X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czas policzyć się… z cukrem! Kampania edukacyjno-informacyjna Ministerstwa Zdrowia

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło kampanię edukacyjno–informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat ryzyka zdrowotnego, związanego z nadmiernym spożyciem cukru oraz prozdrowotnych wyborów żywieniowych.

Czas policzyć się… z cukrem! Kampania edukacyjno-informacyjna Ministerstwa Zdrowia

reklama


Artykuł sponsorowany

Badania jednoznacznie wskazują, że Polacy spożywają coraz więcej cukru. Ma to negatywny wpływ na ich zdrowie i prowadzi do znacznego wzrostu ryzyka otyłości, chorób serca, chorób jamy ustnej czy cukrzycy. Aby zminimalizować występowanie tych problemów, niezbędne jest podejmowanie działań edukacyjnych, kierowanych zarówno do osób dorosłych, jak i młodzieży oraz dzieci.

Ministerstwo Zdrowia przeciwko nadmiernemu spożyciu cukru

Kampania społeczna „Planuję długie życie” skupia się tematycznie na prozdrowotnych działaniach i aktywnościach, które pozwalają ograniczyć ryzyko chorób i przedwczesnej śmierci. Ważnym celem planowanych działań edukacyjnych jest uświadomienie Polakom, że nadmierne spożycie cukru prowadzi do otyłości, a ta do chorób – w tym nowotworowych.

Cukier spożywamy nie tylko w „czystej” postaci (np. jako dodatek do kawy) i w słodyczach, ale często także i nieświadomie. Można go znaleźć w produktach takich jak napoje, gotowe sosy, produkty mleczne, płatki śniadaniowe i w wielu innych produktach spożyczych, w których nie spodziewamy się, że cukier może być dodany.

W kampanii chcemy zachęcić do czytania etykiet produktów żywnościowych, w celu weryfikacji ich składu pod kątem zawartości cukru i świadomego kontrolowania jego spożycia.

W ramach prowadzenia działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych na rzecz profilaktyki przeciwnowotworowej i kształtowania postaw prozdrowotnych, przygotowany został szereg materiałów edukacyjno-informacyjnych, w tym materiały wideo i artykuły eksperckie powstające w ścisłej współpracy z onkologami oraz ekspertem do spraw żywienia. Aby działania mediowe były efektywne, dla osób z różnych grup wiekowych przygotowane zostały odrębne, odpowiednio dostosowane komunikaty. Na potrzeby kampanii telewizyjnej opracowany został spot dla dzieci i młodzieży, a także materiał dedykowany osobom dorosłym. Spot w wersji audio będzie emitowany w rozgłośniach radiowych.

Przekaz i wydźwięk kampanii

Kampania ma za zadanie zachęcić do prozdrowotnych wyborów żywieniowych oraz poprawy jakości diety. W przekazie ważne będą odwołania do hasła kampanii „Planuję długie życie” oraz obrazowe „policzenie się z cukrem”. Nierzadko spożywane przez nas ilości cukru kilkukrotnie przekraczają dzienne normy. Budowanie świadomości o tym, jak ważne jest weryfikowanie tego, co znajduje się na naszych talerzach, jest podstawą do zmiany. Nieocenione znaczenie ma kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży, dzięki którym zamiast po słodycze sięga się po warzywa i owoce, wybiera naturalne produkty mleczne zamiast słodzonych, wodę zamiast słodkich napojów. Te dobre nawyki zostaną z nimi w życiu dorosłym i zostaną przekazane kolejnym pokoleniom.

Przewidywanym efektem prowadzonych działań edukacyjnych, informacyjnych i promocyjnych jest ograniczenie zachorowalności na choroby nowotworowe.

Kampania społeczna „Planuję długie życie” realizowana w ramach Narodowej Strategii Onkologicznej na lata 2020 – 2030, finansowana ze środków Ministra Zdrowia.

Kampania społeczna „Planuję długie życie” realizowana w ramach Narodowej Strategii Onkologicznej na lata 2020 – 2030, finansowana ze środków Ministra Zdrowia.

Artykuł sponsorowany

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail