Artykuł sponsorowany
W jaki sposób sprawić, by oferta naszej firmy była promowana w nieco szerszej skali? Nawet gdy nasza strona internetowa nie budzi zarzutów, a social media prowadzone są w zgodzie z najnowszymi trendami, warto od czasu do czasu postawić też na zewnętrzną reklamę. Google Ads nadaje się do tego idealnie. Pytanie tylko, ile to tak naprawdę kosztuje? Przekonajmy się.
Google Ads – co to dokładnie jest?
W dobie bardzo dużej konkurencji branży e-commerce firmy muszą stale inwestować w nowe, innowacyjne formy promowania swojej marki, by być zawsze krok przed innymi firmami. Wprawdzie specjaliści zgadzają się, że pozycjonowanie strony daje w długim okresie najlepsze rezultaty w kontekście widoczności strony w wynikach wyszukiwania, jednak od czasu do czasu chcemy zapewnić sobie większą popularność, czy to z powodu wejścia na rynek nowego produktu, czy ze względu na gorący okres sprzedażowy.
W tym pomoże nam platforma Google Ads. To oficjalny kanał reklamowy zapewniany przez największą wyszukiwarkę na świecie. Za pośrednictwem Google Ads mamy możliwość promowania swoich produktów i usług nie tylko bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, ale także u setek partnerów. Reklamy Google działają w modelu Pay-Per-Click, w ramach której płacimy za każde kliknięcie w reklamę, które stanowi potencjalną szansę na sprzedaż.
W jaki sposób rozpocząć przygodę z reklamami Google?
Czy rozpoczęcie przygody z Google Ads jest dużym wyzwaniem dla początkujących właścicieli sklepu internetowego? Na szczęście nie, pod warunkiem że zwrócimy uwagę na kilka kwestii.
Po utworzeniu konta w Google Ads przychodzi czas na wybór usług lub produktów z naszej strony, które będą przedmiotem reklamy. Już na tej podstawie Google podpowiada nam najskuteczniejsze słowa kluczowe i grupy reklamowe, które oczywiście możemy modyfikować zgodnie z naszymi preferencjami. Po stworzeniu reklamy pozostaje ustalenie budżetu i stawki, a także dopięcie parametrów kampanii na ostatni guzik.
Istotne jest, by na już podczas pierwszej kampanii Google mieć na uwadze istotne parametry, takie jak odpowiednie targetowanie klientów ze względu na lokalizację, preferencje czy wielokrotność pojawienia się reklamy jednemu użytkownik.
Google Ads – ile to kosztuje?
Google Ads to skuteczny sposób na to, by konkretne produkty i usługi z naszej oferty były odpowiednio wypromowane. Pozostaje jeszcze pytanie – ile to kosztuje? Kampania google ads cena zależy przede wszystkim od takich kwestii, jak branża, w jakiej działamy, liczba konkurencyjnych produktów walczących o uwagę użytkownika i specyfika ustawień naszej kampanii.
Jeśli chcemy wypromować produkt mało konkurencyjny w wąskiej niszy, reklama Google to cena od 2–3 tysięcy złotych. Im bardziej konkurencyjny towar, tym kampania Google będzie droższa, a w skrajnych przypadkach sumaryczny koszt wyniesie nawet kilkanaście tysięcy złotych. Dla wielu firm to poważny wydatek dlatego na samym początku warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów, którzy znają się na promowaniu stron z wykorzystaniem Google Ads i wiedzą, na co zwrócić uwagę podczas ustalania początkowych parametrów kampanii.
Najważniejsze zalety Google Ads
Dlaczego warto zainwestować w reklamę z wykorzystaniem platformy Google Ads? Przede wszystkim ze względu na dużą elastyczność w zakresie ustalania budżetu kampanii i grupie docelowej, która zobaczy nasz produkt na stronie wyszukiwarki. Dzięki modelowi Google Ads to my podejmujemy decyzję związaną z tym, ile chcemy zapłacić za kliknięcie poszczególnych słów kluczowych.
Poza tymi oczywistymi zaletami warto wspomnieć o ogromnym potencjale, jaki daje platforma reklam Google. Z pomocą profesjonalnej agencji każda kampania może być niezawodnym sposobem na to, by nasze produkty i usługi osiągały rekordową sprzedaż w krótkim czasie.
Artykuł sponsorowany