X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook udoskonala ranking komentarzy

Facebook udoskonala system tworzenia rankingów komentarzy. Pod uwagę brane są dwa nowe czynniki, które zadecydują, czy odpowiedź na post będzie widoczna u góry czy też nie.

Facebook udoskonala ranking komentarzyźródło: shutterstock.com

Światowy gigant, w trosce o to, by czas spędzany przez użytkowników w serwisie był jak najlepiej wykorzystany, wprowadza zmiany w rankingu komentarzy. Funkcja ta promuje sensowne rozmowy, pokazując ludziom posty i komentarze najbardziej dla nich istotne. Serwis poprawia go w postach publicznych i wyjaśnia, jak to działa oraz jak Strony i ludzie mogą kontrolować własne ustawienia rankingu komentarzy.

Ranking komentarzy

Facebook posiada swój system rankingowy, który decyduje o kolejności wyświetlanych komentarzy. Portal Zuckerberga stara się w ten sposób, by użytkownicy widzieli przede wszystkim te komentarze, które będą dla nich ważne.

Przeglądając nasz kanał Aktualności możemy zobaczyć, że pod różnymi postami widoczne są najpierw komentarze od osób, które znamy, a potem tworzona jest lista rankingowa z kolejnymi. Obejmuje ona te, które najbardziej podobały się innym lub tych, którzy najpierw odpowiedzieli na nie. Na jakie podstawie są one wybierane?

źródło: newsroom.fb.com

Czynniki wyróżniające

W rankingu komentarzy znaczenie mają:

  • Integralność – serwis chce, aby komentarze, jakie trafiają do użytkowników były autentyczne i bezpieczne. Jeśli udostępniane wypowiedzi naruszają standardy serwisu, zostają usuwane. Twórcy serwisu mają także świadomość stosowania zabiegów generujących sztuczne zaangażowanie i dbają o ich jakość.
  • Opinie użytkowników – kluczowe jest także to, co chcą widzieć użytkownicy. Na podstawie przeprowadzonych badań i ankiet, serwis szereguje komentarze.
  • Interakcje – Facebook uwzględnia także to, czy inni użytkownicy reagują na komentarze, czy pozostawiają polubienia oraz czy w odpowiadają na nie.
  • Kontrola – ludzie mogą moderować komentarze w swoich postach ukrywając je, usuwając lub reagują na nie. Ranking jest domyślnie włączony dla Stron i osób z wieloma obserwatorami, i tylko one mogą wyłączyć ranking komentarzy.

Teraz Facebook dodaje do nich dwa nowe czynniki, które pomogą w jeszcze lepszym tworzeniu wspomnianych list rankingowych. Lepiej widoczne będą te komentarze, które:

  • zawierają interakcje od Strony lub osoby, która pierwotnie opublikowała post,
  • komentarze/reakcje pochodzące od znajomych użytkownika, który opublikował post.

Facebook bierze także nadal brał pod uwagę inne sygnały i nie pokaże wyraźnie komentarzy o niskiej jakości. Nawet jeśli pochodzą one od autora posta lub jego przyjaciół, ale są niemerytoryczne.


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail