reklama
Firma PageLever specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań analitycznych dla facebookowych fanpejdży przeprowadziła badanie dotyczące nowych fanów marek na Facebooku. Analizie poddano ponad 500 fan page’y, których liczba fanów przekracza 100 tysięcy.
Otrzymane wyniki wskazują, że w sierpniu mobilni facebookowicze stanowili już 19% nowych fanów marek. Dla porównania, w maju ten odsetek wynosił zaledwie 5%.
Skąd taki dynamiczny wzrost? Może to mieć niewątpliwie związek z mobilną ofensywą Facebooka, czyli wprowadzeniem pierwszych reklam dedykowanych wyłącznie mobilnej wersji serwisu. Pojawiły się nawet badania, według których efektywność tychże reklam jest znacznie wyższa niż reklam wyświetlanych w wersji desktopowej Facebooka.
Przypomnijmy, że w lipcowym sprawozdaniu finansowym Facebooka za II kwartał 2012 roku liczbę mobilnych użytkowników szacowano na 543 miliony. Obecnie jest ich ponad 600 milionów, czym serwis pochwalił się przy okazji przekroczenia bariery miliarda użytkowników na całym świecie.