X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram ogłosił kolejne etapy monetyzacji twórców w IGTV

Instagram wprowadził nowe sposoby na zmonetyzowanie działań twórców w serwisie. Wiele wskazuje na to, że IGTV pretenduje na następcę serwisu YouTube.

Instagram ogłosił kolejne etapy monetyzacji twórców w IGTVźródło: shutterstock.com

reklama


Instagram ogłosił nowe sposoby na zarabianie przez twórców pieniędzy za pośrednictwem Instagram Live i IGTV. Ma to być forma wsparcia dla twórców internetowych, wkładających ogromny wysiłek w to, aby komunikować się z fanami.

Instagram – wsparcie dla twórców

Na Instagramie znajdziemy coraz więcej oznak, że serwis pragnie pomagać małym przedsiębiorstwom i twórcom. Trzeba przyznać – tym drugim ostatnio poświęca bardzo dużo uwagi. Niedawno, na swoim blogu, ogłosił kolejne etapy monetyzacji.

  •  Odznaki live

To podobny sposób monetyzacji do tego, wprowadzonego jakiś czas temu przez serwis YouTube, jednak bardziej rozwinięta, a naklejki zmieniły się w odznaki. Polega on na tym, że użytkownik może zapłacić za umieszczenie odznaki obok swojego imienia, w komentarzach podczas całej transmisji na żywo. Fani, z czasem będą mogli również odblokować dodatkowe funkcje, w tym umieszczenie ich nazwiska na specjalnej liście twórców czy uzyskanie dostępu do specjalnego serca. Pozwoli to twórcom na zarabianie pieniędzy w czasie rzeczywistym podczas formy komunikacji z fanami.

źródło: about.instagram.com

Niestety, Polska będzie musiała jeszcze trochę poczekać na tę formę monetyzacji. Będzie ona bowiem stopniowo wprowadzana dopiero w przyszłym miesiącu, natomiast pierwszymi krajami z dostępem do niej będą USA, Brazylia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Turcja, Hiszpania i Meksyk. Natomiast, jeżeli chcesz posiadać odznaki na żywo wcześniej, możesz wypełnić specjalny formularz. Tylko pamiętaj, jego wypełnienie nie gwarantuje Ci przyspieszenia.

  • Reklamy IGTV

I ponowna inspiracja tym, co dosyć dobrze działa w serwisie YouTube, czyli reklamy w IGTV. Instagram bowiem zdecydował się dzielić z twórcami przychodami z nich. Reklamy będą tworzone na urządzenia mobilne, a czas ich trwania to 15 sekund. Te, które zobaczymy już w przyszłym tygodniu, to poniekąd testy. Serwis będzie sprawdzał ich działanie na odbiorców, twórców itd. Początkowo, będą się one też pojawiały jedynie u wybranych twórców i reklamodawców w Stanach Zjednoczonych, a następnie projekt ten zostanie poszerzony.

Docenianie twórców

Twórcy poświęcający swój czas na tworzenie treści na Instagramie zostali teraz docenieni przez serwis. Trzeba przyznać, że taka decyzja jest zrozumiała. Często to właśnie te treści stają się formą komunikacji na linii twórca-odbiorca, a wiele z nich przygotowywana jest długi czas tak, aby obserwatorzy byli zaciekawieni. A skoro wykonywana jest odpowiednia praca, powinna ona przekładać się również na zarobek. Doskonale wie o tym Instagram, konkurując tym samym z innymi platformami wideo, takimi jak, np. YouTube. A wprowadzone zmiany to kolejny dowód na to, jak mocno w potencjał IGTV wierzą jego twórcy.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail