reklama
Ponad miesiąc temu pisaliśmy o tym, że funkcja zakupów na Instagramie została rozszerzona o kolejne kraje i mogą korzystać z niej już nie tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, ale i Australii, Brazylii, Kanady, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. Pozwala ona użytkownikom oznaczać w postach organicznych produkty wraz z opisem, informacją o ich cenie i linkami do stron, na których można je nabyć.
Ku zadowoleniu marek z innych krajów niż uprzednio wspomniane, dwa dni temu poinformowano na biznesowym koncie Instagrama, że opcja będzie dostępna w kolejnych państwach, w tym również w Polsce.
Możliwość skorzystania z niej zyskają również Szwecja, Holandia, Argentyna, Meksyk, Nowa Zelandia, Szwajcaria, Portoryko, Irlandia, Republika Południowej Afryki, Belgia, Austria, Peru, Urugwaj, Paragwaj, Malta, Ekwador, Panama, Portugalia, Grecja, Cypr, Dania, Czechy, Rumunia, Norwegia, Węgry, Bułgaria, Chorwacja, Finlandia, Łotwa, Litwa, Słowenia, Luksemburg, Dominikana i Belize.
Jak możemy przeczytać w krótkiej informacji, dzięki rozszerzeniu tej opcji na kolejne kraje Instagram pomógł firmom jeszcze lepszym łączeniu klientów z produktami. Z perspektywy przeciętnego użytkownika aplikacji wydaje się być to również przydatne – korzystający z niej często traktują ją jako źródło inspiracje, a odnalezienie informacji na temat produktu i przejście do strony z możliwością zakupu za pomocą jednego kliknięcia to oszczędność czasu. Na każdej fotografii możliwe jest bowiem oznaczenie do pięciu produktów, a w przypadku karuzeli nawet dwudziestu.
Pozostaje nam więc czekać aż polskie marki zaczną korzystać z owej funkcji i obserwować, czy odniesie ona sukces również na naszym podwórku.