X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze kampanie social media 2018 – świat

Które światowe kampanie w mediach społecznościowych z 2018 roku zasługują na szczególną uwagę? Jakie działania docenili eksperci z agencji? Przedstawiamy podsumowanie najlepszych kampanii social media ze świata.

Najlepsze kampanie social media 2018 – światźródło: shutterstock.com

reklama


Tuż przed Świętami przedstawiliśmy najlepsze polskie kampanie social media 2018 roku.  Przedwczoraj zaś opublikowaliśmy kampanie społeczne, które zyskały w 2018 roku rozgłos dzięki social media. Dziś zapraszamy do lektury zestawienia wyróżniających się kampanii ze świata. Jakie globalne działania marek budzą szczególny podziw? Które działania warto poznać i zapamiętać? Eksperci z agencji przedstawili swoje typy i przygotowali komentarze. Oto i one, wedle chronologii ich realizowania.

In It Together – LinkedIn

W styczniu LinkedIn uruchomił kampanię ” In It Together”, w ramach której starano się przełamać stereotypy osób wykonujących zawody z zakresu technologii informacyjnej, sprzedaży, edukacji, gastronomii, sztuki czy organizacji non-profit. Materiały pokazują pracowników w nowy, cieplejszy, bardziej ludzki sposób i uwzględniając ich różnorodności płci, wieku i zawodu. Co ciekawe, w kampanii udział wzięli realni pracownicy LinkedIna. Pierwotnie filmy utrzymano w konwencji czarno-białej, a w dalszych działaniach pojawiły się także materiały w kolorze. Adaptowano je na różne rynki i oznaczano hashtagiem #InItTogether.

Agnieszka Sosnowska, CEO – Biuro Podróży Reklamy

Agnieszka Sosnowska

LinkedIn w swojej zintegrowanej kampanii marketingowej “In It Together” ukazuje definicje sukcesu według prawdziwych użytkowników portalu. Zrealizowane spoty mają na celu uporanie się ze stereotypowymi definicjami sukcesu, być próbą humanizacji portalu i odklejenia łatki “białych kołnierzyków”. Mocną stroną kampanii jest realizowanie wielu celów jednocześnie, bo celem jest także odnalezienie inspiracji oraz związku z innymi członkami LinkedIn i ogólne budowanie świadomości marki. Ciekawym zabiegiem jest wykorzystanie czerni i bieli w spotach, co podkreśla dokumentalny charakter przekazów. Kampania przeprowadzana była na LinkedIn, Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTubie oraz w mediach tradycyjnych. W dobie coraz bardziej odrealnionej rzeczywistości świata uważam, że reklama z opowieściami i emocjami jest kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców.

Kellogg’s Eggo Campaign

Kampania Kelogg – Eggo Campaign rozpoczęła się co prawda już w 2017 roku, ale realizowano ją również w 2018 roku. Pokazuje ona, jak świat online i offline ze sobą przenikają. Netflix i producent wafli Eggo połączyli siły, aby wykorzystać premierę kolejnego sezonu serialu Stranger Things. Bohaterka produkcji, Eleven, była fanką wafli, które nawet ukradła ze sklepu. Dla fanów amerykańskiego serialu kampania była nie lada gratką i przełożyła się na sprzedaż produktu.

źródło: twitter.com/eggo

Anna Ledwoń, Co-founder & Creative Director – More Bananas

Anna Ledwoń

Jeżeli widzieliście Stranger Things, to na pewno kojarzycie, że ulubioną potrawą Eleven – jednej z głównych postaci –  były wafle Eggo. Marka zaprzecza, że w pierwszym sezonie miała jakikolwiek związek z ‘product placement’ w serialu, zresztą Netflix podobno takowych nie oferuje. Marka znakomicie natomiast wykorzystała czas i sytuację. Stworzyli serię pojedynczych kampanii w Social Media nawiązujących m.in. już do premiery drugiego sezonu serialu, np. połączenie przepisów na wafle z konkretnymi epizodami serialu. Marka stworzyła także rozszerzenie do wyszukiwarki Chrome “L’Eggo My Spoilers”, które pozwalało na zablokowanie wszelakiego typu spoilerów związanych z serialem. Obie marki – tak Eggo jak i Stranger Things w najlepszy sposób z możliwych “przekomarzały” się na Twitterze. Efekty? Szacowane 200$ tysięcy wartości postów wygenerowanych przez użytkowników w Social Media.

Wielki ślub Chiary Feragni i Fedeza

Ślub włoskiej influencerki i rapera był jednym z wydarzeniem szeroko komentowanym w social media. Uznaje się go nawet za nowy typ kampanii w social media. Powadzone wówczas działania porównuje się także do Royal Wedding księcia Harrego i Megan Markle. Z pewnością wynika to z emocjonalnego przywiązania odbiorców do pary influencerów, których historię śledziły miliony użytkowników. Celebrowany we wrześniu przez trzy dni na Sycylii ślub był zapowiadany wcześniej w social media przez samym zainteresowanych, relacjonowany przez gości, jak i samą parą, a wszelkie treści oznaczano specjalnym hahtagiem #TheFerragnez. Przygotowano także dedykowane konto na Instagramie, na którym publikowano materiały i zaprezentowano maskotki Pary Młodej. Z kolei suknię dla Panny Młodej przygotowała projektantka marki Dior, wyprzedzając tym samym kampanie “Dior Saddle Bag” i wpływając pozytywnie na świadomość marki. 

źródło: instagram.com/theferragnezofficial

źródło: instagram.com/dior

Marta Janus, Social Media Manager – GoldenSubmarine

Marta Janus

Wielki Ślub Chiary Ferragni i Fedeza- włoskich gwiazd- bloggerki modowej i piosenkarza- to było największe wydarzenie komercyjne roku i jedna wielka kampania w SM. Kilkudniowa impreza zaślubin dorobiła się nazwy (“The Ferragnez”), a nawet swojej typografii i maskotek – wyobrażających państwa młodych. Prywatne loty dla przyszłych nowożeńców i ich gości zapewniły włoskie linie lotnicze Alitalia.To tylko jeden ze sponsorów tego wydarzenia. Ile zarobili Państwo młodzi na swoim ślubie? Platforma analityczna Launchmetrics obliczyła jaki wpływ miały posty pary (Chiarę Ferragni śledzi 14,6 mln osób, za to Fedeza 6,6 mln) oraz gości publikowane na samym (!) Instagramie. Łącznie uzyskano 67 milionów interakcji (komentarze, posty, Stories), co daje 36 mln $ wpływów. Można zarobić na własnym weselu? Można.

Gucci Beauty

We wrześniu 2018 roku Gucci uruchomiło profil na Instagramie, jakiego dotąd nie miała żadna marka kosmetyczna. Stworzono niezależne konto, w ramach którego marka skupia się na badaniu historii piękna i prezentuje dzieła sztuki z okresu od lat 90. do dziś. Prowadzący profil podkreślają ciekawostki na temat dzieł, dążąc do lepszego zrozumienia, w jaki sposób ewoluowały ideały piękna. To sposób na przełamanie pewnych stereotypów bycia idealnym. Obecnie działania marki na profilu @guccibeauty obserwują 193 tysiące użytkowników.

źródło: instagram.com/guccibeauty

źródło: instagram.com/guccibeauty

Szymon Ślipko, CEO/Strategy Director, Shake Hands

Szymon Ślipko

Pokusa bycia idealnym jak influencerzy i celebryci z Instagrama coraz bardziej ciąży na zwykłym Kowalskim, który z każdej strony jest zasypywany mającymi mało wspólnego z realnym życiem historiami i przekazem. Co przesądziło o sukcesie marki Gucci? Przede wszystkim odcięcie się od standardowej formy komunikacji marek beauty na Instagramie – zero modelek, wyidealizowanych obrazków z życia, zero produktów. W ten sposób zdobyli uwagę mediów, konsumentów, wyróżnili się już na starcie. Drugi niezwykle istotny aspekt, to pójście naprzeciw wciąż lansowanym kanonom piękna, podkręcanym dodatkowo przez Instagram i pokazanie, że piękno ma różne oblicza. Co prawda takie działania robiło już wiele marek w ostatnich latach, choćby wspominając Dove i kampanię Beauty Sketches, ale Gucci przyciągnęło uwagę komunikując się poprzez portrety ludzi z różnych epok i kultur (a każda z nich miała inne kanony piękna), pokazując w ten sposób, że na piękno, nieważne w jakiej formie, nie trzeba nakładać filtrów z Instagrama.

Relaunch frytek – KFC

Sieć fast foodów wykorzystała w możliwie najlepszy sposób tweet Charlie Burness sprzed 4 lat, w którym kobieta narzeka na frytki zakupiono w fast foodzie. Firma postanowiła wykorzystać słowa krytyki wyrażane na Twitterze w kampanii social media, a także w działaniach outdoorowych. Informowano w ten sposób o tym, że nowe frytki są grubsze i bardziej chrupiące, a także pokazano pewien dystans marki do samej siebie i bierze pod uwagę uwagi swoich konsumentów.

źródło: twitter.com/charliejburness

źródło: twitter.com/upgrade_music

źródło: twitter.com/KFC_UKI/

Adam Kozłowski, VP, Account Director – Monday

Adam Kozłowski

“Drogie KFC, nikt nie lubi Waszych frytek. Z poważaniem, cały świat”. Jak przekuć hejt na produkt w główną oś narracji jego relaunchu? Trzeba być KFC, mieć słabe frytki, które wszyscy krytykują w sieci, zebrać negatywne tweety i wykorzystać je w kreacjach outdoorowych i w komunikacji social media. Kampania w stylu Mean Tweets Jimmiego Kimmela. Społeczność była zachwycona nie tylko tym, że fastfood zapowiada nowe (lepsze) frytki, ale przede wszystkim tym, że głos niezadowolonych klientów został usłyszany. Fantastyczny przykład na to, jak kreatywnie wykorzystać feedback klientów, zwłaszcza ten negatywny. Kampania pokazuje, jak ważny jest dystans do własnego brandu i jak wiele można ugrać na szczerości. Na poziomie mechaniki mamy tu ciekawą sytuację, w której digital wychodzi do outdooru, a potem wraca do internetu na fali viralu. Nie przepadam za fastfoodami, ale na frytki od KFC chyba się skuszę.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail