Artykuł Partnera
Wartość rynku e-commerce za 2021 rok przekroczyła 100 mld złotych. Aby mieć udział w tych zyskach, należy dotrzeć do klientów. Sama strona internetowa nie wystarczy, dopiero reklama umożliwia zapoznanie się użytkowników z ofertą. Skuteczny marketing internetowy opiera się na wyszukiwarce Google. Dzieje się tak nie bez przyczyny, bowiem to właśnie przez wyszukiwarkę internetową potencjalni klienci szukają firm i wyrażają swoje potrzeby zakupowe, a nie firmy szukają klientów. Będąc zatem widocznym w wyszukiwarce, zyskuje się dostęp do osób, które realnie chcą nabyć produkty bądź usługi prezentowane na stronie. Jak zatem osiągnąć widoczność? SEM (z ang. Search Engine Marketing), czyli marketing internetowy w wyszukiwarkach, na który składa się SEO (z ang. Search Engine Optimization) i PPC (z ang. Pay Per Click) to najlepszy sposób na skuteczną kampanię reklamową. Dowiedz się, dlaczego tak jest.
Zacznij od SEO
SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych, to działania mające na celu uzyskanie jak najlepszej widoczności w wyszukiwarce internetowej. Ich podstawą jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe za pomocą eliminowania błędów na stronie, wzbogacania treści oraz linkowania do strony z wartościowych źródeł. Im wyższa pozycja strony na wybrane słowa kluczowe, tym większa szansa na odwiedzenie przez użytkowników, a co za tym idzie – zainteresowanie towarami lub usługami i finalnie sprzedaż.
Pozycjonowanie stron daje wymierne efekty, dlatego jest korzystne dla biznesów, niezależnie od ich wielkości. Długofalowe działania powodują stały dopływ nowych użytkowników do strony, przy jednoczesnym niskim koszcie usługi.
Dobierz SEO do swoich potrzeb
Pozycjonowanie stron www to elastyczna forma reklamy, dostosowana do zróżnicowanych potrzeb i trafiająca do dobrze sprecyzowanej grupy docelowej. Właśnie dlatego SEO jest dla wszystkich. To, zarówno pozycjonowanie sklepów internetowych, jak i firm produkcyjnych, blogów czy startupów.
Pozycjonowanie lokalne, czyli widoczność na frazy związane z regionem (miastem, dzielnicą, województwem) jest absolutnym must have dla wszystkich firm działających blisko swoich klientów. Biznesy takie jak: zakład fryzjerski, gabinet lekarski czy sklep wędkarski nastawione są na klientów z okolicy, dlatego też forma lokalnego pozycjonowania stron to zdecydowanie najlepsza opcja promocji w wyszukiwarce dla nich. Lokalne SEO pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją w regionie – wizerunkową oraz finansową.
Pozycjonowanie ogólne, czyli promowanie strony w wyszukiwarce Google na najpopularniejsze wyrażenia kluczowe z danej branży, jest reklamą odpowiednią dla firm działających globalnie. To strategia najczęściej wybierana przez właścicieli sklepów internetowych, blogów tematycznych czy firm o zasięgu ogólnopolskim. Jej efektem jest wzmożony ruch na stronie i pozycja eksperta w branży.
Pamiętaj też o Google Ads
SEO to podstawa, ale kampania Google Ads jest równie skuteczną formą reklamy, przydatną szczególnie wtedy, gdy zależy nam na natychmiastowej widoczności. Przypomnijmy, że linki sponsorowane Google Ads to reklama w płatnych wynikach wyszukiwania. Pojawia się ona natychmiast po emisji, a jej największą zaletą jest możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej. Istnieje możliwość skierowania reklamy do użytkowników mających określone zainteresowania, nawyki, znajdujących się w danej grupie demograficznej. Google Ads to reklama, która może przynieść wyższą konwersję niż pozycjonowanie strony, jednocześnie można na nią przeznaczyć dowolny budżet.
Agencja SEO Twoim przewodnikiem po świecie reklamy
Kluczem do sukcesu w marketingu internetowym jest odpowiedni dobór narzędzi. Z pomocą przyjdzie agencja zajmująca się reklamą w Google taka jak SEMPIRE (www.sempire.pl), która przygotuje strategię na pozycjonowanie strony internetowej i kampanię Google Ads w oparciu o analizę branży, oczekiwań i potrzeb. Doświadczona firma zajmująca się reklamą w Internecie zadba o opłacalność reklamy i jak największy zysk.
Artykuł Partnera