X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Gorączka zakupów już trwa. Jak bezpiecznie robić zakupy w sieci?

Jak w shoppingowym szale zapewnić sobie bezpieczne zakupy?

Gorączka zakupów już trwa. Jak bezpiecznie robić zakupy w sieci?

Artykuł biznesowy

Przed nami najgorętszy szał zakupowy! Jak co roku, czas od listopada do stycznia to okres wzmożonego shoppingu, do którego zachęcają coraz atrakcyjniejsze oferty promocyjne i wyprzedaże. Każdy z nas szuka idealnego prezentu świątecznego aby móc obdarować w ten szczególny czas bliskie mu osoby. Łowcy okazji z utęsknieniem czekają na szalony Black Week. Jak w tym roku podejść do tematu corocznej gorączki zakupów? Co tak naprawdę zmieni się i na co powinniśmy uważać? Jak w shoppingowym szale zapewnić sobie bezpieczne zakupy?

Nieuczciwe praktyki

Wszystko jednak ma swoje zalety, jak również i wady… Musimy mieć na uwadze to, że dokonując takich transakcji jesteśmy narażeni na wiele zagrożeń, wynikających z nieuczciwości niektórych sklepów. Sytuacja najczęściej wygląda tak, że dokonujemy przelewu, nie otrzymując w zamian zamówionego produktu, bądź dostajemy go, ale jego jakość budzi wątpliwości. Aby nie paść ofiarą takich nieuczciwych zachowań, musisz zapewnić sobie bezpieczeństwo w trakcie zakupów internetowych. 

Jak dokonać weryfikacji sklepu internetowego?

Aby podnieść poziom bezpieczeństwa, istotnie ważne jest dokładne sprawdzenie sklepu, w którym zamierzamy zrobić zakupy.

Czytaj komentarze… szczególnie te negatywne

Przeglądając ofertę sklepu, warto zwracać uwagę na pojawiające się komentarze klientów, które stanowią ważne źródło wiedzy na temat uczciwości i praktyk, stosowanych przez sklep internetowy. Często to właśnie poprzez komentarze dowiadujemy się tego, co najistotniejsze, odnośnie rzeczywistego czasu dostawy, wysyłki, zwrotów i jakości oferowanych produktów. Jeżeli widzimy dużą liczbę negatywnych komentarzy w kwestii usług świadczonych przez sklep – nie powinniśmy lekceważyć takiego sygnału.

Sprawdzaj wiarygodność

Mimo, że jest to dosyć czasochłonne rozwiązanie, a sklep kusi niespotykanymi rabatami – zawsze gdy korzystamy z usług nowego sklepu, powinniśmy dokładnie sprawdzić jego autentyczność, np. poprzez numer KRS, REGON, NIP. Sklepy, które nie będą go posiadać bądź nie będą chciały podać, powinny wzbudzić niepokój. Aby zaoszczędzić czas, warto skorzystać z gotowego narzędzia, które opracował DMSales. Jak działa?

Refer Score – autorski algorytm od DMSales

Za pomocą algorytmu, przygotowanego przez DMSales, poznasz wiarygodność sklepu internetowego. W oparciu o trudno dostępne źródła, algorytm porządkuje informacje i przedstawia je w formie jasnego i przejrzystego raportu. Dane pochodzą z wiarygodnych, czasem płatnych, jak również trudno dostępnych miejsc, jak np. giełda długów, CEIDG, GUS, KRS, profil social media i strona danego sklepu.

Sprawdź wiarygodność dowolnej firmy z Refer Score!

Z Refer Score można skorzystać za darmo w wersji podstawowej. Dostarczy ona najistotniejszych informacji odnośnie danego sklepu, przedstawi ocenę zaprezentowaną w skali punktowej. Poznasz płatniczą moralność, stopień zaawansowania, jak również ocenę dojrzałości sklepu.

DMSales pracuje również nad rozszerzoną wersją raportu, która będzie płatna. Premiera przewidziana jest na początku grudnia.

Co zyskujesz dzięki Refer Score?

Dzięki Refer Score poznasz opinie na temat sklepu internetowego oraz ocenę wiarygodności sklepu. Pozyskasz informacje na temat moralności płatniczej sklepu, co jest istotne w przypadku gdy chcemy dokonać zwrotu i otrzymać zwrot pieniędzy. Algorytm pozwoli Ci również na zaoszczędzenie czasu, ponieważ cały proces, jakim jest research – wykonuje za Ciebie algorytm. Twoim zadaniem jest jedynie wpisanie numeru NIP sklepu lub podanie strony internetowej. Zobacz, jak niewiele potrzeba, aby podnieść poziom bezpieczeństwa zakupów online. 

Refer Score – jakie aspekty bada?

Za pomocą algorytmu Refer Score badane są następujące czynniki:

  • Zaufanie klientów – dzięki temu zyskasz dostęp do wglądu w oceny kontrahentów i klientów, poznasz opinie o danej firmie, znajdujące się w internecie, jak również obserwatorów w social mediach na firmowych profilach.
  • Dojrzałość organizacyjna – poznasz doświadczenie firmy i dowiesz się ile lat już istnieje na rynku, jakie doświadczenie ma, jaki kapitał ludzki posiada, czy znajdziemy go w rejestrze VAT i czy w przeszłości zachodziły zmiany w nazwie przedsiębiorstwa.
  • Zaawansowanie w rozwoju – zajmuje się analizą danych jeśli chodzi o inwestycje w rozwój, analizuje użyte na stronie internetowej technologie, wskazuje koszty stosowanych narzędzi i technologii, analizuje informacje o inwestycjach i dotacjach w rozwój firmy.
  • Moralność płatnicza – dzięki temu aspektowi, poznasz dane o niezapłaconych fakturach, obecności w rejestrze dłużników, informacje na temat problemów z płatnościami, podaje dane o kapitale zakładowym i środkach, przeznaczanych na rozwój.

Wtyczka LeadIn

Wtyczka DMSales LeadIn to bezpłatne narzędzie umożliwiające sprawdzenie w szybki sposób danej strony internetowej i firmy pod względem jej wiarygodności. Wtyczka wzbogacona jest o algorytm Refer Score, analizuje i przedstawia informacje o właścicielu domeny, adresie firmy i przedstawia klasyfikację działalności. Do tego określa czy na stronie znajduje się regulamin i NIP, czy podmiot jest aktywny, prezentuje główny adres e-mail i adresy profili social media. Aby móc z niej korzystać wystarczy pobrać plugin z Chrome Web Store i dodać do przeglądarki.

Aby sprawdzić dany sklep internetowy należy będąc na jego stronie internetowej włączyć wtyczkę w przeglądarce Chrome i poczekać na wygenerowanie raportu. Gotowy raport można udostępnić w profilach społecznościowych. Zielony kolor przy aspektach wskazuje na wysoką, a czerwony na niską wiarygodność firmy lub brak danych, dzięki którym algorytm mógł wyliczyć wiarygodność.

DMSales LeadIn służy również do automatyzacji pozyskiwania kontaktów z LinkedIna. Dane osób wyszukanych przez wtyczkę możesz pobrać do założonego projektu w platformie DMSales, a następnie wykorzystać je do realizacji kampanii prospectingowej za pomocą e-mail lub SMS.

Podsumowanie

Mimo, że zakupy w sieci budzą jeszcze wątpliwości pod względem cyberbezpieczeństwa to jest to najwygodniejsza sposobność, dzięki której możemy wziąć udział w eventach shoppingowych, takich, jak Black Week bądź szał przedświątecznych zakupów. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo zakupów online, warto zapoznać się z narzędziami, które pomogą nam je osiągnąć.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 

Artykuł biznesowy

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail