X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Meta – nowa nazwa Facebooka i… sklepu komputerowego w Arizonie posiadającego znak towarowy

Facebook zmienił nazwę na Meta. Niestety na jego drodze do zgłoszenia znaku towarowego stoi pewien sklep komputerowy w Arizonie.

Meta – nowa nazwa Facebooka i… sklepu komputerowego w Arizonie posiadającego znak towarowyźródło: shutterstock.com

reklama


Miesiąc temu media obiegła informacja o zmianie nazwy firmy Facebook. Nowa nazwa, Meta, miała nawiązywać do Metaversum, nad którym obecnie pracuje gigant. Niestety, jak się okazuje nie tylko imperium Zuckerberga wpadło na taki pomysł.

Zastrzeżony znak towarowy

Niedawno świat obiegła informacja o zmianie nazwy Facebooka. Od tego czasu, Meta była na ustach wszystkich mediów. Niestety, jak się okazuje, na podobny pomysł wpadł jeden ze sklepów komputerowych w Arizonie. Co więcej, już w sierpniu złożył on wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego. W związku z tym, na ten moment nie do końca ma on prawa do nazwy. Sam sklep zaś przyznaje, że byłby skłonny sprzedać ją firmie Zuckerberga. Posiada jednak warunek – zaproponowana sklepowi kwota nie może być niższa niż 20 milionów dolarów. Czytamy również, że sklep komputerowy posiada tę nazwę już od listopada zeszłego roku, kiedy jeszcze nie wiedzieli o planach Facebooka. Specjaliści zaś przewidują, że nic nie powstrzyma imperium aby wykorzystać nazwę Meta i zarejestrować znak towarowy. Natomiast takie rozwiązanie na pewno nie będzie zbyt dobrze wyglądało pod względem PR. Dlatego na ten moment, dobrze by było gdyby firma Zuckerberga zgodziła się na warunki sklepu komputerowego z Arizony.

Nieprzygotowanie do zmiany

Skoro wniosek sklepu komputerowego został złożony już w sierpniu, najwidoczniej gigant niezbyt dokładnie przyłożył się do swojego “nowego początku”. Teraz firmę Zuckerberga czeka jeszcze niemała przeprawa, aby mogła zarejestrować ona swój znak towarowy. A jak widać, sklep komputerowy ma swoje wymagania, może zarobić na całej sprawie, w związku z tym na pewno przekazanie nazwy nie będzie odbywało się na warunkach Facebooka, a sklepu. Tak czy inaczej, cała sprawa nie wygląda tak dobrze, jak oczekiwał tego pierwotnie gigant. I pozostaje nam tylko czekać na rozwój tej sprawy w najbliższej przyszłości.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail