X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Przykłady Real Time Marketingu z 2019 roku, które warto zapamiętać

Jak na bieżące wydarzenia reagowały marki? Które posty były szczególnie kreatywne?

Przykłady Real Time Marketingu z 2019 roku, które warto zapamiętaćźródło: shutterstock.com

reklama


Szybkość, kreatywność, wiedza. To trzy cechy, które charakteryzują treści Real Time Marketingowe. I chociaż opinie na ten temat wciąż są różne, dobry pomysł na pewno nie przejdzie bez echa. Wybraliśmy najciekawsze przykłady RTM, które zwróciły naszą uwagę w roku 2019. Oto one.

KFC

I jak tu nie docenić akcji – reakcji KFC? Przede wszystkim, uwadze KFC nie umknęło młodzieżowe słowo roku 2020. Jako alternatywkę wskazali jeden ze swoich burgerów, dodatkowo przywitali się staropolskim „Eluwina jesieniary”.

źródło: facebook.com

I to, można byłoby uznać za jedną z lepszych kampanii, gdyby nie odpowiedź na informację, którą przekazał nam Robert Lewandowski w trakcie meczu Bayernu z Olympiakosem, że po raz drugi zostanie ojcem. I tak, na profilach KFC pojawiła się następująca reklama:

źródło: wirtualnemedia.pl

Widząc to zamiast poczuć słony, mięsny smak… czujemy po prostu słodycz. Czyż to nie jest cudowna gra słów i jednocześnie fantastyczna kampania RTM?

Piwo Beck’s

Skoro jesteśmy w temacie Anny i Roberta Lewandowskich, nie możemy ominąć reklamy bezalkoholowego piwa marki Beck’s – „Ania przechodzi na bezalkoholowe”.  Dlaczego ta reklama tak bardzo nam się podoba?

Po pierwsze zwraca uwagę na inną ofertę produktową marki Beck’s, a po drugie, na problem dotyczący picia alkoholu przez kobiety w ciąży. Co prawda, nawet piwo bezalkoholowe ma jego kilka procent i jego picie nie jest zalecane kobietom w ciąży, ale nie zmienia to faktu, że reklama jest ciekawa i przemyślana.

źródło: wirtualnemedia.pl

Krakus

Jak odnieść się do premiery ostatniej części „Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie”? Tego problemu na pewno nie miał Krakus. Firma ta słynie z ciekawego podejścia do swoich reklam, a tym razem…zrobiła małego Yodę z kiszonych ogórków. W dodatku hasło, jak też opis, idealnie odnosi się do całego dzieła filmowego.

źródło: facebook.pl

I jak tu nie pokochać firmy Krakus za refleks i zdrowy dystans do świata?

Lidl

Kampanię w nawiązaniu do sztuki? Jesteśmy na tak! Zwłaszcza, jeżeli jest to nawiązanie do ostatniej afery. I tak, tym razem Lidl nawiązał do zjedzenia banana z instalacji przez jednego performera, za co zresztą został aresztowany. Koszt tej instalacji to 120 tysięcy dolarów i nie da się ukryć, że wśród wielu budziło to niemałą kontrowersję. Dlatego Lidl, wykorzystując rozgłos, dodał następujący post:

źródło: facebook.com

IKEA

Z profilu IKEI przygotowaliśmy aż dwa przykłady RTM’ów. Jeden, dotyczy odpowiedzi na wybór koloru roku 2020. Drugi- literackiej Nagrody Nobla Olgi Tokarczuk. Są to naprawdę dobry przykład tego, w jaki sposób można wykorzystać bieżące wydarzenia, jako promocję swojej marki, jak też produktów.

Kolorem roku 2020 został Classic Blue. Jak wiadomo, kolor niebieski jest nieodłącznym elementem szwedzkiej firmy. Dlatego chwilę po tym ogłoszeniu, na Facebooku IKEI, pojawił się taki post:

źródło: facebook.com

Odpowiedź Decathlonu również jest interesująca. To dobry przykład próby zjednoczenia się z inną marką, a tym samym zwrócenia uwagi na to swoją własną.

Na uwagę zasługuje również odniesienie się do literackiej Nagrody Nobla, którą zdobyła Olga Tokarczuk. W dodatku, hasło reklamowe nawiązują do wypowiedzi Piotra Glińskiego, który publicznie przyznał, że zaczął, lecz nigdy nie skończył czytać żadnej książki Olgi Tokarczuk. I tak oto, pojawił się ten fotel:

źródło: facebook.com

Czy kampania spodobała się odbiorcom? Dobrą odpowiedzią na to pytanie będzie komentarz jednego z użytkowników: „Padłem. Gratuluję refleksu, a fotel cudowny. Mam i używam.” (pisownia oryginalna). I co ciekawe, takich komentarzy było dużo więcej. My również gratulujemy refleksu.

Flipo.pl

Czas na wisienkę na naszym RTM-owym torcie. Post Strony Flipo.pl. Post pojawił się po ogłoszeniu wyników wyborów. Firma w odpowiedzi na nie zaproponowała niezadowolonym użytkownikom kupno biletu tylko w jedną stronę.

źródło: facebook.com

Wpis na tyle przypadł do gustu użytkownikom, że – jak możemy zobaczyć w pierwszym komentarzu – proponowano nawet podwyżkę dla jego autora/autorki.

A czy Wy macie swoje ulubione reakcje marek? :)

Karolina Żyłowska

Karolina Żyłowska

Zobacz wszystkie artykuły autora


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail