X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wprowadzenie Timeline zwiększyło zaangażowanie na fan page’ach

Wprowadzenie Timeline zwiększyło zaangażowanie na fan page’ach

reklama


Przypomnijmy, że wprowadzenie Timeline dla fan page’y Facebook ogłosił z końcem lutego. Od samego początku zażarcie dyskutowano na temat słuszności porzucenia dotychczasowego formatu stron. Stąd też, podobnie jak w przypadku uruchamiania Osi czasu dla profili prywatnych, decyzja Facebooka o stopniowym wdrażaniu nowego rozwiązania. Do tej pory zmiana wyglądu była więc dobrowolna, by każdy marketer miał odpowiedni czas na zapoznanie się z możliwościami jakie oferuje nowy format, jak i jego specyfiką.

Za kilka dni nie będzie już jednak możliwości wyboru i na wszystkich fanpejdżach, które dotychczas funkcjonowały w starych formatach dojdzie do automatycznej zmiany na Timeline. Czy jednak marketerzy pozostający niechętni wobec nowego formatu mają się czego obawiać?

Badanie przeprowadzone przez firmę Simply Measured pokazuje, że nie! Jego autorzy przyjrzeli się 15 fan page’om marek z różnych branż i okazuje się, że Oś czasu jest sprzymierzeńcem marketerów. Wyraźnie wzrósł średni poziom interakcji fanów z contentem marek (46%), a jeszcze bardziej poziom interakcji z udostępnianymi zdjęciami i filmami wideo. Nieznacznie wzrósł też odsetek liczby zaangażowanych fanów.

Poziom zaangażowania z pojedynczym postem i odsetek zaangażowanych fanów na starych i nowych fan page'ach / fot.: SimplyMeasured.com

Skoro już wspomnieliśmy o tym, że szczególnie zyskały na atrakcyjności wizualne rodzaje contentu (zdjęcia, video), to warto też zaznaczyć, że mniejsze zaangażowanie generują zwykłe aktualizacje statusu.

Zaangażowanie na starych i nowych fan page'ach w zależności od contentu / fot.: SimplyMeasured.com

Wydaje się więc, że content marketing marek powinien opierać się na Facebooku o najbardziej atrakcyjne dla użytkownika formy, czyli zdjęcia czy filmy wideo. Najwidoczniej w swoich strategiach powinny odchodzić od “zwykłej” aktualizacji statusu.

Z poddanych badaniu 15-stu fan page’y, tylko 3 odnotowały spadek zaangażowania. Najgorzej wypadł Old Spice, którego content po zmianie wyglądu generuje aż o 67% mniejsze zaangażowanie fanów. Z kolei najlepiej potencjał Timeline wykorzystały Livestrong, Toyota i Humane Society.

Porównanie zaangażowania na starych i nowych stronach wybranych marek / fot.: SimplyMeasured.com

  • greg

    a czy to nie wynika z racji konieczności zwiększenia aktywności administratorów -> zmiana głównej grafiki, aktualizacja historii, itp ?

  • Artur Kawik

    No ale wzrost średniego zaangażowania jakie przypada na jednego posta to niekoniecznie efekt zwiększenia aktywności. Powiedziałbym, że to by mogło ten odsetek wręcz obniżyć. Wydaje mi się, że kluczem byłby to właśnie ten wizualny content, bo na fan page świetnie to można uwypuklić dzięki opcji wyróżnienia posta. Ale na pewno jak tylko będą pojawiać się podobne raporty, to będziemy o tym pisać i na pewno nasz obraz będzie pełniejszy :)

  • 15 fan page’y? Proszę Was, to przeczy zasadom metodologii jakichkolwiek badań. Kto mi zagwarantuje, że fan page nie zostały wybrane celowo, aby pokazać wzrostową tendencję? A jeśli nawet nie to przy takiej ilości wątpię żeby wynik analizy był istotny statystycznie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail