reklama
Facebook pragnie zachęcić firmy do korzystania z możliwości jakie daje serwis, dlatego co jakiś czas stara się otwierać na potrzeby przedsiębiorców. Teraz ułatwia im kontakt z klientami bez zbędnego logowania się za pomocą Messengera. A to wszystko za sprawą nowej aktualizacji wtyczki.
Nowa aktualizacja wtyczki
Wtyczka czatu dostosowana do stron internetowych została przez Facebooka zaktualizowana. Od teraz, aby skontaktować się z daną firmą, nie trzeba będzie logować się za pomocą Messengera. Każdy, kto odwiedzi stronę marki, będzie mógł odbyć z nią bezpośrednią rozmowę za pomocą wyskakującego okna czatu. Sama wtyczka została udoskonalona również pod względem wizualnym i praktycznym, gdyż będzie integrowała się z witryną strony marki.
Dodatkowo, jak na swoim blogu zapewnia gigant, rozmowy mają być sprawniejsze i bardziej intuicyjne, niż miało to miejsce teraz.
W jaki sposób skonfigurować wtyczkę?
Jeżeli posiadasz pobraną wtyczkę Facebook Chat, na swojej stronie na Facebooku powinieneś wejść w Ustawienia, a następnie wybrać opcję Wiadomości. Kolejny krok to wybranie opcji Dodaj komunikator do swojej witryny,a następnie Rozpocznij. Gdy już to zrobisz, należy odpowiednio dostosować komunikator, skonfigurować ją, a wygenerowany kod przekopiować na swoją stronę internetową.
Mała zmiana. Tylko czy cieszy?
Taka zmiana na pewno ucieszy użytkowników, którzy w prosty sposób będą mogli zadać pytanie marce. Dla firm to również dobra informacja, gdyż w ten sposób ma możliwość zwiększenia zasięgu i zwiększenia liczby odbiorców. Jedynym ograniczeniem w tym przypadku jest przymus zostania na witrynie firmowej w momencie rozmowy, co zapewne w praktyce może spowodować niemały chaos. Zakończyć rozmowę można w tym przypadku albo wychodząc z czatu, albo gdy żadna ze stron nie wybierze takiej opcji, zakończy się ona po upływie 24 godzin. Wtyczka ta zatem co prawda daje nowe możliwości, ale wciąż wiele utrudnia.