X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube staje się konkurencją dla serwisów informacyjnych?

YouTube staje się konkurencją dla serwisów informacyjnych?

reklama


Analitycy z Pew Research Center wzięli pod lupę 260 najpopularniejszych materiałów związanych z bieżącymi wydarzeniami na świecie. Badanie przeprowadzono w okresie od stycznia 2011 do marca 2012 roku. Na podstawie uzyskanych danych autorzy pokusili się o postawienie tezy, że YouTube staje się powoli konkurencją dla tradycyjnych telewizyjnych serwisów informacyjnych.

Twórcy raportu jako sztandarowy dowód na rozwój tego trendu wskazują trzęsienie ziemi i towarzyszące mu tsunami, jakie nawiedziły Japonię w marcu 2011 roku, doprowadzają m.in. do uszkodzenia elektrowni atomowej Fukushima. W ciągu 7 dni od trzęsienia (11 marca) 20 najpopularniejszych materiałów o charakterze „newsowym” związanych było z katastrofą. Zanotowały w tym czasie ponad 96 milionów wyświetleń. Najpopularniejszy z nich dokumentuje moment zalania przez falę tsunami portu lotniczego Sendai.

Autorzy zestawili również kilka najważniejszych wniosków płynących z badania:

  • spośród 260 najpopularniejszych materiałów wideo, najwięcej dotyczyło katastrofy w Japonii (5%). Inne wydarzenia, o których było „głośno” na YouTube to wybory prezydenckie w Rosji oraz Arabska Wiosna Ludów;
  • popularność materiałów informacyjnych faluje i jest zależna od tego co aktualnie dzieje się na świecie, ale w niektórych przypadkach popularność tego typu filmów przewyższa wszystkie inne. W 2011 roku w trakcie 4-ech miesięcy najpopularniejszymi frazami wpisywanymi w wyszukiwarkę YouTube były te związane z głośnymi wydarzeniami na świecie (m.in. katastrofa w Japonii, śmierć Osamy Bin Ladena);
  • ponad jedna trzecia (39%) najpopularniejszych materiałów dokumentujących bieżące wydarzenia miała amatorski charakter i pochodziła od bezpośrednich świadków. Pozostałe pochodziły w większości od agencji informacyjnych i stacji telewizyjnych (51%);
  • co prawda większa część (58%) najpopularniejszych newsowych materiałów wideo była montowana, to warto zwrócić uwagę na spory odsetek (42%) materiału, którego nie poddawano żadnej obróbce;
  • w materiałach newsowych publikowanych na YouTube z reguły nie pojawiają się żadne indywidualności, dotyczy to aż 65% najpopularniejszych filmów. Wyjątkiem są te, które dotyczą wydarzeń ściśle związanych z daną osobistością. Pod tym względem, co nie dziwi, na czoło wysuwa się prezydent USA Barack Obama;
  • długość materiałów newsowych umieszczanych na YouTube jest bardzo różna. Najwięcej jest tych, które trwają od 2 do 5 minut (33%). Poniżej minuty długości miało 29% analizowanych filmów, 1-2 minuty – 21%, a najmniej było najdłuższych, ponad 5-minutowych (18%). Średnia dla wszystkich wyniosła 2 minuty i 1 sekundę. To więcej niż w przypadku materiałów wyświetlanych przez lokalne stacje telewizyjne (41 sekund), ale dłużej niż w ogólnokrajowych kanałach informacyjnych (2 min 23 sek).

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail