reklama
Jak donoszą zagraniczne media, Instagram pracuje nad nową, samodzielną aplikacją umożliwiającą zakupy online. Aplikacja miałaby nazywać się IG Shopping i pozwalać użytkownikom na przeglądanie kolekcji produktów od marek i sprzedawców, które obserwują i kupowanie ich bezpośrednio za pomocą Instagrama.
Instagram i e-commerce
Zainteresowanie Instagrama e-commercem nie jest niczym zadziwiającym. W listopadzie 2016 roku w Stanach oraz w kwietniu tego roku w Polsce uruchomiono bowiem funkcję zakupów, która pozwala markom na oznaczanie produktów na zdjęciu dokonywanie zakupów bezpośrednio z aplikacji.
Czytaj więcej: Zakupy na Instagramie dostępne także w Polsce
Nie powinno powinna być zaskoczeniem również informacja o potencjalnym uruchomieniu oddzielnej aplikacji. W czerwcu zaprezentowano IGTV, czyli instagramową telewizję dla dłuższych treści wideo, która także jest osobną aplikacją.
Krok w kierunku rozwoju
Instagram odmówił serwisowi The Verge komentarza. Nie znana jest także data potencjalnego uruchomienia, a więc istnieje prawdopodobieństwo, że projekt może nie zostać zrealizowany, gdyż jest on we wczesnej fazie rozwoju. Gdyby jednak doszedł do skutku, byłoby to uzupełnienie istniejących już możliwości zakupowych oraz najbardziej znaczący krok dla rozwoju e-commerce na Instagramie.