X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube Shorts – czym są, jak z nich korzystać?

Co warto wiedzieć o YouTube Shorts? W jaki sposób je przygotować? Oto kilka najważniejszych informacji.

YouTube Shorts – czym są, jak z nich korzystać?źródło: shutterstock.com

reklama


YouTube to serwis, który przez całe lata promował długie, rozbudowane treści, stając się kopalnią wartościowego contentu. Jednak panujące w sieci trendy, szczególnie popularne wśród młodego pokolenia, skłoniły giganta do zainteresowania się również krótszymi klipami. Tak powstał format YouTube Shorts. Co to jest Shorts na YouTube?

Czym są YouTube Shorts?

Krótkie formaty wideo od pewnego czasu niepodzielnie królują w mediach społecznościowych. Dlatego YouTube nie chcąc pozostać w tyle, zaproponował format, który jest odpowiedzią na popularne na innych portalach filmiki. Dzięki takiemu posunięciu użytkownicy serwisu mogą tworzyć, edytować i udostępniać krótkie filmy, trwające nie więcej niż 60 sekund. Są one wyświetlane na stronie głównej YouTube, na karcie głównej kanału, jak i na specjalnie przygotowanej karcie Shorts w aplikacji YouTube. W ten sposób serwis stworzył przestrzeń, która ma służyć wyznaczaniu trendów, dzielenia się kreatywnymi pomysłami czy też sprawdzania swoich sił w tanecznych wyzwaniach. Naturalnie zasadne jest skojarzenie z funkcjami, które nie od dziś pełnią InstaStories, rolki na Facebooku i oczywiście dominująca w tym zakresie aplikacja TikTok.

Jak przygotować i jak dodać Shorts na YouTube?

Jak już wiesz, bazę Shorts stanowią krótkie kilkudziesięciosekundowe filmiki. Jak zrobić Shorts na YouTube? Aby nagrać krótki film w YouTube, wystarczy zalogować się w aplikacji, wybrać opcję Utwórz film Short oraz ustalić czas trwania filmiku – do wyboru jest opcja 15 lub 60-sekundowego nagrania.

Gotowy filmik można ulepszać w oparciu o opcje dostępne w aplikacji. Do wyboru są filtry, napisy i inne dodatki, choć nie da się ukryć, że opcje udostępniane przez YouTube są dużo skromniejsze, niż te, które oferuje na przykład TikTok. Oczywiście nie można zapomnieć o wysokiej jakości wykonania wideo, do której są przyzwyczajeni użytkownicy YouTube.

YouTube Shorts

źródło: youtube.com

Warto wiedzieć, że twórcy Shorts mogą opublikować wideo z oryginalnym dźwiękiem lub stworzyć ścieżkę dźwiękową w oparciu o zasoby biblioteki YouTube. Jak dodać Shorts na YouTube? Wystarczy wprowadzić tytuł filmiku i wybrać odpowiednie ustawienia prywatności, po czym można już przesłać materiał do publikacji. Przesłany film będzie dostępny na kanale przez nieograniczony czas, a więc nie tak jak choćby w przypadku relacji na Facebooku czy Instagramie, które wyświetlają się tylko przez 24 godziny.

Jak zarabiać na YouTube Shorts?

Jak przekazano w informacji prasowej, filmy zdobyły rekordową popularność – osiągnęły wynik ponad 30 mln wyświetleń dziennie i 1,5 mld zalogowanych użytkowników miesięcznie.

Wielu użytkowników serwisu zastanawia się jak zarabiać na YouTube Shorts. Powstał Fundusz YouTube Shorts o wartości 100 milionów dolarów, który wspiera tych, którzy wyróżniają się aktywnością i z zaangażowaniem wspierają nowy format wideo.

Z kolei na początek 2023 roku zapowiedziano nowy model zarabiania na filmach Short – jak przekazano w informacji prasowej we wrześniu, fundusz o stałej kwocie zostanie zastąpiony 45% przychodów z reklam, przydzielanych na podstawie udziału treści danego twórcy w całkowitej liczbie obejrzeń Shorts.

YouTube przekazał, że od początku 2023 roku twórcy, którzy publikują głównie filmy Short, będą mogli dołączyć do programu partnerskiego YouTube, jeśli osiągną próg 1000 subskrypcji i 10 mln wyświetleń filmów Short w ciągu 90 dni. Jak czytamy, wówczas będą mogli czerpać wszystkie korzyści płynące z programu, czyli m.in. zarabiać na reklamach w filmach pełnometrażowych i korzystać z finansowania przez fanów.

YouTube Shorts niosą ogromną wartość marketingową i pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, przyciągając uwagę szerokiego grona odbiorców. Jest to więc szansa, by spopularyzować swój kanał w sposób szybki i mało skomplikowany. Krótkie filmy mogą być też doskonałym narzędziem promocyjnym dla dłuższych materiałów publikowanych w serwisie.

Format YouTube Shorts stanowi narzędzie, które może dać twórcom dużą siłę przebicia. Publikując krótkie wideo, pokazujemy, że podążamy za aktualnymi trendami, a także sprawiamy, że stajemy się bliżsi odbiorcom i dużo bardziej autentyczni. Wszystko dlatego, że format ma bardziej spontaniczny i mniej formalny charakter. YouTube Shorts są więc sposobem na urozmaicenie kanału i zaproponowanie odbiorcom nowej jakości.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail