X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak TikTok radził sobie ze szkodliwymi i fałszywymi treściami w ostatnim kwartale?

Nowy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności od TikToka przedstawia działania w walce ze szkodliwymi i fałszywymi treściami w ostatnim kwartale. Platforma ogłasza także kolejne usprawnienia zwiększające bezpieczeństwo użytkowników.

Jak TikTok radził sobie ze szkodliwymi i fałszywymi treściami w ostatnim kwartale?źródło: shutterstock.com

reklama


Priorytetem TikToka jest budowa bezpiecznej przestrzeni dla swojej kreatywnej społeczności liczącej ponad miliard użytkowników na całym świecie. Platforma przedstawiła kolejne funkcje z tym związane, tym razem dotyczące negatywnych komentarzy. Opublikowała także najnowszy globalny Raport Egzekwowania Zasad Społeczności, w którym przedstawia działania chroniące społeczność TikToka przed szkodliwymi i fałszywymi treściami, podjęte w ostatnim kwartale 2021 r.

Kluczowe dane:

  • Ponad 85,8 mln filmów zostało usuniętych globalnie w czwartym kwartale 2021 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu, co stanowi mniej niż 1% wszystkich opublikowanych materiałów wideo.
  • 94,1% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich wstawienia i 95,2% zanim ktokolwiek je zgłosił. 90,1% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w trzecim kwartale roku (88,8%).
  • Ponad 24,1 milionów kont zostało usuniętych za naruszenia Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu. W tym ponad 15,4 milionów kont podejrzanych o to, że ich właściciele mają mniej niż 13 lat.
  • Ponad 3,2 milionów reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad
    i wytycznych dotyczących reklam.

Na przestrzeni czterech kwartałów 2021 roku liczba usuniętych przez TikToka treści z zerową liczbą wyświetleń związanych z nękaniem i zastraszaniem wzrosła o 14,7%. W przypadku treści zawierających mowę nienawiści, zakwalifikowanych jako brutalne lub drastyczne oraz dotyczących samobójstw, samookaleczeń i niebezpiecznych zachowań, wzrost wyniósł odpowiednio 10,9, 16,2 oraz 7,7%.

TikTok wspiera autentyczne zaangażowanie w komentarzach

Poza proaktywnym usuwaniem szkodliwych materiałów oraz zwalczaniem innych zachowań naruszających Zasady Społeczności, TikTok stale poszukuje nowych sposobów, aby pomóc swojej społeczności zachować kontrolę nad komentarzami publikowanymi pod ich treściami. Z tą intencją, platforma rozpoczęła testy nowego sposobu oznaczania przez użytkowników komentarzy, które ci uważają za nieistotne lub niestosowne. Takie sygnały płynące bezpośrednio od użytkowników uzupełnią dotychczasowy wachlarz stosowanych przez platformę narzędzi, dzięki którym sekcja komentarzy pod filmami pozostaje aktualna i stanowi miejsce autentycznego zaangażowania. Aby uniknąć negatywnych emocji między użytkownikami i nie osłabić zapału twórców, oznaczenie komentarza będzie widoczne tylko dla oznaczającego.

Nowe powiadomienia o bezpieczeństwie dla twórców

TikTok włączony na komputerze.

źródło: unsplash.com

Aby ułatwić społeczności TikToka dostęp i korzystanie z wbudowanych w aplikację narzędzi bezpieczeństwa, platforma testuje powiadomienia, które będą prowadzić twórców do funkcji filtrowania komentarzy oraz ich masowego blokowania i usuwania. Powiadomienia będą wyświetlane tym twórcom, których filmy otrzymują duży odsetek negatywnych komentarzy. TikTok podkreśla, że nadal będzie usuwać komentarze, które naruszają Zasady Społeczności, a twórcy zachowają możliwość zgłaszania komentarzy lub kont indywidualnie lub grupowo, dając platformie sygnał, że warto im się przyjrzeć.

TikTok tworzy bezpieczną przestrzeń dla swojej społeczności

Priorytetem TikToka jest tworzenie bezpiecznego otoczenia, dlatego platforma dokłada starań, by usuwać konta i treści, które naruszają Zasady Społeczności. W okresie od października do grudnia 2021 r. z tego powodu usunięto ponad 85,8 milionów filmów na całym świecie, co stanowi mniej niż 1% wszystkich opublikowanych w tym okresie treści. 94,1% z nich zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich opublikowania, a 95,2% zanim ktokolwiek je zgłosił. 90,1% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, co stanowi lepszy wynik niż w trzecim kwartale roku (88,8%).

TikTok stale inwestuje w rozwój swoich Zasad Społeczności i produktów oraz współprace z partnerami, aby zapewniać bezpieczeństwo użytkownikom platformy. Platforma w analizowanym okresie IV kwartału 2021 r. nieustannie doskonaliła techniki moderacji oparte na uczeniu maszynowym, co przyczyniło się do poprawy spójności egzekwowania zasad i zwiększenia skuteczności systemów automatycznego usuwania treści naruszających zasady. W rezultacie usuniętych zostało ponad 24 milionów kont, w tym ponad 15 milionów kont podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat.

źródło: informacja prasowa

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail