X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak agencja PR wspiera branżę e-commerce?

Duża konkurencja na rynku e-commerce sprawia, że firmy zastanawiają się, jak prowadzić komunikację oraz wyróżnić się na tle innych i dotrzeć do nowych klientów. Z pomocą przychodzi agencja PR.

Jak agencja PR wspiera branżę e-commerce?źródło: materiały Partnera

Artykuł Partnera

Branża e-commerce rozwija się prężnie, ponieważ coraz więcej osób wybiera zakupy w sieci. Główne powody takiej decyzji to bezpieczeństwo i wygoda konsumentów. Duża konkurencja zmusza przedsiębiorców do podejmowania działań pozwalających osiągnąć przewagę na rynku. Budowanie wizerunku i komunikacja z otoczeniem to zadania dla specjalistów PR. Jak może pomóc agencja public relations? Czy warto korzystać z jej wsparcia?

Niemal każdy z nas zrobił choć raz zakupy przez internet. Prawdopodobnie wiele osób zachwycił szeroki wybór asortymentu i dostępność sklepów, które oferują możliwość kupowania online. Rosnące zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi sprawia, że spora część handlu przenosi się do internetu. Choć to dobra wiadomość dla kupujących, dla przedsiębiorców oznacza konieczność wybicia się, pokazania i zaistnienia. Wielu z nich boryka się z problemem, w jaki sposób komunikować się z otoczeniem i dotrzeć do potencjalnych klientów. W tym momencie z pomocą przychodzi agencja public relations.

Media społecznościowe pomogą zwiększyć sprzedaż

Skoro handel odbywa się w internecie, również tu powinny pojawić się informacje na temat przedsiębiorcy i jego oferty. W tym celu warto wykorzystać siłę mediów społecznościowych, umieszczając w nich regularne posty zawierające interesujące z perspektywy klienta informacje. Jeśli nie wiemy, jak to zrobić, warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy agencji public relations. Specjaliści od komunikacji mogą podpowiedzieć, o czym warto pisać – na przykład na temat nowych produktów, promocji, a także osiągnięć firmy.

Media społecznościowe umożliwiają budowanie własnej społeczności, a także nawiązywanie bliższych relacji z klientami. Pozwalają zdobywać informację zwrotną, nawiązać dialog czy dzielić się spostrzeżeniami. Warto również postawić na współpracę z influencerami, którzy pomagają szerzyć wiedzę na temat danej firmy, a jednocześnie zachęcają do skorzystania z jej oferty. Jeśli pisanie postów lub wpisów blogowych na stronie jest dla klienta wciąż nie lada wyzwaniem, agencja public relations wskaże odpowiednie metody ich tworzenia.

Relacje z dziennikarzami – nieocenione wsparcie dla biznesu

Skutecznym sposobem zaistnienia na rynku jest przekazywanie informacji o działalności za pośrednictwem dziennikarzy. Nawiązanie relacji z tradycyjnymi mediami nie jest proste i na początku często nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Powodów jest wiele, choć jako główny można wskazać brak doświadczenia przedsiębiorców. Agencja PR specjalizuje się w przygotowywaniu komunikatów prasowych, potrafi podpowiedzieć, jak zbudować bazę mediów, w których warto zaistnieć. Aby zainteresować dziennikarzy i zachęcić do współpracy, dobrze jest skorzystać z pomocy profesjonalistów.

Firmy działające w internecie mogą także wykorzystać wydarzenia branżowe czy konkursy. Im częściej mają okazję mówić o sobie, tym mocniej zakorzeniają się w świadomości potencjalnych klientów.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail