X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze kampanie z udziałem influencerów 2023 – Polska i świat

Influencerzy podejmowali w ostatnich miesiącach we współpracy z markami szereg różnych działań. Oto zestawienie najciekawszych z nich, które zaintrygowały odbiorców i przykuły uwagę ekspertów.

Najlepsze kampanie z udziałem influencerów 2023 – Polska i światźródło: shutterstock.com

reklama


Rok 2023 zaowocował w wiele kreatywnych kampanii z udziałem influencerów. Specjalistki z agencji Creative Brand Stories, More Bananas, VML Poland i Altavia Kamikaze + K2 przyjrzały się najbardziej ekscytującym inicjatywom zarówno z Polski, jak i całego świata.

Portret kobiecy – YES

Od momentu stworzenia przez YES platformy „Jestem kobietą” w 2021 roku, marka konsekwentnie prezentuje różnorodne perspektywy kobiecości w swoich kampaniach. Tegoroczna odsłona ukazuje absurdalne oczekiwania społeczeństwa, z którymi kobiety borykają się na co dzień, jak zaznacza Justyna Lach, dyrektorka marketingu firmy YES.

Inspiracją dla kampanii stał się wiersz „Portret kobiecy” Wisławy Szymborskiej. Noblistka krytykuje w nim sprzeczne oczekiwania i wymagania stawiane kobietom. Wykorzystując poezję noblistki, YES prezentuje silny przekaz, w którym kobieta ma prawo odmówić zgodzenia się na narzucone standardy, wykrzykując zdecydowane „dość”. Koncept kreatywny kampanii „Portret kobiecy” stworzyła agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Spot wyreżyserowała Monika Kmita, za jego produkcję odpowiada dom produkcyjny F25, a muzykę skomponował Wojtek Urbański.

Katarzyna Jabłkowska, PR & Social Media Manager w Creative Brand Stories

Katarzyna Jabłkowska

Jaka musi być kobieta? „Musi być do wyboru, Zmieniać się, żeby tylko nic się nie zmieniło”. Kolejna genialna kampania marki YES, ukazująca absurd społecznych oczekiwań wobec kobiet – oczekiwań, które przetrwały przez pokolenia. Minęło kilkadziesiąt lat od powstania wiersza Wisławy Szymborskiej, a społeczeństwo nadal utrzymuje te same oczekiwania wobec kobiet, podobnie jak my same mamy je wobec siebie. YES od 2021 roku udowadnia, że mamy wybór. Robi to w tak prosty, a zarazem wyrafinowany sposób. Wisławę Szymborską i Agatę Trzebuchowską dzielą pokolenia, ale łączy ten sam kobiecy punkt widzenia.

Całość kampanii dopełniła nowa rola Aleksandry Kwaśniewskiej, dotychczasowej ambasadorki marki, która została gospodynią podcastu YES. Rozmowa z Jolantą Kwaśniewską o międzypokoleniowej interpretacji „Portretu kobiecego” – te kobiety oczarowały!

Podaj dalej – OLX

W ramach tej kampanii na profilach społecznościowych znanych influencerów pojawiły się krótkie filmy, ukazujące, w jaki sposób sprzedają oni używane przedmioty. Cała ma na celu podkreślenie, że dzięki wymianie na platformie OLX można nie tylko pozbyć się nieużywanych przedmiotów, ale także nadać drugie życie starym rzeczom, otwierając nowe możliwości dla przyszłych właścicieli. Za koncept kreatywny i produkcję kampanii odpowiada agencja Space Cat Industries.

Katarzyna Jabłkowska, PR & Social Media Manager w Creative Brand Stories

Po pierwsze, genialny dobór twórców: Krzysztof Ibisz, Damian Tkaczuk, Margaret, Julia Żugaj, Olivier Janiak, Natalia Sisik, Blowek i Toffiecrisp. Po drugie, kto nie pamięta gry „Podaj dalej”? Marka OLX w genialny sposób połączyła wspomnienia z dzieciństwa z możliwościami, jakie obecnie dają nam media społecznościowe. Cel był jeden: zachęcić do dawania drugiego życia nieużywanym już przedmiotom.

Gdybym miała wybrać jedną osobę, która zrobiła świetną robotę przy tej kampanii, to jest to bezapelacyjnie Krzysztof Ibisz. Gwiazdor po raz kolejny pokazał dystans do siebie, przekazując swoje cudowne lusterko wiecznej młodości tiktokerowi Damianowi Tkaczukowi – idealne przesłanie. Dla mnie kreatywność to połączenie istniejących kropek w całość – ten koncept to właśnie zrobił.

Julia Białasik

Julia Białasik, Social Media Manager w agencji Altavia Kamikaze + K2

OLX kampanią „Podaj dalej z OLX” zrewolucjonizowało odsprzedaż używanych rzeczy, angażując bardzo różnych influencerów, w tym Krzysztofa Ibisza, Damiana Tkaczuka, Julię Żugaj, Margaret, Blowka i Toffiecrispa. Krótkie filmiki na ich profilach to kreatywne i zabawne ujęcia, gdzie przedmioty przechodzą z jednych rąk do drugich, tworząc historie. To nie tylko promocja platformy, ale także ekologiczny manifest, zgodny z rosnącym trendem re-commerce.

Kampania wyczuliła społeczeństwo – młodzi konsumenci są coraz bardziej świadomi, a OLX zgrabnie wplótł ich wartości w przekaz. Wybór celebrytów, uwielbianych przez różne pokolenia, ponadto dodaje kampanii prawdziwości. „Podaj dalej z OLX” to kampania, która przekonuje do rezygnacji z zakupów nowych na rzecz recyklingu i ponownego użycia. OLX nie tylko sprytnie wykorzystało popularność influencerów, ale też zbudowało most między młodym pokoleniem a ideą ochrony środowiska. Genialna strategia, genialne wykonanie!

Młode Głowy – Rozmowa ma moc

Bedoes2115 zachęcał młodzież do rozmowy o zdrowiu psychicznym w filmie „Rozmowa ma moc”, czyli kolejnej odsłonie kampanii edukacyjnej „Młode Głowy” z raperem. Film powstał w ramach 10. Edycji konkursu Papaya Young Creators, a jego mecenasem jest Sizeer.

Małgorzata Słychań, Influencer Group Head w VML Poland

Małgorzata Słychań

Opublikowany w 2023 roku raport „Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” Fundacji Unaweza przedstawił zatrważający obraz kryzysu psychicznego wśród dzieci i nastolatków. Poczucie osamotnienia, brak wsparcia i zaufania, myśli samobójcze, niska samoocena, to jedne z wielu elementów codzienności młodych ludzi.

Projekt „Młode Głowy” od 2022 edukuje na temat zdrowia psychicznego i na początku swoich działań zaangażował do współpracy Bedoesa2115 – rapera, jednego z najpopularniejszych głosów młodego pokolenia. Artysta wielokrotnie mówił o swojej trudnej historii i problemach, jednocześnie mając niesamowity kontakt i szacunek do fanów, dlatego przy tak bardzo delikatnym temacie, jego udział naturalny.

To przykład na wykorzystanie siły autentycznego, perswazyjnego głosu w bardzo ważnej sprawie, którą artysta buduje od lat. Kontynuacją kampanii edukacyjnej jest niezwykle poruszający spot „Rozmowa ma sens” zachęcający młodych głosem/głową Bedoesa do odwagi w rozmowie o problemach psychicznych z bliskimi, bo one często mogą uratować życie. Chapeau bas!

Uśmiech proszę! – Torf Corporation

Wśród niekończących się żartów i memów na temat nieskazitelnego, młodego wyglądu Krzysztofa Ibisza, sam zainteresowany postanowił podejść do tego z humorem. Nowa kampania pasty do zębów ON, będącej częścią linii do higieny jamy ustnej marki Tołpa, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Krzysztof Ibisz, jako ambasador linii, nie tylko pozował do kamer, eksponując swoje uśmiechnięte zęby, ale także zaskoczył swoim wokalnym talentem. W spocie, wcielając się w gwiazdę muzyki dance, śpiewa piosenkę z chwytliwym refrenem. Kreację i strategię kampanii przygotowały agencje Pragmatycy i KERRIS, a produkcją spotu zajął się Spokój Film.

Julia Białasik, Social Media Manager w agencji Altavia Kamikaze + K2

Krzysztof Ibisz, wcielający się w ikonę muzyki dance w kampanii „Uśmiech proszę”, okazał się strzałem w dziesiątkę. Wideo emanuje pozytywną energią, perfekcyjnie oddając to, o co chodziło samej marce – czyli humor i zabawę. Multiplikacja postaci Ibisza dodaje niebywałej dynamiki, a chwytliwy refren „Uśmiech proszę! ON” wtapia się w pamięć. Dynamiczne ujęcia, gdzie artysta jednocześnie śpiewa i tańczy, sprawiają, że sam spot po prostu super się ogląda i bez wyrzutów sumienia można wcisnąć „replay”.

Lokowanie produktu nie jest w żaden sposób nachalne, chociaż od początku zdajemy sobie sprawę, że to reklama pasty do zębów. Jej twórcy udowodnili jednak, że nawet z mało atrakcyjnego wizualnie produktu, można stworzyć nietuzinkowy przekaz.

Dodatkowo sam wybór Krzysztofa Ibisza jako twarzy kampanii, to strzał w dziesiątkę. Jego charyzma, styl i popularność wśród różnych grup docelowych przekładają się na skuteczną promocję. Kampania nie tylko angażuje, ale również buduje pozytywne skojarzenia z marką, co wpływa pozytywnie na lojalizację klientów.

Katarzyna Jabłkowska, PR & Social Media Manager w Creative Brand Stories

Według mnie, na uwagę zasługuje jeszcze jedna kampania z udziałem Krzysztofa Ibisza. Tańczący i rapujący Krzysztof Ibisz ze śnieżnobiałym uśmiechem był dla mnie kapitalnym rozpoczęciem 2023 roku. To projekty z cyklu, gdzie granica pomiędzy super viralową akcją a cringem jest cienka, powiedziałabym niewidzialna na pierwszy rzut oka. Czasami w takiej kreacji można przesadzić. Tutaj mamy świetny montaż, mocno podkreślający klimat anti-designu, dobrą muzykę oraz idealny dystans Krzysztofa Ibisza do siebie. Naprawdę dałam się przekonać i kupiłam tę pastę do zębów!

Inicjatywy profrekwencyjne przed wyborami parlamentarnymi 2023

Kobiety w Polsce stanowią około 53% elektoratu wyborczego. Przed tegorocznymi wyborami parlamentarnymi, które odbyły się 15 października, co czwarta kobieta w wieku 18-24 lat zadeklarowała, że nie planuje wziąć udziału w głosowaniu Kampanie mobilizacyjne, takie jak „Kobiety na wybory”, „Wspieram sukces kobiet”, „Twój Wybór 2023”, „Cicho już byłyśmy”, „Przebudzenie2023”, oraz „Nie śpij, bo Cię przegłosują”, odgrywały istotną rolę w promowaniu wzięcia udziału w wyborach wśród Polek i Polaków. Do zagłosowania zachęcały m.in. Martyna Wojciechowska, Barbara Kurdej-Szatan, Iga Lis, Young Leosia, Dawid Podsiadło czy Taco Hemingway.

Małgorzata Słychań, Influencer Group Head w VML Poland

Już od początków września byliśmy świadkami niesamowitego i niespotykanego dotychczas na taką skalę wręcz zrywu influencerów, celebrytów, artystów w social mediach, którzy zachęcali wyborczynie i wyborców do głosowania w wyborach parlamentarnych w swoich kanałach SM. Celem było przede wszystkim zmobilizowanie tych grup, które nie czują wagi swojego głosu lub nie interesują się polityką: kobiet i najmłodszego elektoratu, który dopiero uzyskał prawo do głosowania.

Zaangażowanie się w inicjatywy osób, które do tej pory nie poruszały tematów politycznych w swoich treściach w swoich kanałach, to dowód na to, że influencer marketing w Polsce dojrzewa i stanowi poważną siłę w budowaniu odpowiedzialnych postaw swoich odbiorców. A tym przypadku dołożył cegiełkę do budowania społeczeństwa obywatelskiego i niesamowitej frekwencji w wyborach.

Zhakowany koncert w Roblox – ING

Pierwszy polski koncert w świecie Roblox przyciągnął przed ekrany komputerów wielu najmłodszych fanów, zarówno samej gry, jak i artysty. Metaverse’owy spektakl, zorganizowany przez ING, zgromadził niemal tyle entuzjastów, ile potrafią pomieścić trybuny Stadionu Narodowego. Niestety, w pewnym momencie koncertu na ekranie pojawiły się zakłócenia i doszło do nieplanowanej przerwy spowodowanej atakiem hakera. Jednak ta nietypowa akcja miała na celu uświadomienie najmłodszym o czyhających na każdym kroku cyberzagrożeniach. Pomysł na kampanię powstał przy współpracy agencji GONG oraz Game Changer.

Anna Ledwoń-Blacha

Anna Ledwoń-Blacha, Creative Owner w More Bananas

Według mnie w 2023 roku jedną z najlepszych kampanii marketingowych z udziałem influencerów w Polsce był „Zhakowany koncert w Roblox” dla ING Bank Śląski. Wyróżniła się na tle innych innowacyjnością, wykorzystywaniem najnowszych trendów, pokazując skuteczne wykorzystanie platformy Roblox do angażowania młodszej publiczności w świeży sposób.

Karol Kłos porzuca siatkę dla InPost

W kampanii aplikacji InPost Fresh specjalizującej się w dostawie zakupów główną rolę odegrał Karol Kłos – jedna z najbardziej uwielbianych postaci w polskim świecie siatkówki. W reklamie przewija się intrygujące oświadczenie, jako iż „Karol Kłos żegna się z siatką”. Nie jest to jednak pożegnanie z siatkówką, a raczej z tradycyjnymi zakupami i uciążliwym dźwiganiem ciężkich siatek.

Julia Białasik, Social Media Manager w agencji Altavia Kamikaze + K2

Kampania „Karol Kłos porzuca siatkę dla InPost” marki InPost Fresh to mistrzowskie połączenie sportowego ducha z nowoczesnymi zakupami. „Żegnanie się z siatką” to genialny, intrygujący motyw, który błyskawicznie przyciąga uwagę. Kłos, znany z aktywności online, nadaje kampanii szczerości i humoru, idealnie wpasowując się w koncepcję marki.

Lokalizacja spotu, jakim jest katowicki Spodek, dodaje kampanii nie tylko sportowego sznytu, ale również buduje emocjonalne powiązania z fanami siatkówki. Przejście od tradycyjnych zakupów do InPost Fresh zostało tutaj bardzo sprytnie i zabawnie przedstawione, doskonale podkreślając korzyści korzystania z aplikacji. Hasło „Karol Kłos porzuca siatkę dla InPost” jest nie tylko chwytliwe, ale dzięki wykorzystaniu gry słów także na długo zapada w pamięć.

Całość kampanii opierała się na zbudowaniu odpowiedniego napięcia poprzez różnorodne teasery, także u samego influencera. Kropkę nad „i” marka postawiła organizując konkurs, w którym do wygrania były bilety na mecz i spotkanie z Kłosem. Informacje o dostępie do różnych produktów i wykorzystanie Paczkomatów podkreślają wygodę usługi. Kampania, która zgrabnie łączy humor, emocje i benefity produktu zasługuje na wyjątkowe uznanie, a ta właśnie taka jest.

Kolekcja Pre-Spring 2024 z udziałem A$AP Rocky oraz Kendall Jenner –Bottega Veneta

Wiralem w sieci stał się film, na którym A$AP Rocky ucieka przed reporterką. Raper postanowił wybrać się na jogging, a towarzysząca mu dziennikarka z TMZ starała się go dogonić i zadać mu kilka pytań. Okazało się, że A$AP Rocky podczas tego biegu był ubrany od stóp do głów w ubrania marki Bottega Veneta, a zdjęcia z tego dnia stanowiły część kampanii reklamowej Bottega Veneta. W kampanii „paparazzi” uchwycili Rocky’ego i Kendall Jenner noszących ubrania marki w różnych codziennych sytuacjach, takich jak zakupy czy spacer. Pomimo naturalnego wyglądu i pozornie spontanicznych ujęć, zdjęcia te są elementem jednej z najbardziej oryginalnych kampanii modowych tego roku.

Małgorzata Słychań, Influencer Group Head w VML Poland

Luksusowe marki modowe co sezon zatrudniają do kampanii największe twarze i w tym kontekście ciężko jest zaskoczyć konsumentów. To, co jednak nadal może rozgrzać uwagę odbiorców, to forma ich zaangażowania, Tą formą postanowiła kreatywnie i przewrotnie pobawić się marka BV rozpracowując pozornie negatywnie zjawisko w codzienności znanych ludzi w coś oswojonego i dla odbiorców i samych celebrytów.

W najnowszej kampanii marki zaangażowano rapera A$AP Rocky i Kendall Jenner, którzy występują w key visualach w formie zdjęć paparazzi w stylizacjach z kolekcji. Widzimy ich w rozmaitych sytuacjach poza domem, a oni sami czują się jak ryba w wodzie. Jest to dowód na to, że relacja paparazzi-celebryta nie musi być wcale toksyczna, naruszać ich granice prywatności, wręcz przeciwnie – może wspierać ich publiczny wizerunek. Tak jak sama moda.

W 2023 kreatywność i autentyczność zdecydowanie były kluczowymi elementami sukcesu. Liczyła się nie tylko pomysłowość w projektowaniu kampanii, lecz również wiarygodne zaangażowanie influencerów. Pozostaje tylko czekać, czym influencerzy zaskoczą nas w nadchodzącym roku.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail