Artykuł Partnera
E-commerce przeżywa obecnie prawdziwy rozwój. Jest to ogromny rynek, z masą możliwości, ale i dużą konkurencją. Warto wykorzystać potencjał social mediów, które według licznych badań mają faktyczny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. I zintegrować je ze swoim sklepem.
Dlaczego warto zintegrować e-sklep z social media?
Wielu ekspertów zastanawia się, czy social media sprzedają. W Polsce z social mediów korzysta około 25 milionów osób, czyli 70% populacji spędza średnio 2 godziny dziennie, przeglądając Facebooka, Instagrama czy Twittera. To powoduje, że te portale dyktują trendy, informują, edukują, ale i mają duży wpływ na decyzje użytkownika, w tym również na decyzje zakupowe. Integracja social mediów ze sklepem online jest czymś, bez czego współczesny sklep internetowy nie może istnieć. Poprawia komfort użytkowania oraz tworzy sprzyjającą zakupom atmosferę. Przybliża markę konsumentowi. Sprawia, że staje się pożądana. Jakie są jeszcze korzyści z takiej integracji?
Zalety integracji social media i sklepu online:
zwiększenie zaangażowania konsumentów na social mediach,
wzrost ruchu w sklepie,
większe zasięgi marki,
lepsze ROI w kampaniach produktowych,
pozytywne wrażenia konsumentów.
Nie sposób nie zauważyć, że wszystkie powyższe czynniki powodują wzrost popularności produktów i zwiększenie sprzedaży asortymentu sklepu.
8 zasad dobrej integracji
Odpowiednio przeprowadzona integracja sklepu decyduje o tym, w jakim stopniu social media wpłyną na przychody firmy. Jest kilka punktów, na które warto zwrócić uwagę, aby poprawić sprzedaż i jakość obsługi klienta.
Możliwość logowania
Logowanie społecznościowe jest dostępne na rynku od dawna, jednak wiele sklepów z tej opcji rezygnuje. Tymczasem dla klienta to wygodne rozwiązanie, które nie wymaga zakładania kolejnego konta, rejestracji, zapamiętywania haseł. Warto umożliwić użytkownikowi taką formę logowania, tym samym jak najbardziej uprościć korzystanie ze sklepu oraz pozwolić klientowi zadecydować, którą formę rejestracji wybiera.
Ikonki na stronie głównej
Umieszczenie wybranych ikonek mediów społecznościowych na stronie głównej jest dobrym wyborem, jeśli dany profil społecznościowy w sposób korzystny reprezentuje produkty sklepu. Niektórzy klienci lubią przeglądać social media i inspirować się np. zdjęciami na Instagramie. Bardzo ważne jest to, aby dobierać odpowiednie kanały i selekcjonować tak treści aby nie rozpraszały użytkownika, a zachęcały do zakupu. Atrakcyjnie przedstawiony produkt w social media łatwo się sprzedaje.
Widżety i wtyczki społecznościowe
Dodanie ich do eCommerce znacznie poprawia konwersję. Wtyczki zwiększają zaangażowanie na stronie produktu, wpływają pozytywnie na zaufanie klienta do marki. Widżety umożliwiające udostępnianie produktów w mediach społecznościowych zachęcają do wymiany doświadczeń pomiędzy klientami. Ilość polubień pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe. Na rynku jest dostępnych wiele wtyczek, które warto dopasować do specyfiki branży i klienta, wykorzystać ich potencjał.
Hasztagi
Używanie hasztagów danej marki jest świetnym sposobem na zyskanie zaangażowanie konsumentów oraz zaufania potencjalnych klientów. Hasztagi sprzyjają dzieleniu się doświadczeniem. Możesz je tworzyć przy okazji różnych promocji i wydarzeń, konkursów, kampanii produktowych czy ogłoszeń dotyczących kariery w Twojej firmie.
Recenzje
Bardzo ważnym elementem sprzyjającym sprzedaży są opinie klientów na temat danych produktów. Recenzje pozytywnie wpływają na poziom zaufania kolejnych użytkowników, ale trudno jest je zdobyć. Narzędzie, które znacząco ułatwia uzyskanie komentarza na temat konkretnego produktu od kogoś, kto go już używa są właśnie social media.
Pixel Facebooka
Zastosowanie Pixela Facebooka znacząco wspiera kampanie sprzedażowe. Umożliwia on integrację mediów społecznościowych ze strategią reklamową. Pixel umożliwia śledzenia zachowań użytkowników i tym samym podejmowanie bardziej racjonalnych, opartych na faktycznych danych strategicznych decyzji marketingowych.
Call to action
Warto jasno komunikować użytkownikom portali społecznościowych, że sprzedajemy konkretne produkty i usługi. Dlatego na profilach społecznościowych stosuje się buttony CTA wzywające użytkowników do zakupu konkretnych produktów, przejścia do sklepu czy na stronę. Dzięki temu klienci zawsze mogą łatwo dotrzeć do miejsca, gdzie zakupią dany produkt.
Influencer marketing
Przy temacie social mediów nie sposób nie wspomnieć o kampaniach sprzedażowych tworzonych we współpracy z influencerami. Ich wpływ na decyzje zakupowe ostatnio maleje i jest znacznie niższy niż recenzja znajomego czy anonimowego konsumenta. Jednak cały czas influencerzy potrafią sprzedawać, mają dotarcie do dużej ilości osób i jeśli robią to umiejętnie świetnie promują określone produkty.
Współczesny konsument jest przyzwyczajony do pewnych rozwiązań, które są dla niego wygodne. Jeśli będzie musiał szukać przycisku z możliwością zakupu produktu, przejdzie do konkurencji. Jeśli, gdzie indziej zobaczy lepsze zdjęcia produktów, kupi je u konkurencji. Jeśli nie namówisz go do lojalności wobec naszej marki, tych samych produktów poszuka na tańszych platformach. Warto maksymalnie ułatwić mu funkcjonowanie i dokonywanie zakupów w naszym e-sklepie. W tym również są w stanie pomóc konkretne rozwiązania, które posiadają portale społecznościowe.
Czy wybór platformy sklepowej ma znaczenie?
To, na jaką platformę się zdecydujesz, ma ogromne znaczenie nie tylko ze względu na samą integrację z social media, ale na całość funkcjonowania Twojego eCommerce. Tak duże sklepy jak eobuwie.com.pl, Tołpa czy 4F wybrały jako swój CMS Magento. W tej platformie sklepowej specjalizuje się Smartbees. Taki e-commerce ma wiele zalet, m. in. bezpieczeństwo, wydajność czy elastyczność, ale również wspiera działania marketingowe właśnie ze względu na możliwość integracji z social media, a także wiele gotowych rozwiązań jak system wystawiania opinii i recenzji czy dopasowywanie i wyświetlanie produktów powiązanych i polecanych, które pozytywnie wpływają na sprzedaż. Wybór platformy to bardzo ważny temat podczas tworzenia sklepu online. Wpływa on na wygodę zarówno pracowników, jak i użytkowników, którzy są coraz bardziej wymagający i przyzwyczajeni przez konkurencję do wygodnych rozwiązań.
Artykuł Partnera