X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowe opcje dla bezpieczeństwa profili na Instagramie

Oto kilka nowości od Instagrama, które pozwolą na zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa w aplikacji.

Nowe opcje dla bezpieczeństwa profili na Instagramieźródło: shutterstock.com

reklama


Przy okazji wczoraj obchodzonego Dnia Bezpiecznego Internetu, Instagram zaprezentował wiele nowości w aplikacji. Jego twórcy nieustanne pracują nad poprawą doświadczeń użytkowników. Oto kilka rozwiązań, które już teraz lub w niedalekiej przyszłości mogą poprawić bezpieczeństwo.

Zgłaszanie treści

Jako użytkownicy Instagrama możemy korzystać z opcji zgłaszania nieodpowiednich treści. Możemy zareagować na nie w każdej chwili, gdyż zespół specjalistów pracuje przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. Wówczas zgłoszone materiały są sprawdzane i jeśli łamią zasady korzystania z aplikacji – usuwane. Sam zgłaszający jest zaś anonimowy i użytkownik, którego treść uznaliśmy za nieodpowiednią nie dowie się, kto zdecydował się ten fakt zgłosić administratorom. Jak poinformowali twórcy aplikacji, od teraz zgłaszanie owych materiałów będzie wiązało się z jeszcze transparentnością.

Status i historia zgłoszeń

Jedną z nowości jest pojawienie się nowej zakładki w sekcji “Pomoc”, której nazwa to “Suppor Request”. W ramach niej będziemy mogli śledzić status aktualnych zgłoszeń oraz ich historię. Pozwoli nam to dowiedzieć się, jakie były losy dokonanego przez nas zgłoszenia. Jeśli nie będziemy zgadzali się z decyzją dotyczącą zgłoszonych przez nas treści, będziemy mogli się od niej odwołać i poprosić o ponowne sprawdzenie materiałów pod kątem poprawności. Funkcja ta będzie dostępna za kilka tygodni.

źródło: about.instagram.com/blog

Odwoływanie się od blokady konta

Instagram zadbał także o to, aby użytkownicy mogli łatwiej odwoływać się od blokady kont. Jak zapowiedziano, za kilka tygodni osoby, których konta zostały z jakiegoś powodu wyłączone będą mogły robić to nie tylko za pomocą Centrum Pomocy Instagrama, ale i podczas próby logowania na zbanowane konto. Wówczas pojawi się krótki formularz, w którym będziemy mogli uzupełnić dane oraz uzasadnienie tego, dlaczego według nas blokada konta powinna zostać cofnięta. Po wypełnieniu wszystkich pól, będziemy mogli poprosić o ponowne sprawdzenie tejże decyzji i przywrócenie konta.

źródło: about.instagram.com/blog

Zapobieganie zastraszaniu i nękaniu

Młodzi użytkownicy aplikacji mogą borykać się z wieloma problemami i nieodpowiednimi zachowaniami użytkowników. Dlatego też w ubiegłym roku Instagram umożliwił ograniczanie aktywności od wybranych kont. Wówczas nie otrzymujemy powiadomień z nim związanych. Komentarze dodawane z takiego konta są widoczne tylko dla nas i ich autora, a wiadomości przez niego wysłane są automatycznie przenoszone do folderu oczekujących i nie będzie widoczne, czy je czytamy lub czy jesteśmy w danej chwili aktywni. Oprócz tego stworzono nowe sposoby na walkę z zastraszaniem.

Jeśli użytkownik aplikacji napisze komentarz lub podpis do posta, który przez sztuczną inteligencję Instagrama został uznany za potencjalnie obraźliwy, otrzyma komunikat, że użyty język jest podobny do tego, który został zgłoszony w celu zastraszania. Przed opublikowaniem będzie możliwe edytowanie podpisu lub komentarza. Takie rozwiązanie może zachęcić ludzi do ponownego rozważenia publikacji potencjalnie obraźliwego lub szkodliwego języka.

źródło: about.instagram.com/blog

Dbałość o bezpieczeństw konta i prywatność

Aby na stałe zadbać o bezpieczeństwo swojego konta, Instagram zaleca dwuskładnikowe uwierzytelnienie konta. W sytuacjach, gdy będziemy mieli problem z logowaniem i chcieli odzyskać konto, które zostało zhakowane, będziemy mogli skorzystać opcji potwierdzenia tego, że jesteśmy właścicielami konta. Po wprowadzeniu kodu wysłanego na nasz e-mail lub telefon, będziemy mogli zaktualizować adres e-mail, telefon i inne informacje w profilu. Po zakończeniu tego procesu wszystkie inne nieautoryzowane dostępy do konta zostaną usunięte. Oznacza to więc, że nawet w przypadku przejęcia konta, będziemy mogli przywrócić go do stanu pierwotnego.

W przypadku każdego z profili możemy także zadecydować, czy chcemy aby było ono widoczne publicznie lub prywatnie. Możemy w dowolnej chwili wybrać, kto może komentować nasze posty oraz ukrywać informowanie innych o tym, kiedy jesteśmy online.

W przypadku Stories możemy w prosty sposób w “Ustawieniach relacji” zablokować możliwość udostępniania naszych treści przez innych, udostępniania ich jako wiadomość i odpowiadania na relację. Możemy również ukryć nasze historie przed wybranymi użytkownikami.

E-maile od Instagrama

Instagramowicze wielokrotnie zgłaszali problem z identyfikacją, czy otrzymywane e-maile pochodzą bezpośrednio od Instagrama czy są próbą oszustwa. Dlatego też po przejściu w “Ustawienia” -> “E-maile z Instagramu” zobaczymy najnowsze e-maile i będziemy mogli odróżnić wiadomości wysyłane przez firmę od wiadomości phishingowych.

źródło: zrzut ekranu z Instagrama

Aplikacje i witryny

W przypadku różnych serwisów i aplikacji mamy możliwość logowania się za pomocą Instagrama. Możemy nie pamiętać jednak wszystkich miejsc, którym udostępniliśmy dane, dlatego wchodząc w “Ustawienia” -> “Bezpieczeństwo” -> “Aplikacje i witryny”, możemy sprawdzić miejsca niedawno przez nas odwiedzane, do których logowaliśmy się za pomocą Instagrama. W każdej chwili możemy usunąć wybrane pozycje z listy i kontrolować.

źródło: zrzut ekranu z Instagrama

Identyfikacja fałszywych treści

Kolejnym ważnym krokiem jest rozpoznawanie fałszywych treści. Jeśli coś zostanie ocenione na Facebooku jako fałszywe lub częściowo fałszywe, Instagram automatycznie oznaczy etykietą identyczną treść jaka pojawi się na Instagramie (i odwrotnie). Po zastosowaniu tych etykiet będą one widoczne dla wszystkich przeglądających te treści – w kanale, profilu, historiach i wiadomościach prywatnych. Nad tymi procesami będą czuwali niezależni kontrolerzy.

Każdy post widoczny na profilu i w Aktualnościach możemy również zgłosić. Wystarczy wybrać trzy kropki widoczne przy zdjęciu i wyróżnioną na czerwono opcję “Zgłoś”.

źródło: zrzut ekranu z Instagrama

Miejmy nadzieję, że nowe opcje wprowadzane sukcesywnie przez Instagrama pomogą zniwelować różne problemy dotyczące profili i zapewnią użytkownikom jeszcze więcej bezpieczeństwa. 

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail