reklama
Testy usługi Facebook Offers uruchomiono już w kwietniu tego roku. Musiały wypaść co najmniej pozytywnie (vide: case study z działań marki ARIA Resort & Casino), bowiem władze portalu uznały, że czas na wprowadzenie nowej usługi dla wszystkich zainteresowanych.
Facebook Offers to nic innego jak możliwość tworzenia przez marki ofert promocyjnych opartych o kupony (na wzór Grouponów czy Speciali na Foursquare). Przedsiębiorcy mogą to zrobić bezpośrednio z poziomu fanpejdża. Jedynym warunkiem jest to, by marka posiadała co najmniej 400 fanów swojej strony.
Co istotne, przy tworzeniu oferty z kuponami marketer musi uwzględnić jednocześnie koszty marketingu oraz wskazać kryteria targetowania. Jak przekonują przedstawiciele portalu, dzięki temu nowa usługa będzie efektywniejsza, a informacja o kuponach będzie docierać do tych użytkowników, którzy będą nimi potencjalnie najbardziej zainteresowani.
Wprawdzie w fazie testów usługa pozostawała darmowa, ale wraz z jej oficjalnym wprowadzeniem marketerzy będą musieli zacząć sięgać do swoich portfeli. Minimalna opłata za stworzenie jednej oferty to 5 USD. Dla użytkowników kupony pozostają jednak darmowe.
Dodatkowo, marki będą mogły oznaczyć każdy kupon kodem kreskowym i unikalnym numerem. Dzięki temu markom łatwiej będzie przeprowadzać promocje chociażby w swoich sklepach internetowych.
http://www.youtube.com/watch?v=B60eo6HcFJg