X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

#10YearsChallenge opanowało social media. Na czym polega wyzwanie?

Dlaczego Twoi znajomi udostępniają zdjęcia z 2009 roku? Co kryje się za hashtagiem #10yearschallenge, który zyskuje na popularności w social media?

#10YearsChallenge opanowało social media. Na czym polega wyzwanie?źródło: shutterstock.com

reklama


Uważni użytkownicy mediów społecznościowych z pewnością zauważyli, że na popularnych portalach pojawia się coraz więcej treści otagowanych #10yearschallenge. Za hashtagiem kryje się najnowszy trend, który polega na… publikowaniu aktualnego zdjęcia w zestawieniu z fotografią sprzed 10 lat. 

Na czym polega #10yearschallenge?

Mogliśmy obserwować już Ice Bucket Challenge, Cinnamon Challenge czy Mannequin Challenge. Nowa zabawa, o której przez ostatnie dni jest głośno w sieci, polega na pokazaniu tego, jak zmieniliśmy się ciągu ostatnich lat.

Dołączają nie tylko indywidualni użytkownicy, ale i influencerzy, który dzielą się ze swoimi odbiorcami wspomnieniami tego, jak wyglądali dziesięć lat temu. Dotąd na samym Instagramie pojawiły się ponad 2 miliony postów oznaczone zamiennie #10yearschallenge lub #10yearschallenge.

Swoje metamorfozy zaprezentowali już m.in. influencerka i modowa bizneswoman Chiara Ferragni, polska blogerka modowa Maffashion, a także aktorki Jessica Biel czy Resee Witherspoon.

źródło: instagram.com/maffashion_official

źródło: instagram.com/maffashion_official

źrodło: instagram.com/jessicabiel

źródło: instagram.com/reesewitherspoon

Zaangażowanie marek

Zabawę postanowiły wykorzystać także marki oraz liderzy opinii i osoby aktywne w sieci w humorystyczny sposób. Najlepszym tego przykładem są posty Ellen Degeneres czy marek takich jak Lego, Durex, Xbox czy Mercedes Benz, które także zdecydowały się podjąć aktywność związaną z wyzwaniem.

źródło: instagram.com/theellenshow

źródło: instagram.com/mercedesbenz

źródło: instagram.com/lego

źródło: instagram.com/durex.india

źródło: facebook.com/xbox

Inny aspekt akcji

Jednak poza wieloma kolorowymi grafikami i humorystycznymi grafikami, przy okazji wyzwania naświetlono także inną istotną zmianę, która ma miejsce przez ostatnie lata – zmiany w naszym środowisku. Mowa o wycince lasów, ociepleniu klimatu czy wyginięciu niektórych gatunków roślin i zwierząt. Być może w dalszym etapie akcja pomoże różnego typu organizacjom i liderom opinii w podkreśleniu tego problemu.

źródło: instagram.com/wwfpolska

źródło: instagram.com/brinkleydavies

źródło: twitter.com/nicobilodeau

A na jakie interesujące porównania 2009 vs 2019 trafiliście Wy?

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail