reklama
Dane z europejskiego rynku wskazują, że już 427 milionów mieszkańców kontynentu łączy się z Internetem za pomocą komputerów, smartfonów, tabletów i konsol do gier. Ponad jedna trzecia (37%) korzysta przy tym z więcej niż jednego urządzenia. Czas spędzany online sięga średnio 15 godzin tygodniowo.
W jaki sposób korzystamy z Internetu? Najbardziej rozpowszechnione jest czytanie newsów i artykułów (91%), nieco mniejszą popularnością cieszy się z kolei oglądanie telewizji czy online video (73%) oraz słuchanie radia (67%).
Aż 96% internautów wykorzystuje Internet przy podejmowaniu decyzji zakupowych, robiąc własne „badanie rynku”, a 87% dokonuje zakupów online.
Więcej danych dotyczących tego raportu można znaleźć tutaj.
IAB opublikowało również dane z rynku reklamy online w Europie. Wynika z nich, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy jego wartość wzrosła o 14,5%, do poziomu 21 miliardów euro. Jeśli chodzi o cały rynek reklamy, jej internetowy sektor stanowi 20%.
Spośród poszczególnych rynków krajowych, najszybciej wzrastała wartość rosyjskiego (55%). W dalszym ciągu jednak rynek reklamy online zdominowany jest przez najlepiej rozwinięte kraje Europy. Łączna wartość pięciu największych rynków (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Holandia) stanowi aż 68% wartości całego rynku europejskiego.
Najsilniejszą pozycję mają reklama wyszukiwarkowa oraz wideo. Najszybszy wzrost notuje z kolei reklama mobilna (46% w ciągu roku), która póki co ma jednak marginalne znaczenie.
Rynek europejski jest jednak w dalszym ciągu mniejszy niż amerykański. Z danych IAB wynika, że na reklamę online w USA wydano w 2011 roku 31 miliardów dolarów (ok. 25 mld euro).