X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram testuje platformę, która pomoże reklamodawcom wyszukać idealnego influencera

Creator Marketplace to nowa platforma, którą obecnie testuje Instagram. W czym może pomóc influencerom i jak będzie funkcjonowała?

Instagram testuje platformę, która pomoże reklamodawcom wyszukać idealnego influenceraźródło: shutterstock.com

reklama


Medium zawsze deklarowało, że głównym celem jest wspieranie twórców. Nie ukrywało też, że w dużej mierze jego działania skupiają się na rynku reklam. Łącząc te dwa, jak przyznaje Instagram, kluczowe cele, zrodził się pomysł uruchomienia platformy Creator Marketplace.

Wyszukiwarka influencerów

Screen platformy.

źródło: instagram.com

Creator Marketplace to nic innego jak wyszukiwarka influencerów, stworzona z myślą zarówno o internetowych twórcach, jak i reklamodawcach. Jej działanie będzie bardzo podobne jak platforma na innym medium należącym do Meta, czyli Facebook Brand Collabs Manager. Oznacza to, że za jej pomocą reklamodawcy będą mogli szukać twórców do potencjalnej współpracy, wybierając odpowiednie filtry. Jak twierdzi Instagram, platforma obejmuje takie filtry jak: płeć, wiek, zainteresowania, kraj pochodzenia, miast, zainteresowanie twórcy współpracami, oznaczanie danej firmy przez w postach lub tagach czy w końcu marki będą mogły sprawdzić, czy konkretny twórca ich obserwuje. Ponadto, wyszukiwarka zaproponuje również reklamodawcom podobnych twórców, z którymi wcześniej już współpracowali lub zostali oni wyszukani specjalnie dla nich w przeszłości za pomocą Creator Marketplace. Otrzymają oni także możliwość zapisywania swoich ulubionych twórców lub wybranych, z których pomocy skorzystają w przyszłych kampaniach.

Platforma w praktyce

Jak te działania będą wyglądały w rzeczywistości? Jeżeli influencer nawiąże współpracę z reklamodawcami za pomocą platformy, na jego koncie utworzy się kolejny folder w skrzynce odbiorczej o nazwie Wiadomości Partnerskie. To właśnie tam twórcy będą mogli kontaktować się z markami i na bieżąco ustalać kolejne etapy planowania współpracy. Co więcej, Creator Marketplace pozwoli również zarządzać procesem kampanii, przekazywanymi informacjami i materiałami niezbędnymi do jej przebiegu czy pośredniczeniu płatności. To zdecydowanie rozwiązania, które będzie sprzyjać i podobać się twórcom, markom i reklamodawcom.

Na ten moment jednak, platforma jest w fazie testów. Uczestniczą w nich aktywne marki w USA. Natomiast jeżeli wyniki testów okażą się satysfakcjonujące, zapewne nie będzie trzeba zbyt długo czekać na to, aby cały proces zacząć działać.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail