reklama
Statystyki zebrano na podstawie analizy 50 największych stron na Facebooku z wybranych branż. Wynika z nich, że najwięcej fanów mają strony takich producentów jak Coca-cola (26,1 mln), Oreo (18,9 mln) i Red Bull (18,1 mln). Klasyfikowane są one do kategorii FCMG (Fast moving consumer goods), która obejmuje tzw. dobra szybko zbywalne, takie jak żywność, kosmetyki, chemia gospodarcza. Marki z tego sektora notują średnio ok. 4 mln fanów na Facebooku. Na 2. pozycji ulokowały się marki z branży odzieżowej. Najpopularniejsze z nich to Converse All Star (16,8 mln), Converse (15,5 mln) oraz Victoria’s Secret (12,7 mln). Średnia dla całej branży to 2,8 mln fanów. Podium zamykają marki rynku mediów (2,6 mln).
Inaczej prezentuje się czołówka rankingu stron, które w największym stopniu angażują użytkowników Facebooka (ilość komentarzy w stosunku do ilości fanów). Tutaj przodują marki z przemysłu motoryzacyjnego (BMW, Audi, Ferrari) i alkoholowego.
Więcej na Socialbakers.com.
- Jarek