reklama
To nie pierwszy poradnik stworzony przez zespół Facebooka. Wcześniej ukazały się m.in. poradniki do korzystania z fan page’y i oceny efektów kampanii. Najnowszy też w istocie dotyczy głównie prowadzenia strony firmowej na Facebooku.
Obecnie na Facebooku można publikować sześć rodzajów postów: zwykły status tekstowy, link, zdjęcie, wideo, pytanie i wydarzenie. Każdemu z nich Facebook poświęcił osobną stronę poradnika.
Na każdej stronie umieszczono identyczne zestawienie zawierające wskazanie celów, w jakich publikowane są posty określonego rodzaju, listę swoistych “nakazów i zakazów”, a także wybrane dobre przykłady z facebookowej praktyki niektórych marek. Do zobrazowania błędów popełnianych przy prowadzeniu komunikacji posłużył natomiast fan page fikcyjnego sklepu spożywczego Jasper’s Market. Nie ulega wszak wątpliwości jak wielką antyreklamą dla jakiejkolwiek marki byłoby umieszczenie w zestawieniu jej posta jako przykładu złej komunikacji na Facebooku.
Przykładowe posty mają różny charakter – jedne mają za zadanie pozyskanie nowych fanów, inne promują uruchomienie sprzedaży nowego produktu lub usługi. Aby łatwiej było wychwycić istotne elementy postów, bądź też popełniane błędy, przykłady opatrzono komentarzem.
Poradnik dostępny tutaj.