X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowa zakładka Audio już na Instagramie

Instagram wprowadza nową zakładkę Audio, której zadaniem jest zwiększenie zaangażowania użytkowników w funkcję rolek.

Nowa zakładka Audio już na Instagramieźródło: shutterstock.com

reklama


Nie tak dawno, Instagram wprowadził rolki. Są one już również dostępne w Polsce. Dlatego teraz, medium chce zwiększyć zaangażowanie użytkowników z wykorzystaniem nowej opcji i wprowadza zakładkę Audio. Ma ona usprawnić proces twórczy Reels.

Zakładka audio w rolkach

Trochę się naczekaliśmy na to, aby rolki pojawiły się w naszym kraju. Tym bardziej, że sam Instagram mówi o nich już od jakiegoś czasu. Teraz natomiast Instagram pracuje nad tym, aby je ulepszyć i bardziej zaangażować w tę formę dzielenia się swoją codziennością użytkowników. Dlatego też, postanowił wprowadzić zakładkę Audio.

rolki, audio

źródło: socialmediatoday.com

Od teraz, za każdym razem, gdy wejdziemy w wyszukiwania w serwisie, będziemy mogli swobodnie kliknąć w zakładkę Audio. Wówczas pojawią nam się utwory, które później możemy użyć w aplikacji, jak i wyświetlacz rolek innych użytkowników, wcześniej korzystających z tego utworu. Co ciekawe, dźwięk, podobnie jak na TikToku, możemy też sami wykorzystać i inspirować się innymi.

TikTok inspiracją?

Oczywiście, w tym kontekście możemy mówić o inspiracji. Natomiast Instagram nie jest w tym sam. Widząc popularność krótkich form wideo, dołączył do niego również YouTube, proponując twórcom, tzw, shortsy. Jak zatem widać, TikTok ma całkiem niemałą konkurencję na tym polu. Mimo to, zdecydowanie wciąż pokazuje starszym serwisom, co może być modne, a wręcz sam te trendy tworzy. Co więcej, z krótkimi formami wideo jest również tak, jak kiedyś było ze Stories. Na początku był Instagram, obecnie powoli rozwiązanie te wdrażają inne serwisy. Podobnie wyglądała kwestia propozycji dzielenia się treściami audio przez Clubhouse. To również przechwycili giganci social media. W tym więc przypadku nie mogło być inaczej. I tu mamy apel do marketerów i reklamodawców, aby nie przegapili rolek i shortsów, jak i mody na TikToka tak, jak dawniej niektóre z marek zrobiły to ze Stories. Bowiem ludzie dziś chętniej oglądają krótsze formy przekazu treści lub jak w przypadku Stories, te bardziej efemeryczne. A w najbliższej przyszłości, nic nie zapowiada się na to, aby miało się to zmienić.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail