reklama
W Twoim biznesie sprzedaż utknęła w martwym punkcie i nowych klientów nie przybywa? Masz wrażenie, że nikt nie rozumie Twojego produktu? Czujesz niskie zaangażowanie ze strony swoich odbiorców? To mogą być przesłanki, by zainteresować się na poważnie content marketingiem.
Marketing powstał po to, by wspierać sprzedaż. Sposobów czy narzędzi do prowadzenia klienta przez lejek zakupowy jest bardzo wiele i każdy podmiot wykorzystuje te, które najlepiej wpasowują się w charakter jego grupy docelowej.
Wielu klientów decyduje się na działania content marketingowe oparte na tworzeniu treści pisanych lub video. To dobry kierunek, zwłaszcza gdy działamy na rynek B2B. Z badań i wypowiedzi dyrektorów marketingu wynika, że marketing treści wpływa przede wszystkim na zbudowanie lub wzmocnienie wizerunku eksperta w danej dziedzinie, zwiększa świadomość marki, a w dalszej kolejności wpływa na sprzedaż. Dla wielu marketerów najważniejszym aspektem będzie jednak bezpośredni wzrost sprzedaży lub pozyskanych leadów. Umiejętność tworzenia contentu, który będzie (dosłownie) sprzedawał oraz analiza efektów działań content marketingowych to niezwykle ważne umiejętności w dzisiejszym świecie cyfrowym.
Jak tworzyć treści tak, aby chcieli je czytać Twoi klienci?
Aby sprzedawać za pomocą content marketingu, potrzebujesz dobrych treści. A dobrze przygotowany i odpowiednio prowadzony blog czy portal firmowy z dużą liczbą dobrych treści to ulubieniec wyszukiwarek! Niezwykle ważne jest wybranie rodzajów i stworzenie mediów firmowych, które będą najefektywniej docierać do odbiorcy. Serwis branded content, blog firmowy, a może kanał na YouTube? Wszystko zależy od zachowań konsumenckich, zasobów firmowych i Twojego budżetu.
Budowanie kontekstu dla produktów czy usług to wyzwanie dla kreatywnych umysłów, dlatego warto postawić na stworzenie dobrego zespołu redakcyjnego. Będzie on odpowiadał za realizację strategii content marketingowej nastawionej na generowanie leadów. Media własne i teksty uzupełnić warto o narzędzia, które będą wspierać konwersję.
Niezwykle ważna (o czym niewiele się mówi w kontekście content marketingu) jest czytelność treści. Tylko osoby bardzo zdeterminowane będą zagłębiać się w tekst, nawet jeżeli będą przy tym musiały bardzo zmęczyć swoje oczy. Ale takich „hardkorów” będzie zaledwie procent. Pozostali poszukają tych informacji u konkurencji w bardziej przystępnej formie. Ostatecznie, nie tylko poziom merytoryczny treści zachęca Twoich potencjalnych do poznania Cię bliżej. W erze mobile i wszechobecnych aplikacji, projekt UX na poziomie czytelności portalu jest równie ważny jak jakość tekstów. Pod względem user experiance warto też pomyśleć o kontekstowej ekspozycji produktu w treści, technologii zbierania leadów i potrzebach użytkownika, również w odniesieniu do lejka sprzedażowego.
Dotarcie i sprzedaż a prawo w content marketingu
Sukces treści mierzyć należy nie ich ilością, ale skutecznością dotarcia do grupy docelowej. E-mail marketing to najskuteczniejszy kanał dystrybucji treści, wyprzedza nawet social media. Sprzedaje, co potwierdzają nasze doświadczenie. Jednak tworzenie skutecznych newsletterów i segmentacja odbiorców czy personalizacja to również sztuka. Warto poznać możliwości e-mail marketingu, ponieważ wpływają one realnie na konwersję ze sprzedaży z e-maila. Dopieszczenie newslettera pod kątem tematu, responsywności, a nawet warstwy wizualnej to elementy, które wpływają na realizację celów (konwersję).
Zanim jednak wyślesz e-maila do potencjalnego klienta, warto ustalić zasady zbierania danych osobowych, które uległy zmianie po wejściu w życie RODO. Rodzą się pytania – czy content to informacja handlowa, czy uczestnictwo w Twoim szkoleniu lub webinarze oznacza zgodę na otrzymywanie e-maili sprzedażowych? I jak w ogóle poradzić sobie z dotarciem do użytkowników, którzy zapoznali się z naszą treścią, ale nie wykonali żadnej akcji? Jak wtedy rozwiązać sprawę remarketingu? To kwestie stosunkowo często pomijane w ogólnej strategii marketingowej. Biorcą pod uwagę rosnącą świadomość odbiorców, nie warto zamiatać ich pod dywan lub udawać, że nikt się nie zorientuje. Nie w 2018 roku.
SEO i analiza kampanii content marketingowej
Tworząc treści na bloga firmowego, bardzo ważnym elementem jest jego optymalizacja pod wyszukiwarki. Ale umówmy się – to absolutna podstawa. Warto pójść o krok dalej i szukać nowego potencjału w SEO oraz analizować dobrane słowa kluczowe dla naszej działalności. Skupić się na bardziej technicznych aspektach optymalizacji elementów serwisu czy strony internetowej, które mają wpływ na pozycję w Google Search. Co ciekawe, stworzone treści mogą pomóc w działaniach SEM, czyli zwiększać zasięgi w Google Ads.
Jeżeli te pytania zainspirowały Cię do przyjrzenia się swoim działaniom content marketingowym i sprzedażowym – doskonale! Jeśli czujesz, że są kwestie, na które chciałabyś uzyskać odpowiedź, dobrym pomysłem jest szukanie ich wśród specjalistów podczas dedykowanych szkoleń. Jeżeli szukasz warsztatów, z których dowiesz się, jak sprzedawać za pomocą content marketingu, koniecznie sprawdź te organizowane w ramach portalu ContentStandard.pl.
23 października w Warszawie odbędzie się szkolenie „Skuteczna sprzedaż a content marketing”, w czasie którego zostanie omówione pięć najważniejszych obszarów content marketingu w kontekście sprzedaży: media firmowe, UX, prawo, e-mail marketing oraz SEM i analiza. Każde blok prowadzi dedykowany ekspert z ContentHouse, FreshMail, Deva Group, agencji INSIGNIA oraz kancelarii prawniczej MyLo.
Dowiedz się więcej o szkoleniu pod tym linkiem
Agenda szkolenia
„Skuteczna sprzedaż a content marketing”
- Tworzenie internetowych mediów firmowych
- Efektywne dotarcie do odbiorcy biznesowego dzięki treściom w mediach własnych
- Budowanie kontekstu dla produktów i usług (przykładowe kampanie)
- Narzędzia na blogach i portalach firmowych, które wspierają konwersję
- Generowanie leadów dzięki strategii redakcyjnej
Polityka redakcyjna Twojej firmy: Jak media własne wpływają na sprzedaż i generują leady?
Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse
- Jak, mimo obowiązywania RODO, zbierać bez checkboxów leady za pomocą content marketingu?
- Przykłady prawidłowych i nieprawidłowych praktyk w zbieraniu leadów
- Czy content jest informacją handlową?
- Co zrobić, żeby baza zebrana przez dział marketingu (np. uczestników webinaru, osób które wypełniły ankiety) mogła być legalnie przekazana do działu sprzedaży w celu dalszych działań sprzedażowych?
- Lejki sprzedażowe a RODO. Kiedy przekraczamy granice profilowania, na które potrzebna jest zgoda użytkownika?
- Remarketing a prawo. Kiedy remarketing, używanie cookies czy Google Analytics wymaga zgody?
- Czy potrzebne są denerwujące pop-upy pytające o zgodę na cookies?
Aspekty prawne działań sprzedażowych za pomocą content marketingu
Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, radca prawny w kancelarii MyLo
- Czym jest UX i dlaczego sam content w Twoich mediach firmowych się nie obroni?
- Jak zaplanować serwis branded contentowy, biorąc pod uwagę potrzeby użytkownika?
- Produkt jako część składkowa dobrego marketingu treści za pomocą mediów firmowych (skuteczna kontekstowa ekspozycja)
- Efektywne zbieranie leadów dzięki technologii wdrażanej w mediach firmowych (w tym marketing automation)
- Dodatkowe działania wspierające content marketing
- UX nie tylko na stronie, czyli myśl o użytkowniku na każdym kroku lejka sprzedażowego
Co ma content do UX-a? – zaprojektuj swoje treści, by służyły czytelnikom
Piotr Kaczor, UX &I IT Manager w agencji INSIGNIA
- Jak szukać nowego potencjału w SEO i analizować słowa kluczowe?
- Jak zwiększać zasięgi w Google Ads przez budowanie treści?
- Jak analizować konkurencję i podpatrywać najlepsze rozwiązania?
- Które elementy kodu i optymalizacji technicznej mają największy wpływ na efekty w SEO?
- Jak analizować wyniki kampanii i ocenić ich efekty?
Jak wykorzystać i optymalizować treści w działaniach SEM?
Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup
- Jakie dane subskrybentów są kluczowe dla sprzedaży produktów online?
- Jak segmentacja odbiorców w oparciu o ich zachowania pomaga zwiększyć konwersję ze sprzedaży z maila?
- W jaki sposób przyciągnąć uwagę subskrybentów jeszcze przed otwarciem przez nich wiadomości?
- Czym jest attention ratio i dlaczego jest to kluczowy wskaźnik w sprzedaży poprzez email?
- Dlaczego mailing powinien być mobile friendly i czy to oznacza, że zawsze musi być responsywny, żeby wykorzystać go do sprzedaży?
Jak wykorzystać email marketing do sprzedaży?
Marcin Kociuba, Strategy Manager w FreshMail
Więcej informacji o szkoleniu