reklama
Uważni użytkownicy mediów społecznościowych z pewnością zauważyli, że na popularnych portalach pojawia się coraz więcej treści otagowanych #10yearschallenge. Za hashtagiem kryje się najnowszy trend, który polega na… publikowaniu aktualnego zdjęcia w zestawieniu z fotografią sprzed 10 lat.
Na czym polega #10yearschallenge?
Mogliśmy obserwować już Ice Bucket Challenge, Cinnamon Challenge czy Mannequin Challenge. Nowa zabawa, o której przez ostatnie dni jest głośno w sieci, polega na pokazaniu tego, jak zmieniliśmy się ciągu ostatnich lat.
Dołączają nie tylko indywidualni użytkownicy, ale i influencerzy, który dzielą się ze swoimi odbiorcami wspomnieniami tego, jak wyglądali dziesięć lat temu. Dotąd na samym Instagramie pojawiły się ponad 2 miliony postów oznaczone zamiennie #10yearschallenge lub #10yearschallenge.
Swoje metamorfozy zaprezentowali już m.in. influencerka i modowa bizneswoman Chiara Ferragni, polska blogerka modowa Maffashion, a także aktorki Jessica Biel czy Resee Witherspoon.
Zaangażowanie marek
Zabawę postanowiły wykorzystać także marki oraz liderzy opinii i osoby aktywne w sieci w humorystyczny sposób. Najlepszym tego przykładem są posty Ellen Degeneres czy marek takich jak Lego, Durex, Xbox czy Mercedes Benz, które także zdecydowały się podjąć aktywność związaną z wyzwaniem.
Inny aspekt akcji
Jednak poza wieloma kolorowymi grafikami i humorystycznymi grafikami, przy okazji wyzwania naświetlono także inną istotną zmianę, która ma miejsce przez ostatnie lata – zmiany w naszym środowisku. Mowa o wycince lasów, ociepleniu klimatu czy wyginięciu niektórych gatunków roślin i zwierząt. Być może w dalszym etapie akcja pomoże różnego typu organizacjom i liderom opinii w podkreśleniu tego problemu.
A na jakie interesujące porównania 2009 vs 2019 trafiliście Wy?