiło się aż w 83% wideo na jego temat.

Pełna lista Movie Trailers Leaderboard 2018

1) Dunkierka  – Dunkirk – Trailer 1 [HD] – Warner Bros. Pictures – 43,9 milionów wyświetleń

 

2) Uciekaj! – Get Out – In Theaters This February – Official Trailer Universal Pictures – 29,9 milionów wyświetleń

3) Kształt Wody – THE SHAPE OF WATER | Official Trailer | FOX Searchlight – FoxSearchlight – 18,2 milionów wyświetleń

4) Czwarta Władza  – The Post | Official Trailer [HD] | 20th Century FOX – 20th Century Fox – 17,3 miliona wyświetleń

5) Lady Bird Lady Bird | Official Trailer HD | A24 – A24 – 11,5 miliona wyświetleń

6) Nić Widmo – PHANTOM THREAD – Official Trailer [HD] – In Select Theaters Christmas – Focus Features 9,7 miliona wyświetleń

7) Tamte Dni Tamte Noce – Call Me By Your Name | Official Trailer HD (2017) – Sony Pictures Classics – 7,9 miliona wyświetleń

8) Czas Mroku – Darkest Hour – Official International Trailer (Universal Pictures) HD – Universal Pictures UK – 6 milionów wyświetleń

9) Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri  – THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI | Self Explanatory | FOX Searchlight – FoxSearchlight – 5,2 miliona wyświetleń

Ranking jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający odtworzenia płatne, odtworzenia organiczne oraz retencję publiczności (jak długa część wideo została obejrzana). Zwiastuny muszą pochodzić z filmów nominowanych do Oscara w kategorii Najlepszy Film. Zapowiedzi zostały uszeregowane według globalnej liczby obejrzeń od momentu ich publikacji do 14 lutego 2018 r. W rankingu uwzględniono zwiastuny zamieszczone na kanałach studiów produkcyjnych, jak i znanych kanałach agregujących tego typu treści. Zestawienie jest dostępne również na Think with Google.

45 sekund na podziękowanie

Moment, w którym aktor lub inny artysta związany z branżą filmową otrzymuje Oscara, to jedno z najważniejszych wydarzeń w karierze. Na wszystkie podziękowania nagrodzony obecnie ma… niecałą minutę. Jak największe gwiazdy wykorzystywały te cenne sekundy i jakie wystąpienia najbardziej przyciągnęły uwagę użytkowników?

1) Leonardo DiCaprio (2016) – Leonardo DiCaprio winning Best Actor – ponad 11 milionów wyświetleń

2) Heath Ledger (2009) – Heath Ledger Wins Supporting Actor: 2009 Oscars – ponad 10,2 milionów wyświetleń

3) Matthew McConaughey (2014) – Matthew McConaughey winning Best Actor – ponad 10,1 milionów wyświetleń

4) Kate Winslet (2009) – Kate Winslet winning Best Actress for „The Reader” – ponad 8,5 miliona wyświetleń

5) Jennifer Lawrence (2013) – Jennifer Lawrence Wins Best Actress: 2013 Oscars – ponad 8,4 milionów wyświetleń

6) Roberto Benigni (1999) – „Life Is Beautiful” Wins Foreign Language Film: 1999 Oscars – ponad 7,3 milionów wyświetleń

7) Tom Hanks (1995) – Tom Hanks Wins Best Actor: 1995 Oscars – ponad 6,1 milionów wyświetleń

8) Natalie Portman (2011) – Natalie Portman winning Best Actress – ponad 5,6 miliona wyświetleń

9) Sandra Bullock (2010) – Sandra Bullock Wins Best Actress: 2010 Oscars – ponad 5,2 milionów wyświetleń

10) Adrien Brody (2003) – Adrien Brody Wins Best Actor: 2003 Oscars – ponad 5,2 milionów wyświetleń

Źródło: Biuro Prasowe YouTube


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail