reklama
Rafał Baran, wiceprezes 4fun Media, właściciel FCB Bridge2Fun został AdManem Roku 2017 w kategorii Agencji reklamowe, a Jakub Bierzyński, prezes OMD, AdManem Roku 2017 w kategorii Domy mediowe. Gala wręczenia nagród organizowana przez magazyn „Press” odbyła się we wtorek 10 kwietnia br. w warszawskiej Villi Foksal.
Tytuł AD wo/MAN Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność oraz promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie. Konkurs od sześciu lat organizuje magazyn „Press”, a zwycięzca wybierany jest przez głosowanie agencji reklamowych, agencji interaktywnych oraz domów mediowych i produkcyjnych. Każda z firm dysponowała tylko jednym głosem. Łącznie głosowało 96 podmiotów, z czego w sposób zgodny z regulaminem 46.
Agencje reklamowe
Rafał Baran, zwyciężając w kategorii Agencje reklamowe, uzyskał w głosowaniu 86 punktów. Oddający na niego głos komplementowali: „Najskuteczniejszy wizjoner w Polsce”. „Człowiek sukcesu”. „Wirtuoz biznesu”. „Potrafił w spektakularny sposób stworzyć i w krótkim czasie rozwinąć agencję Bridge2Fun, bez pomocy międzynarodowej tzw. sieci”. „Tegoroczne fuzje z FCB i Deloitte Digital potwierdzają jego ponadprzeciętną zdolność biznesową i wyczucie rynku”. „Dobra energia, świetne pomysły i charyzma nie do podważenia”.
W tej samej kategorii drugie miejsce w głosowaniu zdobył tandem Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, dyrektor zarządzający DDB & tribal i Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR (otrzymali 73 punkty; m.in. za „promowanie dobrych standardów na rynku reklamowym”), a trzecie – Maciej Marasek, dyrektor kreatywny i współwłaściciel 2012 Agency (zdobył 70 punktów; m.in. za: „Świetny przykład tego, jak z butikowego formatu można uczynić bardzo silnego gracza na konkurencyjnym rynku agencji reklamowych”).
Domy mediowe
AdManem Roku 2017 w kategorii Domy mediowe został Jakub Bierzyński, prezes OMD, uzyskując w głosowaniu firm 110 punktów. Nominujące go firmy chwaliły go: „Dzięki niemu OMD stale się rozwija w bardzo konkurencyjnej branży”. „Profesjonalizm oraz doskonały kontakt i współpraca”, „Za ogromne osiągnięcia i budowanie firmy przez lata”. „Za zaangażowanie społeczne”. „Za odwagę mówienia tego, co myśli”.
Drugie miejsce w głosowaniu na AD wo/MAN Roku w tej kategorii zdobyła Renata Wasiak-Sosnowska, dyrektor zarządzająca Havas Media (83 pkt; m.in. za: „Pomysłowość, pełny profesjonalizm, klasę biznesową”. „Silny kobiecy pierwiastek w środowisku mediowym, napędza do działania i zdobywa kolejne biznesy”), a trzecie – Kamil Wiszowaty, managing director Value Media (71 pkt; m.in. za: „zarządzanie jednym z największych i najbardziej prężnych niezależnych domów mediowych na rynku polskim. Za chodzenie pod prąd z sukcesem”).
Na kandydatów mogły głosować agencje reklamowe, agencje interaktywne i domy mediowe. Każda firma miała prawo do jednego głosu (nie mogły go dostać osoby zatrudnione w danej firmie lub podmiocie powiązanym strukturalnie z głosującym).
Kreatywna autopromocja
Tegorocznej edycji AD wo/MAN Roku towarzyszył również konkurs dla agencji i domów mediowych na najbardziej kreatywną kampanię autopromocyjną. Zwyciężył w nim dom mediowy OMD – za długofalowy projekt Women Empowerment „Kobiety kobietom”.
Głównym partnerem konkursu jest Provident, partnerem – Wirtualna Polska, Nielsen, partnerami gali: AudioNetwork, Grandes Kochonos Digital, Villa Foksal, TViP, Miło Postproduction, Soundflower, Grupa Żywiec, TANK Production.
SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia.