X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram oznaczy fałszywe informacje za pomocą etykiet

Instagram walczy z dezinformacją i decyduje się oznaczać treści, które mogą wprowadzać w błąd.

Instagram oznaczy fałszywe informacje za pomocą etykietźródło: shutterstock.com

reklama


Trudno zliczyć ilość fałszywych treści w sieci. Problem ten nie dotyczy jedynie słowa pisanego, ale i treści wizualnych, co stanowi nie lada wyzwanie dla firm social media. Między innymi Instagrama.

Organizacje weryfikujące informacje

Twórcy Instagramaw maju tego roku rozpoczęli współpracę z 45 organizacjami fact-checkingowymi w Stanach Zjednoczonych, aby uzyskać wsparcie i pomoc w procesie weryfikowania oraz oznaczania informacji. W niezależny sposób oceniają oni fałszywe treści i dbają, aby nie były one rozpowszechniane. Trzy dni temu poinformowano o kolejnych krokach w walce z dezinformacją.

Etykiety

Materiały w aplikacji są oceniane przez osoby trzecie i gdy uznano je za fałszywe, ich udostępnianie jest ograniczane. Znikają z sekcji Eksploruj oraz wyników wyszukiwania hashtagów, w skutek czego trudniej jest do niej dotrzeć. Teraz twórcy aplikacji oznaczą je także etykietą, aby użytkownicy mogli sami decydować, czy zaufać tym treściom i je dalej rozpowszechniać. Taka forma wyróżniania materiałów będzie widoczna dla wszystkich korzystających z aplikacji zarówno w kanale Aktualności, profilu, Stories oraz wiadomościach prywatnych.

źródło: instagram-press.com

Jak zgłosić fałszywą informację?

Aby zgłosić post na Instagramie jako zawierający fałszywą informację:

  • Wybierz opcję  (Apple iOS) lub  (Android) nad postem.
  • Wybierz opcję Zgłoś.
  • Wybierz opcję Fałszywa informacja.
  • Wybierz przycisk Wyślij.

Jak rozpoznać takie treści na Instagramie?

W Centrum Pomocy Instagram prezentuje krótki przewodnik na temat tego, jak rozpoznać nieprawdziwe informacji i na co szczególnie zwrócić uwagę:

  • Przyjrzyj się zdjęciom. Posty z fałszywymi informacjami często zawierają zmanipulowane zdjęcia lub filmy. Czasami zdjęcie może być autentyczne, ale wyrwane z kontekstu. Możesz poszukać danego zdjęcia lub obrazu gdzie indziej, aby sprawdzić, skąd pochodzi.
  • Nie ufaj nagłówkom. Fałszywe informacje zwykle mają chwytliwe nagłówki, są zapisane wielkimi literami i zawierają wykrzykniki. Jeśli szokujące stwierdzenie w nagłówku wygląda na niewiarygodne, wątpliwość ta może być słuszna.
  • Sprawdź źródło. Upewnij się, że post pochodzi z zaufanego źródła. Jeśli pochodzi on z konta, którego nie znasz, koniecznie dowiedz się więcej.
  • Uważaj na nietypowe formatowanie. Wiele stron z fałszywymi informacjami zawiera błędy ortograficzne lub ma nietypowy układ. Przyjrzyj się opublikowanej treści pod tym kątem.
  • Sprawdź daty. Posty z fałszywymi informacjami mogą zawierać daty, które nie mają sensu, lub daty wydarzeń, które zostały zmienione.
  • Sprawdź dowody. Sprawdź źródła informacji osoby, która zamieściła post, aby potwierdzić, że są one rzetelne. Brak dowodów lub poleganie na opinii nieznanych ekspertów może wskazywać na fałszywą informację.
  • Czy post jest żartem? Czasami fałszywe informacje trudno odróżnić od dowcipu lub satyry. Sprawdź, czy dane konto jest znane z publikowania humorystycznych treści i czy szczegóły posta oraz jego ton sugerują, że to tylko zabawa.
  • Niektóre posty są celowo fałszywe. Podchodź sceptycznie do postów, które widzisz, i udostępniaj tylko te, które są wiarygodne.

Odwołanie się od decyzji

W wielu sytuacjach istnieje szansa, że treści zostały niesłusznie zgłoszone i oznaczone. Wówczas możliwe jest odwołanie od decyzji. W jaki sposób?

Jeżeli uznamy, że decyzja podjęta przez weryfikatora informacji jest niewłaściwa, należy przejść do swojego profilu i wybrać przycisk , a następnie . Dalej należy kliknąć w powiadomienie dotyczące fałszywych informacji i opcję Pełna weryfikacja informacji. Wówczas możeli będzie wysłanie e-maila bezpośrednio do zewnętrznej organizacji zajmującej się weryfikacją informacji w celu zakwestionowania podjętej przez nią decyzji dotyczącej posta. Konieczne jest wskazanie konkretnego powodu odwołania. Opcja ta jest dostępna wyłącznie wtedy, gdy od decyzji dotyczącej danego posta można się odwołać.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail