X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

#10YearsChallenge opanowało social media. Na czym polega wyzwanie?

Dlaczego Twoi znajomi udostępniają zdjęcia z 2009 roku? Co kryje się za hashtagiem #10yearschallenge, który zyskuje na popularności w social media?

#10YearsChallenge opanowało social media. Na czym polega wyzwanie?źródło: shutterstock.com

reklama

Uważni użytkownicy mediów społecznościowych z pewnością zauważyli, że na popularnych portalach pojawia się coraz więcej treści otagowanych #10yearschallenge. Za hashtagiem kryje się najnowszy trend, który polega na… publikowaniu aktualnego zdjęcia w zestawieniu z fotografią sprzed 10 lat. 

Na czym polega #10yearschallenge?

Mogliśmy obserwować już Ice Bucket Challenge, Cinnamon Challenge czy Mannequin Challenge. Nowa zabawa, o której przez ostatnie dni jest głośno w sieci, polega na pokazaniu tego, jak zmieniliśmy się ciągu ostatnich lat.

Dołączają nie tylko indywidualni użytkownicy, ale i influencerzy, który dzielą się ze swoimi odbiorcami wspomnieniami tego, jak wyglądali dziesięć lat temu. Dotąd na samym Instagramie pojawiły się ponad 2 miliony postów oznaczone zamiennie #10yearschallenge lub #10yearschallenge.

Swoje metamorfozy zaprezentowali już m.in. influencerka i modowa bizneswoman Chiara Ferragni, polska blogerka modowa Maffashion, a także aktorki Jessica Biel czy Resee Witherspoon.

źródło: instagram.com/maffashion_official

źródło: instagram.com/maffashion_official

źrodło: instagram.com/jessicabiel

źródło: instagram.com/reesewitherspoon

Zaangażowanie marek

Zabawę postanowiły wykorzystać także marki oraz liderzy opinii i osoby aktywne w sieci w humorystyczny sposób. Najlepszym tego przykładem są posty Ellen Degeneres czy marek takich jak Lego, Durex, Xbox czy Mercedes Benz, które także zdecydowały się podjąć aktywność związaną z wyzwaniem.

źródło: instagram.com/theellenshow

źródło: instagram.com/mercedesbenz

źródło: instagram.com/lego

źródło: instagram.com/durex.india

źródło: facebook.com/xbox

Inny aspekt akcji

Jednak poza wieloma kolorowymi grafikami i humorystycznymi grafikami, przy okazji wyzwania naświetlono także inną istotną zmianę, która ma miejsce przez ostatnie lata – zmiany w naszym środowisku. Mowa o wycince lasów, ociepleniu klimatu czy wyginięciu niektórych gatunków roślin i zwierząt. Być może w dalszym etapie akcja pomoże różnego typu organizacjom i liderom opinii w podkreśleniu tego problemu.

źródło: instagram.com/wwfpolska

źródło: instagram.com/brinkleydavies

źródło: twitter.com/nicobilodeau

A na jakie interesujące porównania 2009 vs 2019 trafiliście Wy?


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail