X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Social commerce – jak zmieni się jego wartość do 2026 roku?

Obecnie obserwujemy rosnący trend sprzedaży produktów i usług przez internet. Coraz częściej także, wykorzystywane są w tym celu social media. Jak zatem zmieni się wartość social commerce do roku 2026?

Social commerce – jak zmieni się jego wartość do 2026 roku?źródło: shutterstock.com

reklama


Rola mediów społecznościowych, biorąc pod uwagę pierwotne założenia twórców dotyczące tej kwestii, uległa zmianie. Dziś już nie tylko pomagają nam one w komunikowaniu się ze światem, ale także robieniu zakupów czy sprzedaży. Dlatego warto przyjrzeć się sprzedaży social commerce i jej wartości na świecie do 2026 roku.

Krótko o social commerce

Social commerce to nic innego jak sprzedaż produktów za pomocą serwisów lub aplikacji społecznościowych. Co nie mniej istotne, może się ona różnić w zależności od kanału, na jaki się zdecydujemy. A tu rzeczywiście jest z czego wybierać. W dodatku czołowe media społecznościowe, jak i giganci technologiczni, z miesiąca na miesiąc dodają coraz to nowsze opcje i narzędzia dla osób planujących sprzedaż social commerce.

Mimo to, nie bez znaczenia jest też, że dzięki takiemu rodzajowi sprzedaży, kupno produktów przez konsumentów może odbywać się bez potrzeby bezpośredniej interakcji ze sprzedawcami. A jednocześnie jest ona możliwa, w razie wystąpienia u konsumenta jakichkolwiek wątpliwości. Co więcej, na pewno każdy z nas miał już do czynienia, o ile nie z samym zakupem, to z przyciskiem „Kup teraz” na Facebooku czy opcjami Pinteresta, o których zresztą na łamach SocialPress dosyć dużo piszemy.

Nic więc w tym dziwnego, że social commerce jest określana przez specjalistów przyszłością zakupów online.

Wartość social commerce od 2020-2026

Nie bez znaczenia w określaniu szans na rozwój w przyszłości, mają również zebrane w tym temacie dane. Jak się bowiem okazuje, sprzedaż social commerce w 2020 roku, według badań statista.com, oszacowano na 560 milionów dolarów. A wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek. Oczywiście, popularność social commerce różni się między krajami. Nietrudno się domyślić, że prym wiodą tu Chiny. Jak pokazuje raport, już co drugi internauta w tym kraju korzysta z social mediów, w celach zakupowych. Na kolejnej pozycji zaś znajdziemy USA, gdzie już 36% użytkowników preferuje taki model zakupowy. W badaniu znajdziemy też informację, że social commerce jest szczególnie atrakcyjny dla tych użytkowników, którzy mogli przyglądać się jego rozwojowi. Dlatego też zakupy za pomocą mediów społecznościowych robią najczęściej osoby w wieku od 18 do 34 roku życia.

Statista przewiduje, że jeżeli rozwój social commerce będzie wyglądał tak, jak ma to miejsce w tym momencie, w roku 2026 wartość sprzedaży na całym świecie osiągnie około 2,9 biliona dolarów.

Dolar oparty o białą ścianę, na białym blacie.

źródło: unsplash.com

Co powoduje ten wzrost?

Według badań, za wzrost ten odpowiadają przede wszystkim przedstawiciele pokolenia Z i Millenialsów. Do roku 2025, to właśnie oni, w 62%, będą odpowiadać za globalne wydatki na handel społecznościowy. Natomiast już dziś, około 2 miliardów kupujących, czyli 64% użytkowników, przyznało się do zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych jeszcze w roku ubiegłym. Wzrost wspierają również marki i platformy social media. W związku z czym, w sprzedaży social commerce przewidywany jest wzrost z 10% do 17% w roku 2025, biorąc pod uwagę całe e-commerce.

Zmiana podejścia użytkowników

Kiedyś ludzie dokonywali zakupów podczas oglądania sprzedażowego programu telewizyjnego, dziś robią to podczas transmisji online. I chociaż po drodze zmieniło się podejście do kwestii sprzedażowych, jak również kanałów dystrybucji, wciąż konsumenci chcą kupować szybko. Stąd też rosnąca popularność social commerce.

Nie bez znaczenia jest tu również zaufanie do firm decydujących się na taki rodzaj sprzedaży. Dlatego też marki bardzo często stawiają na influencer marketing. Twórcy internetowi pomagają bowiem nie tylko ocieplić wizerunek, ale także odpowiednio wypromować produkty. Najlepiej więc, aby działania tej osoby były ściśle powiązane z wartościami prezentowanymi przez markę, a komunikaty docierały do grupy docelowej.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail