reklama
Firma Vercom w lipcu 2021 roku nabyła 100% udziałów we FreshMailu. Kwota transakcji zakupu firmy e-mail marketingowej to blisko 27,8 mln zł i pochodzi ona ze środków pozyskanych przez Emitenta w procesie IPO.
Paweł Sala, przechodząc do struktur Vercom, ma zająć stanowisko Chief Comunication Officer i odpowiadać m.in. za rozwój nowego brandu.
Czytaj więcej: FreshMail nabyty przez Vercom za blisko 27,8 mln zł
Epoka we FreshMailu
Jak podkreśla Paweł Sala, jest to dla niego koniec pewnej epoki w życiu. Przypomnijmy, że prowadził on markę FreshMail od początku, tj. od 2008 roku. – Początkowo jako brand manager marki FreshMail w ramach Opcomu, później już jako dyrektor zarządzający niezależnej spółki, która stała się liderem e-mail marketingu Polsce – mówi Sala.
Paweł Sala wskazuje również przełomowe momenty w historii prowadzonej przez niego firmy:
Wartym wyróżnienia momentem jest sytuacja, kiedy pierwszy raz przekroczyliśmy miliard wysłanych wiadomości w jednym miesiącu. I nagle zaczynasz jako firma czuć, że robisz “duży” e-mail marketing. Oczywiście taka sytuacja po chwili spowodowała, że musieliśmy bardzo intensywnie zacząć pracować na wydajnością infrastruktury i nauczyć się umiejętnie ją skalować
Drugi moment to czas, kiedy wyszliśmy „na świat” i okazało się, że „tam” e-mail marketing robi się zupełnie inaczej niż w Polsce. Ta lekcja na początku była dla nas bardzo bolesna, ale dzisiaj już wiemy, jak wysyłać i dostarczać maile do największych operatorów, takich jak Gmail czy Outlook – zgodnie z najlepszymi światowymi standardami, przy jednoczesnym poszanowaniu lokalnego tradycji.
Trzeci moment (choć to trudne do nazwania momentem) to sytuacja, w której udało się wprowadzić w całym FreshMailu zwinne metody zarządzania. Co za tym idzie, organizacja mogła “sama sobą zarządzać”, dostarczając dla klientów największą wartość w postaci świetnego produktu i znakomitej obsługi klienta.
Jest jeszcze jeden moment z gwiazdką, ale nie wiem, kiedy w sumie on się zadział… :) W pewnym momencie ludzie przestali zadawać pytania w stylu „czy e-mail marketing działa?” lub „czy e-mail marketing to spam?”. Osobiście traktuję jako przełom dla całego rynku który udało nam się nauczyć, jak mądrze i efektywnie wykorzystywać e-mail marketing. Upatruję w tym dużą zasługę działań FreshMaila jak i moich osobisty aktywności, takich jak wydanie kilku książek, działania w ramach grupy roboczej IAB, wystąpienia na konferencjach, publikacje i wiele innych.
Jak przekonuje były CEO FreshMail, spółka zostaje w dobrych rękach pod przewodnictwem Karoliny Latos, która związana jest z firmą od 10 lat. Czy spotkają się kiedyś w agendzie tej samej konferencji? Najprawdopodobniej tak. – Karolina od lat występuję na konferencjach, podczas których dzieli się naszym doświadczeniem w zakresie zwinnej transformacji firmy. Ja od dawna skupiam się bardziej na edukowaniu zespołów marketingu w zakresie efektywnej komunikacji. Nie sądzę, abyśmy wchodzili w swoje kompetencje z Karoliną – wyjaśnia Paweł Sala.
Dlaczego Vercom?
– Gdy rok temu sprzedawaliśmy udziały we FreshMailu do Vercomu, jedną z głównych przyczyn, dla której wybraliśmy tę spółkę, to wizja, którą zbudował Krzysiek Szyszka, CEO Vercomu. Wizja stworzenia lidera na rynku CPaaS – stwierdza Paweł Sala. – Dzisiaj mogę z dumą powiedzieć, że z pokładu FreshMaila przechodzę na pokład Vercomu, gdzie będę pomagał budować nową markę, z którą firma startuje na świecie – dodaje.
Jak podkreśla Sala, ma ambicje stworzenia brandu, który w ciągu najbliższych 5 lat będzie w TOP5 tego typu produktów na świecie. – Rozwiązania CPaaSowe to systemy pozwalające firma na używanie wielu kanałów komunikacji, takich jak email, sms, push czy OTT, w ramach jednego narzędzia – tłumaczy były CEO FreshMaila. – Dzięki temu klient zyskuje pełną kontrolę nad możliwością wysyłania właściwego komunikatu, we właściwym czasie, do właściwego odbiorcy, za pomocą właściwego kanału dotarcia – podkreśla.
Innym ważnym aspektem planowanego narzędzia, które ma być stworzone w ramach pracy w Vercom, to możliwości skalowania rozwiązania. Jak przekonuje Paweł Sala, klient będzie mógł zacząć przygodę w mniejszej skali, od komunikacji multikanałowej, a jak po pewnym czasie stanie się „drugim Allegro”, ciągle będą w stronie, za pomocą tego narzędzia, go obsługiwać. – To wynik tego, jak wiele know-how i doświadczenia posiada Vercom oraz spółki, które pozyskał w ramach akwizycji takie jak FreshMail, MailerLite, PushPushGo, Serwer SMS i wiele innych – tłumaczy.
Nowy Chief Comunication Officer w Vercom zdradza również, jakie plany ma na najbliższe miesiące:
Nowa rola oznacza w praktyce dużo wystąpień na konferencjach, pisanie artykułów, nagrywanie podcastów i webinarów, z nieco szerszym asortymentem tematycznym niż tylko e-mail marketing, oraz prace koncepcyjne nad nowym brandem. „Komunikacja głupcze…” to najbliższe wystąpienie, które będę miał zaszczyt wygłosić na InfoShare 2022 i będzie o tym, jak dobrze robić marketing.