
reklama
Przyznanie prestiżowych nagród filmowych odbija się szerokiem echem nie tylko wśród fanów kina, ale i w social media. W najbliższą niedzielę odbędzie się 90. ceremonia wręczenia Oscarów, a już dzisiaj YouTube prezentuje ranking najpopularniejszych zwiastunów filmów nominowanych w kategorii Najlepszy Film.
Zapowiedzi, które zdobyły podium, czyli Dunkirk – Trailer 1 [HD], Get Out – In Theaters This February – Official Trailer oraz THE SHAPE OF WATER | Official Trailer | FOX Searchlight łącznie zostały obejrzane ponad 90 milionów razy!
Kinomaniacy mogą także porównać, czy ich typy laureatów pokrywają się z tymi najczęściej wyszukiwanymi w Google lub zobaczyć, jak na YouTube rosło zainteresowanie Oscarami od momentu ogłoszenia nominacji. Dowiemy się także, które podziękowania za otrzymaną statuetkę spośród wszystkich dostępnych w serwisie przyciągnęły uwagę użytkowników na tyle, że wracają do nich, by obejrzeć je po raz kolejny.
Zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca w rankingu, czyli zwiastuny filmów Dunkierka i Uciekaj! według ostatnich szacunków okazują się także najlepiej zarabiającymi obrazami spośród nominowanych w kategorii Najlepszy Film.
YouTube pomocny w wyborze filmów
Jak wskazuje badanie Ipsos, oglądanie zapowiedzi na
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
YouTube pomaga w podjęciu decyzji o tym, czy wybrać się do kina lub obejrzeć film dany film w telewizji aż 78% użytkowników. Jednak co najbardziej przyciąga uwagę widzów? Zespół YouTube przeanalizował wszystkie anglojęzyczne recenzje filmów nominowanych w kategorii Najlepszy Film, jakie zostały zamieszczone na platformie przez YouTube’owych twórców. Kluczem do sukcesu okazują się emocje, zarówno te pozytywne, jak i mniej przyjemne, które potrafi wywołać dany obraz.
Określenie zabawny pojawiło się aż w połowie wideorecenzji Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri. Youtuberzy jednocześnie określali go poważnym i mrocznym, co wskazuje, że film został odebrany jako obraz z pogranicza komedii i dramatu. Najwięcej łez wywołał Tamte Dni Tamte Noce, który w 60% opinii był określany również jako piękny. W ponad połowie recenzji pięknym został określony także Kształt Wody. Obrazem najbliższym realnemu życiu i powodującym prawie tak duże wzruszenie, jak Tamte Dni Tamte Noce, okazał się Lady Bird. Z kolei film, który wywołał najwięcej pozytywnych reakcji, to Nić Widmo – słowo love pojawiło się aż w 83% wideo na jego temat.
Pełna lista Movie Trailers Leaderboard 2018
1) Dunkierka – Dunkirk – Trailer 1 [HD] – Warner Bros. Pictures – 43,9 milionów wyświetleń
2) Uciekaj! – Get Out – In Theaters This February – Official Trailer Universal Pictures – 29,9 milionów wyświetleń
3) Kształt Wody – THE SHAPE OF WATER | Official Trailer | FOX Searchlight – FoxSearchlight – 18,2 milionów wyświetleń
4) Czwarta Władza – The Post | Official Trailer [HD] | 20th Century FOX – 20th Century Fox – 17,3 miliona wyświetleń
5) Lady Bird Lady Bird | Official Trailer HD | A24 – A24 – 11,5 miliona wyświetleń
6) Nić Widmo – PHANTOM THREAD – Official Trailer [HD] – In Select Theaters Christmas – Focus Features 9,7 miliona wyświetleń
7) Tamte Dni Tamte Noce – Call Me By Your Name | Official Trailer HD (2017) – Sony Pictures Classics – 7,9 miliona wyświetleń
8) Czas Mroku – Darkest Hour – Official International Trailer (Universal Pictures) HD – Universal Pictures UK – 6 milionów wyświetleń
9) Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri – THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI | Self Explanatory | FOX Searchlight – FoxSearchlight – 5,2 miliona wyświetleń
Ranking jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający odtworzenia płatne, odtworzenia organiczne oraz retencję publiczności (jak długa część wideo została obejrzana). Zwiastuny muszą pochodzić z filmów nominowanych do Oscara w kategorii Najlepszy Film. Zapowiedzi zostały uszeregowane według globalnej liczby obejrzeń od momentu ich publikacji do 14 lutego 2018 r. W rankingu uwzględniono zwiastuny zamieszczone na kanałach studiów produkcyjnych, jak i znanych kanałach agregujących tego typu treści. Zestawienie jest dostępne również na Think with Google.
45 sekund na podziękowanie
Moment, w którym aktor lub inny artysta związany z branżą filmową otrzymuje Oscara, to jedno z najważniejszych wydarzeń w karierze. Na wszystkie podziękowania nagrodzony obecnie ma… niecałą minutę. Jak największe gwiazdy wykorzystywały te cenne sekundy i jakie wystąpienia najbardziej przyciągnęły uwagę użytkowników?
1) Leonardo DiCaprio (2016) – Leonardo DiCaprio winning Best Actor – ponad 11 milionów wyświetleń
2) Heath Ledger (2009) – Heath Ledger Wins Supporting Actor: 2009 Oscars – ponad 10,2 milionów wyświetleń
3) Matthew McConaughey (2014) – Matthew McConaughey winning Best Actor – ponad 10,1 milionów wyświetleń
4) Kate Winslet (2009) – Kate Winslet winning Best Actress for “The Reader” – ponad 8,5 miliona wyświetleń
5) Jennifer Lawrence (2013) – Jennifer Lawrence Wins Best Actress: 2013 Oscars – ponad 8,4 milionów wyświetleń
6) Roberto Benigni (1999) – “Life Is Beautiful” Wins Foreign Language Film: 1999 Oscars – ponad 7,3 milionów wyświetleń
7) Tom Hanks (1995) – Tom Hanks Wins Best Actor: 1995 Oscars – ponad 6,1 milionów wyświetleń
8) Natalie Portman (2011) – Natalie Portman winning Best Actress – ponad 5,6 miliona wyświetleń
9) Sandra Bullock (2010) – Sandra Bullock Wins Best Actress: 2010 Oscars – ponad 5,2 milionów wyświetleń
10) Adrien Brody (2003) – Adrien Brody Wins Best Actor: 2003 Oscars – ponad 5,2 milionów wyświetleń
Źródło: Biuro Prasowe YouTube
Reklama