X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram pozwoli Ci kontrolować dane, które są wysyłane aplikacjom

Od teraz Instagram pozwala nam kontrolować dane, które są wysyłane do aplikacji zewnętrznych. Jak to się sprawdzi?

Instagram pozwoli Ci kontrolować dane, które są wysyłane aplikacjom

reklama

Instagram od jakiegoś czasu zapewnia swoich użytkowników o tym, że troszczy się o ich bezpieczeństwo. Tym razem, pozwoli nam lepiej kontrolować nasze dane, które są wysyłane aplikacjom zewnętrznym. W jaki sposób?

Instagram a bezpieczeństwo

Jedni wierzą w bezpieczeństwo użytkowników na Instagramie, inni nie. Sam serwis zapewnia, że jest to kwestia priorytetowa i w celu ochrony danych, chce umożliwić użytkownikom samodzielne zadbanie o wrażliwe dane, które często są udostępniane licznym stronom, właśnie za pośrednictwem Instagrama. Od teraz, każdy z nas będzie mógł podjąć decyzję czy zgadza się udzielić dostępu do swoich danych poszczególnym stronom. Dodatkowo, jak czytamy na stronie Instagrama, aplikacje i strony internetowe posiadają opcję „Importuj zdjęcia z Instagrama” lub „Połącz / Połącz z Instagramem”.

W jaki sposób włączyć nową opcję

Aby mieć możliwość zarządzania swoimi danymi osobowymi, nazwą konta i zdjęciami, których nie chcemy udostępniać stronom zewnętrznym, musimy wykonać kilka kroków. Przede wszystkim powinniśmy wejść w Ustawienia, a następnie wybrać zakładkę Bezpieczeństwo. Tam, wybierając Aplikacje i strony internetowe, zyskasz możliwość odłączenia swojego konta na Instagramie od aplikacji i stron zewnętrznych. Wówczas, nowe informacje na Twój temat nie zostaną im udostępniane.

źródło: instagram-press.com

Dodatkowo, Instagram zaktualizował też ekran autoryzacji. Dzięki temu, za każdym razem, gdy konkretna aplikacja poprosi Cię o dostęp do danych, będziesz mógł sprawdzić nie tylko które informacje zostają udzielane podmiotom trzecim, ale także je Anulować lub Autoryzować.

źródło: instagram-press.com

Kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona?

Serwis społecznościowy obiecuje wprowadzić tę funkcję w ciągu 6 miesięcy. Od niedawna, mogą z niej korzystać również użytkownicy Facebooka i jak twierdzi wielu ekspertów, cieszy się ona niezwykłym powodzeniem. Niestety, obok pochwał, Instagram spotyka się również z falą krytyki, ponieważ w prasie internetowej powstało wiele artykułów na temat tego, że tak naprawdę dane te i tak trafiają do reklamodawców. Jednak jak jest naprawdę?

 


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail