X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

LinkedIn usuwa fałszywe konta i eliminuje spamerów

W jaki sposób LinkedIn dba o prywatność swoich użytkowników?

LinkedIn usuwa fałszywe konta i eliminuje spamerówźródło: shutterstock.com

reklama


LinkedIn to portal, który posiada obecnie ponad 645 milionów członków. Nic więc dziwnego, że postanowił jeszcze lepiej zadbać o prywatność swoich użytkowników. W jaki sposób?

Czy LinkedIn może być niebezpieczny?

Podobnie jak Twitter, Facebook, Instagram czy inne media społecznościowe, LinkedIn może być niebezpieczny w momencie, gdy trafi w niepowołane ręce. Musimy mieć tę świadomość, gdy podajemy swoje dane, umieszczamy informacje dotyczące naszej codzienności lub zdjęcia.

Jak możemy przeczytać na newsweek.com, w artykule “W jaki sposób Rosja wykorzystuje LinkedIn jako narzędzie wojny przeciwko wrogom USA” serwis staje się dobrą bazą informacji również na temat osób związanych z bezpieczeństwem narodowym kraju. Publikują one bowiem informacje na temat swoich życiorysów, relacje ze współpracownikami, itd. Problem ten na szczęście dostrzegł LinkedIn, który postanowił wzorem innych serwisów społecznościowych, g rozwiązać.

Działania podejmowane przez portal

Na blogu linkedin.com możemy przeczytać informacje na temat przeciwdziałań takim zachowaniom. Podają informację, że ich zespoły pracownicze robią wszystko, aby portal stał się miejscem bezpiecznym.

LinkedIn dodaje też, że w okresie od czerwca do stycznia 2019 roku, podjęli już stosowne działania względem 21,6 miliona fałszywych kont.

Zapobiegł również powstania 19,5 miliona nowych kont, co w rezultacie oznacza, że aż 95% tychże fake’owych kont nigdy nie znalazło się na portalu LinkedIn.

Ponadto portal wyposażono w sztuczną inteligencję, która posiada możliwość maszynowego uczenia się i usunęła ponad 2 miliony fałszywych kont jeszcze zanim zgłosili je inni użytkownicy serwisu, a 67 400 kont zostało usuniętych tuż po zgłoszeniu. Co więcej, działania sztucznej inteligencji sprawdzane są dodatkowo przez człowieka.

Miejmy nadzieję, że próby ulepszeń związanych z prywatnością użytkowników social mediów, w tym LinkedIn, przyniosą oczekiwane przez nas efekty. Zachęcamy również do przeczytania naszego artykułu na temat prywatności na Facebooku.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail