X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wytyczne dla wideo w mediach społecznościowych

Zebraliśmy dla Was informacje na temat publikacji wideo w social media. Jakie wytyczne powinny spełniać filmy publikowane na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, Pintereście, YouTubie i TikToku?

Wytyczne dla wideo w mediach społecznościowychźródło: shutterstock.com

Dwa dni temu opublikowaliśmy dla Was przewodnik po rozmiarach grafik w social media. Zebraliśmy w nim wszystkie najważniejsze informacje o rozmiarach grafik, które publikujemy w social media. Dziś przychodzimy z wytycznym dla materiałów wideo. 

Facebook

Film w tle profilu

Zalecane wymiary filmu w tle to przynajmniej 820 x 312 pikseli i czas trwania od 20 do 90 sekund. Facebook podpowiada jednak, że najlepszy efekt zapewni materiał film o wymiarach 820 x 462 piksele.

Film w Aktualnościach

Długość filmu udostępnianego na tablicy może wynosić maksymalnie 240 minut, a minimalnie 1 sekundę. Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB. Zaleca się używanie formatu MP4 lub MOV, lecz inne formaty są także obsługiwane. Pełna lista znajduje się pod tym linkiem.

Facebook zaleca tak owe parametry: kompresję H.264, kwadratowe piksele, stałą szybkość klatek, progresywne skanowanie, kompresję dźwięku stereo AAC i szybkość powyżej 128 kb/s.

Facebook Watch

Watch to sekcja, w której możemy oglądać, udostępniać i komentować filmy przesyłane przez twórców i wydawców, a także dodawać do nich reakcje. Długość dodanego tam filmu nie może przekraczać 240 minut, a jego waga nie może być większa niż 10 GB. Zalecany jest format MP4, ale niemal wszystkie typy plików wideo są obsługiwane. Rozdzielczość nie powinna przekraczać 1080 pikseli. Zalecana jest kompresja dźwięku stereo AAC z szybkością powyżej 128 kb/s.

Automatycznie generowana miniatura filmu to pierwsze dziesięć klatek filmu. Do każdego materiału możemy jednak dodać swoją własną miniaturę o maksymalnym rozmiarze 10 MB. Możemy również przesłać napisy w formie pliku SubRip (.srt). 

fot. bank zdjęć shutterstock.com

Relacja

Czas trwania pojedynczej relacji to 15 sekund. Materiału wideo powinien mieć proporcje od 1,91:1 do 9:16. Zniknie on po upływie 24 godzin.

Filmy 360 i 180

Zalecany czas trwania filmów 360 i 180 to nie dłużej niż 30 minut. Waga materiału może wynosić maksymalnie 10 GB. Rozdzielczość materiałów jest zależna od tego, czy film jest monoskopowy czy stereoskopowy. Dokładne wytyczne znajdują się w tabelce poniżej.

źródło: facebook.com

Film Live 360 i 180

Maksymalny czas trwania transmisji live 360 lub 180 to 4 godziny, czyli 240 minut. Rozdzielczość materiałów jest zależna od tego, czy film jest monoskopowy – wówczas jest to 4096 x 2048 pikseli czy 3D/stereoskopowy – wtedy jest to 2160 x 2160 pikseli. Dokładne wytyczne znajdują się w poniżej tabelce.

źródło: facebook.com

Premiery

Premiery to funkcja, która pozwala tworzyć harmonogram publikacji filmów i wyświetlać je w formie transmisji na żywo. Nie mogą być one jednak uprzednio publikowane na Facebooku lub wydawane w internecie. Po zakończeniu transmisji film zostanie zapisany na naszej stronie, tak samo jak inne materiały.

Filmy premierowe muszą trwać co najmniej 30 sekund i mogą mieć maksymalnie 30 klatek na sekundę. Ich rodzielczość może maksymalnie wynosić 1920 x 1080 pikseli, a minimalnie 400 x 150 pikseli. Optymalny współczynnik proporcji to 1,91:1 – w innym przypadku obraz zostanie automatycznie przycięty.

Zalecanym formatem jest MP4, kodek wideo H264 i kodek audio AAC. Waga materiału dla premiery musi wynosić nie więcej niż 10 GB.

Instagram

Wideo w formie posta

Maksymalna długość filmu wynosi 60 sekund. Po nagraniu lub przesłaniu filmu możemy dodać do niego filtr, opis oraz lokalizację. Nie możemy nagrywać ani przesyłać filmów z komputera.

W ramach pojedynczego posta i opcji albumu możemy dodać maksymalnie 10 filmów. Wówczas w Aktualnościach widoczny będzie pierwszy film z posta. Warto pamiętać jednak, że przesyłanie postów z wieloma filmami może trwać dłużej.

Wideo w Stories

Czas trwania pojedynczego Stories to 15 sekund. Wymiar materiału wideo powinien mieć proporcje od 1,91:1 do 9:16. Materiały znikną po upływie 24 godzin, ale znajdziemy je w archiwum lub możemy podpiąć do profilu.

IGTV

Maksymalna długość filmu wynosi 15 minut w przypadku przesyłania z urządzenia mobilnego lub 60 minut w przypadku przesyłania z internetu. Wymagany format pliku to MP4. 

Do IGTV możemy przesłać filmy w orientacji pionowej o współczynniku proporcji 9:16 lub film w orientacji poziomej o współczynniku proporcji 16:9. Materiał powinien mieć szybkość klatek co najmniej 30 klatek na sekundę i minimalną rozdzielczość do 720 pikseli.

Plik wideo w IGTV o długości do 10 minut nie może być większy niż 650 MB. Materiały wideo o długości do 60 minut mogą ważyć maksymalnie 3,6 GB.

Twitter

Wideo tweet

Udostępniany na Twitterze materiał wideo powinien mieć format MP4 i ważyć maksymalnie 512 MB. Możemy udostępnić film trwający dłużej niż 2 minuty i 20 sekund, lecz wówczas konieczne jest docięcie go. Minimalna rozdzielczość klipu to 32 x 32 piksele, a maksymalna 1920 x 1200 pikseli (jak i 1200 x 1900 pikseli). Preferowane proporcje to 1:2.39 – 2.39:1. Maksymalna liczba klatek to 40 na sekundę, a maksymalna prędkość transmisji to 25 Mbps. Kodek filmu to zaś H264 z dźwiękiem AAC.

Warto pamiętać, że wszystkie materiały wideo na Twitterze, które są krótsze niż 60 sekund są zapętlane.

fot. bank zdjęć unsplash.com

LinkedIn

Maksymalny czas trwania wideo na LinkedIn to 10 minut, a minimalny to 3 sekundy. Plik nie może ważyć więcej niż 5 GB i mniej niż 75 KB. Rodzielczość materiału może mieć od 256 x 144 pikseli do 4096 x 2304 pikseli. 

Dopuszczalne formaty to Asf, Flv, MPEG-1 i MPEG-4, Mkv, Webm, H264/AVC, MP4, VP8 i VP9, WMV2 i WMV3. Formaty takie jak Avi czy Mov nie są obługiwane.

Zalecany współczynnik proporcji to 1:2,4-2,4:1. Szybkość klatek powinna mieścić się w przedziale 10FPS-60 fps, a transmisja bitów 192 kb/s-30 MB/s.

Pinterest

Piny filmowe

Materiały wideo na Pintereście mogą trwać od 4 sekund o 15 minut, a maksymalny rozmiar pliku to 2 MB. Pinterest pozwala na załadowanie plików w formacie MP3, MOV i MV4. Wymaganie w kwestii proporcji dla filmów standardowych to nie więcej niż 1,91:1 i nie mniej niż 1:2. Zalecany format dla filmów standardowych to 1:1 (kwadratowy), 2:3, 4:5 lub 9:16 (pionowy). W przypadku szerokości maksymalnej Pinterest sugeruje, aby materiały miały proporcje 1:1 (kwadratowy) lub 16:9 (szerokoekranowy).

Kodowanie pliku to H.264 lub H.265. Inne szczegóły techniczne dotyczące kodeków są dostępne pod tym linkiem.

źródło: shutterstock.com

YouTube

Filmy

Domyślnie możemy przesyłać filmy o długości do 15 minut. Po zweryfikowaniu konta Google będą one mogły mieć więcej niż kwadrans. Maksymalny rozmiar przesyłanego pliku to 128 GB lub 12 godzin, w zależności od tego, która z tych wartości jest mniejsza. W serwisie znajdziemy starsze filmy, które są dłuższe, gdyż kiedyś ograniczenia były inne. Formaty, jakie obsługuje YouTube to MOV, MPEG4, MP4, AVI, WMV, MPEGP, FLV, 3GPP, WebM, DNxHR, ProRes, CineForm i HEVC (h265).

Gdy opublikujemy film w pionie, zostanie on wyświetlony w najlepszy możliwy sposób. Aby zapewnić widzom pełnię wrażeń, nie dodawajmy czarnych pasów po bokach takiego materiału – wówczas wypełni on cały ekran, bez względu na to, czy film ma format kwadratowy, czy został nagrany w pionie lub w poziomie.

Do przesłania filmu obowiązkowe jest podanie jego tytułu. Możemy również dodać opis z informacjami, które zobaczą widzowie, miniaturę oraz nałożyć zaawansowane ograniczenia np. wiekowe i dot. prywatności. W ustawieniach zaawansowanych możemy również dodać tagi, napisy, datę i miejsce nagrania, licencje i kategorię oraz zadecydować o tym, czy użytkownicy mogą komentować i oceniać materiał. YouTube daje nam również opcję dodania ekranu końcowego oraz kart.

W YouTube Studio możemy przesyłać maksymalnie 15 filmów jednocześnie. Istnieją również limity dla przesyłania wideo. Różnią się one w zależności od regionu i historii kanału. Po przekroczeniu limitu kolejny materiał możemy udostępnić dopiero po 24 godzinach. Ostrzeżenia o naruszeniu praw autorskich nie wpływają na liczbę filmów, które można przesłać, ale ostrzeżenia o naruszeniu wytycznych dla społeczności już tak.

YouTube zaznacza, że przetwarzanie filmów w wyższych rozdzielczościach, takich jak 4K lub 1080p, może zająć więcej czasu.

Filmy HDR

Możemy przesyłać do serwisu filmy o szerokim zakresie dynamiki (HDR). Aby film można było odtworzyć w YouTube jako HDR, jego kodek lub kontener musi zawierać metadane HDR.

Dokładna specyfikacja znajduje się w poniższej tabelce.

źródło: support.google.com

Premiery

Funkcja Premiery na YouTube nie obsługuje filmów 360° i VR180 oraz materiałów o rozdzielczości większej niż 1080p. Po premierze filmu pozostaje na naszym kanale jak zwykły film.

TikTok

Wideo

TikTok pozwala nam na stworzenie materiału, który jest wyświetlany pionowo i trwa 15 sekund lub maksymalnie 60 sekund. Czas trwania materiału w przypadku Duetu to 15 sekund.

Znajomość wytycznych dotyczących serwisów lub możliwość sięgnięcia do tego typu przewodnika jeszcze przez przygotowaniem materiały może oszczędzić nam czasu i materiałów, które nie są zgodne z wymaganiami serwisów. A jeśli nie widzieliście jeszcze materiału dotyczącego grafik – linkujemy do niego poniżej!

Czytaj więcej: Aktualne wymiary grafik w social media

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail