X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Tablet shopping się rozkręca

Tablet shopping się rozkręcaTablet

Dane opublikowane przez Adobe Digital Marketing Insights wykazały, że użytkownicy tabletów wydają na zakupy online o 50 proc. więcej od użytkowników smartfonów i o 20 proc. więcej od użytkowników tradycyjnych komputerów. Zgodnie z badaniem Adobe, średnia wartość transakcji dokonywanej przez użytkownika tabletu wynosiła 123 dol., co stanowi wartość o 54 proc. wyższą od średniej wartości zakupów dokonywanych przez smartfona (80 dol.) i 21 proc. więcej od klientów kupujących przez tradycyjny komputer (102 dol.).

Właściciele tabletów coraz ważniejsi

Okazało się również, że właściciele tabletów byli skłonni dokonać zakupu trzykrotnie częściej niż użytkownicy smartfonów. Stanowią oni aktualnie 4 proc. wszystkich internautów odwiedzających sklepy online. Wydawałoby się, że wielkość ta nie jest zbyt duża, biorąc jednak pod uwagę fakt, że rok temu wynosiła ona tylko 1 proc., widać jak dynamicznie zwiększa się znaczenie tej grupy konsumentów.

Rosnące znaczenie właścicieli tabletów potwierdzają również inne firmy badawcze. Analiza przeprowadzona przez study by Ipsos OTX MediaCT nad zachowaniami użytkowników PayPal
wykazała, że właściciele tabletów byli niemal dwukrotnie bardziej chętni do dokonania zakupów niż ci, którzy używali smartfonów.

Mowa jest również o stosunku do zakupów, który w przypadku posiadaczy tabletów jest pozytywny. Przeprowadzone przez Zmaga badanie wykazało, że właściciele tabletów są bardziej szczęśliwi i podekscytowani w trakcie poszukiwania wymarzonego produktu. Opisując swoją postawę w trakcie zakupów przez tablet, ankietowani określali się jako bardziej pobłażliwi i hojni, co sprawiało, że zachowywali się mniej racjonalnie i dokonywali zakupów na podstawie impulsu zakupowego, zapominając o racjonalnym myśleniu.

Dlaczego tablety zachęcają do zakupów

Tablet commerce jest napędzany przez fakt, że większy ekran urządzenia zapewnia większe możliwości zapoznania się z produktem. Dotykowy interface sprawia, że zakupy stają się bardziej intymne niż w przypadku transakcji dokonywanych z użyciem tradycyjnego komputera.

Co więcej, tablety można przenosić w bardziej komfortowy sposób, można z nich korzystać nie tylko w domu, ale też w trakcie podroży czy choćby podczas oczekiwania w długiej kolejce.

Użytkownicy tabletów to atrakcyjna grupa docelowa. Fakt posiadania tego urządzenia wiąże się często z trafieniem do klientów zamożnych, zainteresowanych nowinkami technologicznymi, którzy są w stanie wydać więcej, by zapewnić sobie wygodę i możliwość korzystania z najnowszych rozwiązań. Fakt ten jest jeszcze bardziej kuszący dla właścicieli sklepów, którzy wiedzą, że grupie tej będzie można zaoferować droższą i bardziej dopasowaną ofertę.

Według ankiety przeprowadzonej przez Forrester and Bizrate, 47 proc. właścicieli tabletów już zakupiło coś z użyciem urządzenia, a kolejne 13 proc. próbowało dokonać zakupu, choć ostatecznie do niego nie doszło.

Jak zadbać o właścicieli tabletów

Mimo tak zachęcających danych, właściciele sklepów internetowych nie są przygotowani do obsługi tabletów. Ich strony internetowe są często nieprzygotowane, regularnie można spotkać na nich technologię flash, której nie obsługują urządzenia mobilne. Problemem jest także brak specjalistycznych aplikacji i przystosowanych do tabletów stron mobilnych, które ułatwiłyby proces zakupowy.

Dlaczego optymalizacja stron jest tak ważna? Przede wszystkim ze względu na komfort klientów. Nieoptymalizowane witryny mogą zmniejszyć lub nawet zniszczyć pracę użytkownika, co oznacza dla sklepu mniejszy ruch i sprzedaż mniejszej ilości towaru. Mimo iż rynek tabletów dopiero rośnie w siłę, warto pomyśleć o działaniach ułatwiających użytkownikom pracę ze stroną.

Według wielu prognoz marketing mobilny i ogólnie pojęte m-commerce będzie rozwijać się coraz szybciej. Przede wszystkim ze względu na dynamicznie powiększającą się grupę potencjalnych klientów. Według badań TNS Global i Orange około 40 proc. polskich mobilnych internautów planuje w przyszłości robić zakupy przez telefony, smartfony i tablety. Coraz więcej będzie właścicieli tabletów i warto o nich pomyśleć już teraz.

Autorka artykułu:

Jagoda Sielska, PR manager, Symetria

ŹRODŁA:
success.adobe.com
ipsos-na.com

Artykuł opublikowany w magazynie „Marketing w Praktyce”, nr 8 (174) sierpień 2012

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail