reklama
TikTok nie zgadza się na umieszczanie w aplikacji płatnych treści o charakterze politycznym. W związku z tym, zakazał ich w Indiach. Niedawno podjął też decyzję, że zakaz obejmie także rejony USA i Europę. Skąd taka decyzja i czy jest ona słuszna?
Skąd taka decyzja?
Decyzję podjął TikTok ze względu na brak powiązań między rozrywkowym profilem aplikacji, a kampaniami politycznymi. Jak czytamy na serwisie thenextweb.com, Blake Chandlee, wiceprezes aplikacji mówi, że TikTok nie zezwalają na: płatne reklamy promujące kandydata, obecnego lidera, partię lub grupę polityczną, a także sprzeciwiające się takim emisjom lub wydawane na poziomie federalnym, stanowym lub lokalnym – w tym reklamy związane z wyborami, reklamy poparcia lub reklamy emisyjne.
W związku z tym zakaz, który pierwotnie dotyczył jedynie kampanii politycznych w Indiach, rozszerzono również do rejonów USA i Europy.
Czy to rozwiązanie jest dobre?
Biorąc pod uwagę fakt, że aplikacja TikTok od jakiegoś czasu jest kojarzona z silną cenzura treści w Chinach, a także treści odnoszących się do protestów w Hongkongu czy będącymi pro-LGBT, takie posunięcie może tylko wzmocnić ten obraz.
Co więcej, do decyzji aplikacji zaczęli odnosić się już pierwsi politycy, np. Lee C Dunn, który zamieścił on następujący wpis na swoim Twitterze:
Your loss world. Political ads on TikTok would have been hilarious as candidates tried hard to be cool. Reminiscent of 2016 efforts by candidates on @Snapchat. https://t.co/53A8BIV83f
— Lee C Dunn (@LeeCDinDC) October 3, 2019
Social media a polityka
Nie da się ukryć, że właśnie poprzez taką możliwość, jaką daje kandydatom politycznym, m.in. Snapchat, politykom łatwiej jest dotrzeć do większego grona młodych osób z prawem do oddania głosu. Jednak trzeba również przyznać rację aplikacji TikTok, że nie jest to być może odpowiednie miejsce do tego, aby pokazać się młodym wyborcom, gdyż jest ono głównie kojarzone z rozrywką.
A co Wy o tym myślicie? TikTok powinien zdecydować się na to, aby reklamy i kampanie polityczne były udostępniane w aplikacji? A może została podjęta słuszna decyzja w tej kwestii?